minucci Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Alltid lika kul när rivern 2 parar brädan. Fi är bra och har koll på spelet. Själv så är man loose aggresiv som vanligt. Hand #54047631 vid bordet: Titti 6 Startad: Wed Jul 05 00:10:34 2006 Limma sitter på plats 1 med 446.60 Skrotnisse sitter på plats 2 med 1461.99 mobilus sitter på plats 3 med 47.62 Hero sitter på plats 4 med 552.73 nino sitter på plats 5 med 129.71 Skrotnisse satsar s mörken 5.00 Limma satsar l mörken 2.50 Limma: --, -- Skrotnisse: --, -- mobilus: --, -- Hero: 7c, 5c nino: --, -- Pre-flop: mobilus: Lägger mig Hero: Syna 5.00 Limpar in, 75 är ju en grym hand, dessutom sooooted. nino: Syna 5.00 Limma: Syna 5.00 Skrotnisse: Höj 25.00 - PP eller 2 höga kort antagligen. Hero: Syna 25.00 - Given syn! nino: Syna 25.00 Limma: Lägger mig Flop (Board: 3h, 3c, 2c): Skrotnisse: Satsa 30.00 -Vanligt Cb, betyder inte för mycket. Hero: Syna 30.00 - varför höjer jag inte här??fel, rätt? nino: Lägger mig Turn (Board: 3h, 3c, 2c, Kc): - kaaa klonk, färgen! Skrotnisse: Satsa 55.00 - Ingen rädder för färgen där? stopbet? Hero: Höj 205.00 - höjer såklart, finns många kort som är väldigt obehagliga som kan komma på rivern. Skrotnisse: Syna 205.00 - tänker, tänker och syn. Vilken HD har han här? River (Board: 3h, 3c, 2c, Kc, Ks): Så ja, perfekt kort. eller inte! Skrotnisse: Satsa 500.00 - Här sätter han mig all in. Helt plötsligt så är man inte lika hockeytuff med färgen längre. Hero ?? Jag har ca 300kr kvar. Vad hade ni gjort? Potten ligger på ca 800 efter Skrotnisses sista bet. Nu vet jag att det handlar mycket om read. Men generellt mot hyfsade spelare, vad gör man? Han kan ju mycket väl tycka att brädan är sjukt bluffvänlig om han sätter mig på färgen. Antagligen har han väl stål där. Syna eller släng? Citera
Sansrom Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Limpar in, 75 är ju en grym hand loose aggresiv Nja, sådär va? Höj preflopp. Höj flopp. På river vete fan. EDIT: Och sitt med fullt inköp. Citera
Donatien Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Känns ju som en uppenbar AK, vilket förklarar höjningen preflop. Bettet på floppen känns ovidkommande - han sätter förmodligen inte dig på 3/2 heller, så han tror han leder. Nu borde han dock inte ha dig på överpar längre för då hade du väl ändå inte bara synat. På turn träffar ni bägge antagligen. Han bettar lite försiktigt och dumsynar sedan din raise i förhoppningen att du bluffar färgen. Med AK / Kx leder han ju förmodligen om du inte har färg. Sedan finns ju risken att han sitter med högre färg också, men då borde han kanske varit försiktigare på rivern.. Rivern är endera tokträff eller sista bluffchansen som sagt. Jag är inne på släng, som Verdi så utförligen sa. Å andra sidan är det Svenska Spel (antar jag?), så han kan sitta på 72off och du är rätt insyltad i potten. Det kommer nog ner till magkänsla / read, men du ser onekligen slagen ut på pappret. Citera
minucci Postad 9 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2006 Limpar in, 75 är ju en grym hand loose aggresiv Nja, sådär va? Höj preflopp. Höj flopp. På river vete fan. EDIT: Och sitt med fullt inköp. Inte i den här handen nä. Det håller jag med om. Menade mer om hur dom andra uppfattar mig efter en stund på bordet. Ja, en höjning på floppen hade nog suttit bra istället för en syn. Sitter med över 100 bb. Räcker fint! Citera
Recommended Posts