Gå till innehåll

Laggar Partys klient alltid för er med?


jaha

Recommended Posts

sjukt störig klient partypoker har. tar en evig tid att ladda ett turneringslobby-fönster och datorn laggar som fan medan det händer.

alltid.

samma för alla andra?

 

kan det kanske bero på din dator/internet anslutning? jag upplever iaf som party som den mest stabila klienten som finns.

 

försök var lite tydligare med ev fel medelande för ev avhjälpning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator kan få "muspekarn hackar"-symptom när jag öppnar nya cashgames-fönster. tror det beror på mitt överdrivna använden av PT och PO samt skumma skins.

 

låter bekant om man kör flera bord och PT "hämtar händer", tveksamt om det är värt att lägga så mkt pengar på en superduper dumburk så man "slipper" det...man får nog leva med att vänta nån sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator kan få "muspekarn hackar"-symptom när jag öppnar nya cashgames-fönster. tror det beror på mitt överdrivna använden av PT och PO samt skumma skins.

 

låter bekant om man kör flera bord och PT "hämtar händer", tveksamt om det är värt att lägga så mkt pengar på en superduper dumburk så man "slipper" det...man får nog leva med att vänta nån sek

 

Det kvittar om du har en superduperburk, det hackar ändå, även utan PT och PO.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator kan få "muspekarn hackar"-symptom när jag öppnar nya cashgames-fönster. tror det beror på mitt överdrivna använden av PT och PO samt skumma skins.

 

låter bekant om man kör flera bord och PT "hämtar händer", tveksamt om det är värt att lägga så mkt pengar på en superduper dumburk så man "slipper" det...man får nog leva med att vänta nån sek

 

Det kvittar om du har en superduperburk, det hackar ändå, även utan PT och PO.

 

Peter

 

 

precis, det är just det där mushackandet jag stör mig på. sjukt jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror det beror på deras "anti cheat funktion" som läser av skärmen och kollar lite allt möjligt på den installerade datorn. Installerade snoopfree och det verkade flyta bättre, dock så funkar inte snoopfree med MTH så det är pest eller kolera för min del :roll:

 

vissa antivirus blockar nog PP´s fulmetoder med, kanske därför vissa inte märker av det?

 

edit; lite OffT hittade lite fisk på pp nyss, satt med 6x buyin efter ~45m, och tjo så kommer det upp en ruta som säger att ja ska trycka in en kod. precis som det skulle vara en fiskletande bot :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv haft lite mushackande ibland när jag provar, men i mitt fall beror det förmodligen på för lite RAM och för många småapplikationer som jag kör samtidigt (MSN Messenger, Yahoo Messenger etc).

 

Det vore intressant om ni som har problem kunde skriva ner era specifikationer och vilka program ni kör samtidigt så att vi kanske kan hitta en gemensam nämnare.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant om ni som har problem kunde skriva ner era specifikationer och vilka program ni kör samtidigt så att vi kanske kan hitta en gemensam nämnare.

 

kör med 3GB ram, AMD64 2000+, standard grafikkort, några HD, sen PockerTracker, MSN och så givetivs Party klienten!

märker det tydligast när PT kör igång o ska hämta HH som datorn "laggar till" tämligen irreterande men går väl att stå ut me...(hade först 1GB ram men köpte 2GB till för jag trodde detta skulle avhjälpa detta men det verkar bero på annat, nån som vet vad?)

 

EDIT: internetuppkopplingen är sveriges bästa och snabbaste, BBB (fiber)100/10MBit, så jag tror inte det är där flaskhalsen ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv haft lite mushackande ibland när jag provar, men i mitt fall beror det förmodligen på för lite RAM och för många småapplikationer som jag kör samtidigt (MSN Messenger, Yahoo Messenger etc).

 

Det vore intressant om ni som har problem kunde skriva ner era specifikationer och vilka program ni kör samtidigt så att vi kanske kan hitta en gemensam nämnare.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Den gemensamma nämnare är partypoker klienten, inte så svårt att förstå faktist.

Du menar kanske att vi ska leta efter en nämnare som gör att inte PP lienten laggar i våra datorer?

 

Kan ni inte fixa klienten istället för det suger stort när det laggar och så svårt kan det inte vara för programmerarna att ta reda på vad det är som strular. förmodligen vet de orsaken redan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak ni kan testa är att ändra prioritet på olika processer. t ex PAHUD, ptrack32, postgresql. sätt dem till below normal.

hjälpte iaf lite för mig tror jag.

ett tips, försök inte sänka prioritet på party medan ni spelar... laggar järnet då...

 

hmm kan du kanske ge en lite mer detaljerad beskrivning på hur detta skall gå till? försök förklara för en 5 åring så kanske jag fattar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv haft lite mushackande ibland när jag provar, men i mitt fall beror det förmodligen på för lite RAM och för många småapplikationer som jag kör samtidigt (MSN Messenger, Yahoo Messenger etc).

 

Det vore intressant om ni som har problem kunde skriva ner era specifikationer och vilka program ni kör samtidigt så att vi kanske kan hitta en gemensam nämnare.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

 

kör inga speciella program alls igång och har 2048 i ram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en sak ni kan testa är att ändra prioritet på olika processer. t ex PAHUD, ptrack32, postgresql. sätt dem till below normal.

hjälpte iaf lite för mig tror jag.

ett tips, försök inte sänka prioritet på party medan ni spelar... laggar järnet då...

 

hmm kan du kanske ge en lite mer detaljerad beskrivning på hur detta skall gå till? försök förklara för en 5 åring så kanske jag fattar :lol:

 

CTRL+ALT+DEL så du kommer in i Task Manager... Välj procceses fliken och högerklicka på det program du vill ändra priorityn på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...