Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

wishfull thinkings 2006/2007

höger> vänster

Van der saar

Gary N > Rio > Vidic > Evra/Heinze (va hel och visa att du är bra nån gång)

Park > Mark van Bommel > Carrick > Ronaldo

Rooney > Van Nistelrooy

Postad

Ofta ni får Van Bommel av oss. Hehe.

Vidic är en otrolig back, Heinze med.

Jag gillar Man Us lag, är själv Barcafan, och tror alltid på dom. Särskilt Ferguson.

Den 11 ser stark ut visst, men bänken är ju minst lika viktigt för att vinna ett mästerskap. Vilket du redan vet, och det är väl där Man U var tunna de senaste?

Postad

hehe, men van bommel spelar ju inte så mycket. Har inte sett en spelare "gått ner sig " så mycket på en flytt. Han var ju överlägsen i holländska ligan i typ 5 år. då menar jag sjukt överlägsen, inte bara i PSV

Postad
hehe, men van bommel spelar ju inte så mycket. Har inte sett en spelare "gått ner sig " så mycket på en flytt. Han var ju överlägsen i holländska ligan i typ 5 år. då menar jag sjukt överlägsen, inte bara i PSV

Jag såg honom ingenting förutom mot Milan lite.

Det är självklart stor klasskillnad på dessa två ligor, men något som nog stör honom ännu mer är ju hela miljöombytet. Gillar aldrig att döma en spelare bara efter 1 säsong i en helt ny liga. Och så dålig har han ju inte varit. Men måste säga att jag förväntade mig mer av honom. Dock så blev det bättre och bättre ju mer säsongen gick och han fick även förtroendet i CL-finalen.

Postad
wishfull thinkings 2006/2007

höger> vänster

Van der saar

Gary N > Rio > Vidic > Evra/Heinze (va hel och visa att du är bra nån gång)

Park > Mark van Bommel > Carrick > Ronaldo

Rooney > Van Nistelrooy

Kul å höra att det finns lite United fans även i pokersammanhang.

Defensivt behövs det inga förstärkningar. Målvakt och backlinje håller definitivt högsta klass.

Mitten mitt blev ju tyvärr ett problembarn förra säsongen i och med att Scholes blev ögonskadad mitt i säsongen och Keane fick nog. Giggs och O'Shea gjorde ett godkänt jobb men vi behöver absolut fylla på med två klasspelare. Om Ronaldo sticker blir det gott om pengar för en ersättare även om det inte blir helt lätt att få tag i klass.

Anfallsmässigt är vi riktigt starka. Rooney vet ju alla vad han går för (när han inte spårar ut, vilket hände mer sällan förra säsongen), Saha är oerhört underskattad. Riktigt stark på huvudet, två bra fötter och kvick i vändningen. Unge Rossi är en riktig talang som förtjänar lite fler chanser i år. Har sprutat in mål i reservlaget. Ruud gör ju mål som ingen annan och sticker han så kommer han naturligtvis ersättas. Frågan är ju om han är lite grann på nergång...

Startuppställning och back-up:

MV: Van der Saar (Steele)

HB: Gary Neville (Wes Brown)

MB: Rio, Brown/Vidic (Heinze)

VB: Heinze (Evra)

HM: Ronaldo (Park)

MM: Scholes/NY/NY (Fletcher)

VM: Giggs/Park (Richardson/NY)

FW: Rooney, RVN/Saha (Rossi)

Bommel e bara å glömma. Barca e ingen säljande klubb!

Postad
tror ngn seriöst att chelsea inte kommer vinna i i år? igen?

enda hotet är om dem som i år slappnar av när man leder med 20 poäng vid jul

Helt klart bäst på pappret, överlägsen bredd på truppen vilket är otroligt avgörande i ligaspel. Frågan är om Mourinho verkligen klarar det igen, och hur mycket man satsar på CL.

Visst är dom favoriter.

Postad

Vi får se. Det ska spelas om det. Vi får se hur en del "stjärnor" reagerar på att nöta bänk. Tror de har förköpt sig på en del positioner.

Visst spelar de med tre centrala mittfältare, men hur många har de i truppen nu? 6, 7..?

Sen om Arse och Liverpool kan förstärka lite till så finns det fler lag som kan ta poäng av dem, plus att efter 2 säsonger så blir det lättare att arbeta fram mottaktiker mot dem.

