Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Svenska Spel. Jag är Julia E. Hand #58158426 vid bordet: Tim 2 Startad: Tue Jul 11 11:23:50 2006 Geronimo1 sitter på plats 1 med 156.00 snalle sitter på plats 2 med 118.85 Julia E sitter på plats 3 med 83.22 Zebulon7 sitter på plats 4 med 261.35 lembitu sitter på plats 5 med 267.46 kindQ sitter på plats 6 med 81.21 MM sitter på plats 7 med 10.55 sista sitter på plats 8 med 49.00 Tomat sitter på plats 9 med 112.00 dalen sitter på plats 10 med 88.42 kindQ satsar s mörken 1.00 lembitu satsar l mörken 0.50 lembitu: --, -- kindQ: --, -- MM: --, -- sista: --, -- Tomat: --, -- dalen: --, -- Geronimo1: --, -- snalle: --, -- Julia E: Ks, Jd Zebulon7: --, -- Pre-flop: MM: Lägger mig sista: Syna 1.00 Tomat: Syna 1.00 dalen: Lägger mig Geronimo1: Syna 1.00 snalle: Syna 1.00 Julia E: Höj 6.00 Höjer 6ggr BB med en okej hand Zebulon7: Lägger mig lembitu: Lägger mig kindQ: Syna 6.00 sista: Syna 6.00 Tomat: Lägger mig Geronimo1: Lägger mig snalle: Syna 6.00 Flop (Board: 8h, Qc, 3h): kindQ: Passa sista: Passa snalle: Passa Julia E: Passa Passar men borde nog betat för att kolla läget och för att inte bjuda på en färg Turn (Board: 8h, Qc, 3h, Kc): kindQ: Passa sista: Passa snalle: Passa Julia E: Satsa 13.00 Träffar och betar ut kindQ: Syna 13.00 sista: Syna 13.00 snalle: Lägger mig River (Board: 8h, Qc, 3h, Kc, 5c): kindQ: Passa sista: Satsa 15.00 En färg på bordet men borde inte vara nån fara då sista borde släppt ett klöverdrag vid beten på turn Julia E: Syna 15.00 kindQ: Lägger mig Showdown: ? Det rimliga borde vara att sista sitter med Kx i det här läget. Han/hon limpade pre för att sedan syna min höjning. Vad tycker ni? Citera
ampixo Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Dunka flop. Dunka hårdare turn. Dunka river. Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Dunka flop. Dunka hårdare turn. Dunka river. Utveckla gärna varför? Citera
ampixo Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Dunka flop. Dunka hårdare turn. Dunka river. Utveckla gärna varför? För att jag i min morgontrötthet tyckte det såg ut som att du hade KK. Nu ser det väl bra ut, lite hårdare bet på turn bara. Citera
Frege Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 River (Board: 8h, Qc, 3h, Kc, 5c):[...] En färg på bordet men borde inte vara nån fara då sista borde släppt ett klöverdrag vid beten på turn Ett resonemang som jag inte alls vill hålla med om. Du spelar på 0,5/1 på Svenska Spel. Spelare behöver inte ens ha ett bra färgdrag för att syna en bet på 13 på turn. Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 River (Board: 8h, Qc, 3h, Kc, 5c):[...] En färg på bordet men borde inte vara nån fara då sista borde släppt ett klöverdrag vid beten på turn Ett resonemang som jag inte alls vill hålla med om. Du spelar på 0,5/1 på Svenska Spel. Spelare behöver inte ens ha ett bra färgdrag för att syna en bet på 13 på turn. Där slog du huvet på spiken som man brukar säga! Citera
nAArch Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 NLT - KQo träffar TP på turn. Färgad bräda på rivern. Är väl ändå KJo du har..?! Oj, såg fel på positionerna. Bara spela turn hårdare enligt mig, men å andra sidan spelar jag inte FR. Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 NLT - KQo träffar TP på turn. Färgad bräda på rivern. Är väl ändå KJo du har..?! Oj, såg fel på positionerna. Bara spela turn hårdare enligt mig, men å andra sidan spelar jag inte FR. Hahha, det har du rätt i! Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 FI satt med T8c och jag torskade handen. Väldigt underligt spelat av FI enligt mig iallafall... Citera
zasabi Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag spelar inte heller fl men jag tycker nog du spelar lite konstigt... varför bara höja 6x bb med 4 limpare i potten? Sen betar du ju för lite på turn. Nån som kan räkna ut vad färgdraget har för odds? Inte är det en helt galen syn han gör? (nej det är inte jag som är sista ) Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag spelar inte heller fl men jag tycker nog du spelar lite konstigt... varför bara höja 6x bb med 4 limpare i potten? Sen betar du ju för lite på turn. Nån som kan räkna ut vad färgdraget har för odds? Inte är det en helt galen syn han gör? (nej det är inte jag som är sista ) Vad menar du? Han har 9 outs, alltså ca 18%chans att träffa? Vad är det du undrar? Citera
