Gå till innehåll

Köptips för rakapparat?


DaPine87

Recommended Posts

jag har själv båda delarna, men anser att hyvel är så sjukt överlägset

 

Hyvel tar ju fem gånger så lång tid. Hur många orkar stå med det på morgonen?

 

Min åsikt i frågan kanske färgas av det faktum att jag rakar mig typ varannan vecka i snitt :)

 

känner igen mig. men sedan jag köpte dyr rakapparat rakar jag mig dagligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två i ett :D

 

showcase_gillette_m3nitro.jpg

 

Gillette Nitro, den vibrerande hyveln.

 

/TF

 

Den är inte mycket att hänga i julgranen. Jag har rakat mig med hyvel i 20 år och tycker mig ha bra koll på vad som fungerar. Jag har just en sån här men använder aldrig vibratorn. Dock är rakbladen mycket bra. Men de går ju att använda på alla Gillette-hyvlar.

 

Personligen har jag under en tid övervägt att gå över till apparat, just för att spara tid. Men jag har ju inte en aaaaaning om vad man ska ha. Så detta är en mycket intressant tråd :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara för att tillägga, den rakapparaten jag rekommenderade kan man också använda i duschen om man vill det. den har även LCD-display som visar en kran när den tycker man ska rengöra den.

 

De är bra :) Blir man len av den? Och blir huden irriterad av den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara för att tillägga, den rakapparaten jag rekommenderade kan man också använda i duschen om man vill det. den har även LCD-display som visar en kran när den tycker man ska rengöra den.

 

De är bra :) Blir man len av den? Och blir huden irriterad av den?

 

len och len, inte i närheten av rakhyvel-len, mothårs är det stixigt värre iaf med min grova skäggväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sån här har jag: http://se.pricerunner.com/personal-care/mens-shavers/510075/details

 

tycker den är riktigt bra, spyr typ på andra rakapparater eftersom de alltid luktar apa när de inte går att rengöra ordentligt...

 

Blir man riktigt len av den? :P Irriterar den huden mycket?

 

ja det tycker jag, om man är nogrann själv så blir det ett riktigt bra resultat utan irritation.

sen tycker jag inte att den rycker ut stråna, som jag kännt att phillishave kan göra när jag testat en sådan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser och vill ha en som ralar lent, fint och snabbt utan att det gör ont.

 

Trodde man ville ha en som rakar strävt, fult och segt samtidigt som det gör ont.

Om man är inne på sm kanske det skulle va nåt men jag är bara en vanlig tönt "with a shave dream".
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...