Chelsea självklara favoriter, men underskatta aldrig United...

Postad

Helt klart bäst på pappret, överlägsen bredd på truppen vilket är otroligt avgörande i ligaspel. Frågan är om Mourinho verkligen klarar det igen, och hur mycket man satsar på CL.

Visst är dom favoriter.

Det börjar väl bli lite make-or-break snart för Mourinho oxå. Efter den ofantliga mängd miljoner man spenderat på spelare, så får han nog snart ta och leverera den högt åtråvärda CL bucklan.

Säsong 1: PL + Ligacupen

Säsong 2: PL

I mina ögon så har han inte överpresterat...

Postad

Arsenal blir grymma i år, men tänk om några år!! med dessa spelare som framtida världssjärnor:

Eboue, född 1983 - en av världens bästa högerbackar, flyger fram på sin kant.

Senderos, född 1985 - stabil mittback, gjorde ett kanon VM.

Hleb, född 1981 - kallades bundesligas ronaldinho innan flytten till arsenal, magiska fötter.

Fabregas, född 1987 - potetial att bli väldens bästa, grymt VM. real madrid gör ALLT för att få tag på denna guldklimp.

Rosicky, född 1980 - fotbollens mozart, fantastisk blick för spelet. hans fina skott såg vi i VM.

Walcott, född 1989 - englands framtida sjärna, supersnabb med boll.

Kan arsenal bara behålla alla dessa, så ser flera år framåt ljusa ut..

Medans chelski värvar 30 åringar för miljarder, som kanske har nått sin topp, och har 2 eller 3 år kvar.

Postad
Illyria Skrivet: 2006-07-07 19:55:52 Tråd:

--------------------------------------------------------------------------------

Arsenal blir grymma i år, men tänk om några år!! med dessa spelare som framtida världssjärnor:

Eboue, född 1983 - en av världens bästa högerbackar, flyger fram på sin kant.

Senderos, född 1985 - stabil mittback, gjorde ett kanon VM.

Hleb, född 1981 - kallades bundesligas ronaldinho innan flytten till arsenal, magiska fötter.

Fabregas, född 1987 - potetial att bli väldens bästa, grymt VM. real madrid gör ALLT för att få tag på denna guldklimp.

Rosicky, född 1980 - fotbollens mozart, fantastisk blick för spelet. hans fina skott såg vi i VM.

Walcott, född 1989 - englands framtida sjärna, supersnabb med boll.

Medans chelski värvar 30 åringar för miljarder, som kanske har nått sin topp, och har 2 eller 3 år kvar.

Bundesligas Ronaldinho är underbart, känns ungefär lika nyanserat som att Gotland är Sveriges Ibiza.

Kul att du gillar Arsenal och kul att du tror på dom unga herrarna men hur hutlösa priser Chelsea än har betalat så är dom killarna/gubbarna klasser bättre än de du just räknade upp.

Nej jag hatar Chelsea lika mycket som snubben brevid men så länge Mourinho är på topp så är PL resultatmässigt ointressant. En vidrig sanning, men likväl en sanning.

Postad

Eboue, född 1983 - en av världens bästa högerbackar, flyger fram på sin kant. - Riktigt talangfull, men en av världens bästa högerbackar, njaaa

Senderos, född 1985 - stabil mittback, gjorde ett kanon VM. - Stabil, men inget speciellt. Bra på huvudet, sämre på marken.

Hleb, född 1981 - kallades bundesligas ronaldinho innan flytten till arsenal, magiska fötter. - Hahaha. Han e bra, men att snacka om Ronaldinho i samma mening e en hädelse.

Fabregas, född 1987 - potetial att bli väldens bästa, grymt VM. real madrid gör ALLT för att få tag på denna guldklimp. - Helt riktigt en supertalang, men jag tycker han har det lite svårt när det blir riktigt fysiskt. Fick väl sitta bänk mot United om jag inte minns fel...

Rosicky, född 1980 - fotbollens mozart, fantastisk blick för spelet. hans fina skott såg vi i VM. - Har imponerat i Bundesligan de sista åren. Nu är det upp till bevis i en STOR liga.

Walcott, född 1989 - englands framtida sjärna, supersnabb med boll. - Har en lång väg att vandra. Har potential att bli riktigt bra. Har ännu inte gjort debut i PL.

Kul att du tror på ditt lag. Behövs fler lag som kan matcha Chelski om vi ska få ner dem från tronen.

