Gå till innehåll

NLT - CG, när går ni upp/ner i nivå?


CFJLarsson

Recommended Posts

Vad får Er att antingen gå upp i nivå eller ner i nivå?

 

Går ni upp i nivå då ni bevisat för Er själva att ni är "vinnande" spelare på den aktuella nivån?

Eller brukar ni köra efter mottot "ok, jag har nu spelat NL25 med en BR på $650 och BR'n är nu uppe i $1300...alltså, nu börjar jag på NL50"?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar efter 30-inköpsregeln och tycker att den fungerar bra för mig. Förut gick jag alltid upp direkt då jag hade över 30 inköp på den nya nivån, men nu har jag börjat bli lite mer försiktig. Det känns alltid lite obekvämt i början då preflophöjningarna helt plötsligt blir dubbelt så stora, så jag försöker gå upp och spela nåt bord då jag känner att det går bra.

 

Hamnar jag under 30 inköp går jag ner direkt.

 

Det här funkar som sagt bra för mig, men det är individuellt. Testa dig fram, men glöm inte att spela efter någorlunda "säkra" br-krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar det ingen roll om jag lirar typ 0.25/0.50 på 4 st bord samtidigt eller 1 bord, är det ändå det 3000xbb ?

Så länge du kan hantera fyra bord spelar det ingen roll om du spelar ett eller fyra bord. Du riskerar fortfarande bara 100 BB per bord. Du kan alltså inte förlora mer än 100 BB på en bad beat eller dålig tajming, så länge du inte har plussat på bordet och någon täcker dig såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...