pokerponkass Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 han har 9 klöver och åttor och tior.. så lite fler outs.. Citera
pexx Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 +2 8or +3 10or ... ? Inget fel med hans syn. Citera
zasabi Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag skulle nog räkna bort hjärter 10 men anta att han tror att han vinner med 9 klöver, 2 8:or och 2 10:or. 46 / 13 outs = 3,5. Synen kostar honom: 50 /13 =3,8. Inte helt perfekt men blir väll inte så mycket bättre? Har jag räknat helt fel? Bra övning det här Citera
pexx Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Ligger väl lite mer i potten än 50 så det är nog hårfint Citera
Matteprof Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Rubrikpillar till KJo så fattar man vad som händer Citera
fredyr Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Julia E: Höj 6.00 Höjer 6ggr BB med en okej hand Är det bara jag som ogillar den här raisen? Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 Ja det är ju inte en stålhand KJo men jag tycker att den var okej. Hur skulle du gjort istället? Måste säga att jag allvarligt börjar tvivla på att jag någonsin kommer komma någonstans med pokern. Varje dag samma sak, ökar typ ett eller ett halvt inköp för att innan sessionen är avslutad torska allt jag sitter med. Blir fanimej utdragen varje gång. Funderar på att hoppa upp lite i nivå om nu folk har vett nog att folda där. Det är inte helt lätt när folk drar ut en helt utan odds titt som tätt. Och ja, jag vet, det BORDE vara en dröm att folk synar med vad som helst! Tyvärr så har jag problem med det, jag är för dålig helt enkelt... Citera
fredyr Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 KJo är ju en klassisk problemhand därför att den ofta är dominerad. Jag kan tänka mig att lägga den i detta läget. Men ska man höja räcker det ändå att höja till 3BB. Du vill inte bygga en onödigt stor pott med en medioker hand. Måste säga att jag allvarligt börjar tvivla på att jag någonsin kommer komma någonstans med pokern. Varje dag samma sak, ökar typ ett eller ett halvt inköp för att innan sessionen är avslutad torska allt jag sitter med. Blir fanimej utdragen varje gång. Funderar på att hoppa upp lite i nivå om nu folk har vett nog att folda där. Det är inte helt lätt när folk drar ut en helt utan odds titt som tätt. Och ja, jag vet, det BORDE vara en dröm att folk synar med vad som helst! Tyvärr så har jag problem med det, jag är för dålig helt enkelt... Det är bara att jobba på sitt spel och grinda tills läckorna är tätade. Ett tips kan vara att köra med PokerTracker/PokerOffice för att gå igenom vilka händer du förlorar resp vinner med, och i vilka positioner. (Iofs så fungerar väl inte dom tillsammans med Svenska Spel) Citera
checkamat Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Jag skulle nog räkna bort hjärter 10 men anta att han tror att han vinner med 9 klöver, 2 8:or och 2 10:or. 46 / 13 outs = 3,5. Synen kostar honom: 50 /13 =3,8. Inte helt perfekt men blir väll inte så mycket bättre? Har jag räknat helt fel? Bra övning det här han får 3.8:1 på sin syn. men när du räknar kortoddsen får du ta: 46-13= 33 ---> 33/13= 2.5 så om han tror han har 13 outs så är synen helt rätt Citera
Max Cady Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2006 KJo är ju en klassisk problemhand därför att den ofta är dominerad. Jag kan tänka mig att lägga den i detta läget. Men ska man höja räcker det ändå att höja till 3BB. Du vill inte bygga en onödigt stor pott med en medioker hand. Måste säga att jag allvarligt börjar tvivla på att jag någonsin kommer komma någonstans med pokern. Varje dag samma sak, ökar typ ett eller ett halvt inköp för att innan sessionen är avslutad torska allt jag sitter med. Blir fanimej utdragen varje gång. Funderar på att hoppa upp lite i nivå om nu folk har vett nog att folda där. Det är inte helt lätt när folk drar ut en helt utan odds titt som tätt. Och ja, jag vet, det BORDE vara en dröm att folk synar med vad som helst! Tyvärr så har jag problem med det, jag är för dålig helt enkelt... Det är bara att jobba på sitt spel och grinda tills läckorna är tätade. Ett tips kan vara att köra med PokerTracker/PokerOffice för att gå igenom vilka händer du förlorar resp vinner med, och i vilka positioner. (Iofs så fungerar väl inte dom tillsammans med Svenska Spel) Problemet är att Pokertracker kostar mer än vad jag har som rulle för tillfället, en ond cirkel således... Citera
Recommended Posts