:)

Postad

Chelsea kommer givetvis vara favoriter i år men kan Liverpool, Arsenal och United klå dom så kommer inte försprånget vara så mycket.

Det börjar väl bli lite make-or-break snart för Mourinho oxå. Efter den ofantliga mängd miljoner man spenderat på spelare, så får han nog snart ta och leverera den högt åtråvärda CL bucklan.

Säsong 1: PL + Ligacupen

Säsong 2: PL

I mina ögon så har han inte överpresterat...

Är väl första gången jag får vara beredd att hålla med ett united fan. Det är så roligt att folk tycker att mourinho har lyckats så bra. Det hade ju nästan vilken manager som helst gjort med det laget och cl kan han ju glömma vinna de kommande åren.

Chelsea kommer tappa mark hela tiden mot de övriga lagen tror jag och tror de bara kommer vinna ett år till sen tar det nog stopp.

Chelsea självklara favoriter, men underskatta aldrig United...

Jag tycker United visar sina ambitioner genom att spela med Fletcher och O' Shea. Gary Neville är ju inte vidare het heller. Tycker att United grävde sin egen grav för 5-6 år sedan. De var då en klubb som nästan alla ville gå till och vad händer? okej, VNR är bra men vilka mer värvningar? Veron, Kleberson, Djemba djemba. Rätta mig om jag har fel men det är ju inte direkt något man får skrämsel hicka av. Ferguson skulle bygga ett nytt lag då, man ser ju hur de förfaller nu.

Jaja, jag vet att jag är jävligt partisk men erkänn det är ett löjligt fint mittfält Liverpool komemr mönstra det här året, det är väl bara Chelsea som ahr det minsta att sätta emot något eller vad sägs om Kewell/Gonzales- Sissoko - Alonso - Gerrard. Vad vi saknar är en riktig högerytter men har man Gerrard så är han ju nästan ändå bäst i ligan vilak positioner han än lirar på...

Kewell är ju riktigt jävla grym i sina bästa stunder vilket han visade i andra halvan av PL förra säsongen. Gonzales ska jag erkänna att jag inte vet så mycket om men det man har hört verkar ju lovande. Sissoko var outstanding förra säsong, hur stora lungor har den grabben egentligen? Man tror ju att han blir trött någon gång men det verkar ju inte så... Alonso, måste vara den bäste underskattade spelaren. Fy fan vad bra han är och det bästa är att när han är dålig är han ändå top 10 mittfältare i PL. Gerrard behöver man ju inte säga något om. Kan inte se hur Arsenal/United ska kunna matcha detta mittfäletet. Liverpools akilleshäl är anfallet. Just nu har vi inte någon 20+ målskytt varje säsong. Får hoppas Rafa hittar en bra spelare. Själv drömde jag om att Owen skulle komma tillbaka men det verkar ju inte så :(

I mål står ju Riena, det är ju han och Cech som är en klass för sig själva i PL. Van der sar kan inte hålla länge till och samma sak med Lehman. Backlinjen blir intressant denna säsong, ska Riise få fortsatt förtroende eller kommer Aurelio, den nye brassen få chansen? Mittbackar borde bli Carragher (vilken kille det är) och Hyppiä med Finnan till höger. Tror de har kapacitet att utmana Chelsea även om de kanske inte räcker riktigt fram de här året så kommer de komma ännu nämare och gå om nästa!

Postad

Att säga att Mourinho har gjort dåligt ifrån sig vore ju jävligt fel.

Han har ju dominert PL bägge åren i princip, detta från år ett. Semifinal i CL förra, och nu åkte man ut mot mästarna.

Variansen i CL är ju enorm, men i en liga är den mycket mindre.

Kan inte se hur Arsenal/United ska kunna matcha detta mittfäletet.

Reyes-Fabregas-Hleb-Rosicky. Gilberto Silva spelar givetvis, var bara ett exempel.

Måste även få säga att jag tycker det är VÄLDIGT marginellt, mellan alla top3-lag i PL, när det kommer till "hur bra mittfält" man har. Eller andra lagdelar för den delen, att jämföra så är lite absurt.

Är som i pajastidningar som Goal, där dom ger poäng åt varje spelare, "7/10 i styrka", etc. Man ska helt enkelt inte lägga för mycket vikt i att jämföra lagdelar på ett individuellt plan, spelare för spelare.