Gå till innehåll

När ska man avbryta en session?


CFJLarsson

Recommended Posts

Lirar på låååg nivå (CG,NLT25,SH) och håller på att bygga en värdig BR med litet startkapital.

 

Har senaste sessionerna bestämt mig för att då jag gått +$15 eller -$15 avsluta sessionen. Detta pga min BR ej klarar för många swings (å nej, min BR är ej $650 som den borde vara). Jag har varit hyffsat lyckosam med detta men man gör ju inga stora vinster per session direkt.

 

Hur gör ni och hur skulle ni göra med samma förutsättningar (för liten BR)?

 

Tack!

 

ps. Kul att höra om hur ni med vettiga BR-förhållanden också gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att jag inte spelar poker på heltid kan jag göra lite som jag vill. Jag slutar spela när jag känner att jag inte spelar bra, känner mig tiltad eller när jag tappar suget.

 

Oftast hänger det ihop med att jag har backat några inköp eller har spelat ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har begränsat mina förluster till -30BB på fixed limit och 5% av min bankrulle på No Limit, det har tagit en viss tid för att kunna hålla mig till den disciplinen men nu kan jag det, har man hittat ett bra bord då ska man egentligen (tror jag) stanna så länge det går, varför avbryta en vinnande session?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukade ha problemet att jag la ner rätt fort när det gick bra, och spelade alldeles för länge när jag låg back, vilket jag har kommit fram till är tvärtom till vad man borde göra. Så nu har jag bestämt mig för att spela minst en timme, och max 2 timmar per session. Har väl funkat rätt bra än så länge.

Vid extrema situationer kan man så klart tumma lite på reglerna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar inte din "bankrulle" ens 1 inköp back//session? Spela på lägre nivåer istället.

 

 

Det är rent av värdelöst att sluta efter att man har plussat en viss summa. Med ditt sätt så begränsar du din chans att vinna. Låter som du bryr dig mer om att tänka i dollar än att tänka på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hnfsyryjgfsjynjuyku

 

när man blir fett utdragengefgbtrhrtgfhbsnb nh

 

Låter som att du har något att berätta :)

 

Inget speciellt, 1,2 lr 27 mysiga utdragningar i SnGs.

 

En då jag ledde STORT på bubblan och blev utdragen 3-4ggr irad å slutar fyra :?:twisted:

 

 

Räcker väl egentligen med att säga att jag backade mot folk som spelade så här.. :):)

 

** Dealing down cards **

Dealt to KlonkSork [ 9c 9d ]

PocketTeds folds.

mador10 calls [60].

johnsonkg folds.

ecucraw calls [60].

CaliwormJJ folds.

KlonkSork calls [60].

jl2286 calls [30].

Ralykslaur checks.

** Dealing Flop ** [ 7s, 7h, 7d ]

jl2286 checks.

Ralykslaur checks.

mador10 checks.

ecucraw checks.

KlonkSork bets [150].

jl2286 calls [150].

Ralykslaur folds.

mador10 folds.

ecucraw folds.

** Dealing Turn ** [ Td ]

jl2286 bets [400].

KlonkSork is all-In [1710]

jl2286 is all-In [1089]

** Dealing River ** [ Ks ]

jl2286 shows [ 6h, 8d ] three of a kind, sevens.

KlonkSork shows [ 9c, 9d ] a full house, Sevens full of nines.

KlonkSork wins 221 chips from side pot #1 with a full house, Sevens full of nines.

KlonkSork wins 3578 chips from the main pot with a full house, Sevens full of nines.

jl2286 finished in eighth place.

Game #4670080983 starts.

 

Fan vad jag garva :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl vettigt att ha en begränsning när det går dåligt.

Risken är ju att man hamnar i ett mode där man tänker "jag ska bara vinna tillbaka det jag ligger back".

Det är inte bra.

 

Så sätt en begränsning för när du ska sluta när det går dåligt.

 

Som andra har sagt, så är det dumt att ha en sådan begränsning när du vinner. Ofta spelar man lite bättre när det börjat bra. Självförtroendet är på topp och motståndarna respekterar dig.

Sluta först när du känner att du inte längre kan spela ditt A-game, och inte för att du ligger X $ plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått jag brukar sträva efter är att dubbla upp.

Går ja in med 50 dollar vill ja nå 100 dollar.

 

Funkar mycket bra för mig när rullen är några få inköp.

 

Tänk om du hamnar mitt i ett fiskstim, och du med några få, enkla tricks kan gå från 50 till 100 $, då vore det ju lite dumt o vara mätt, jag skulle lätt sitta kvar tills fisken ätit sig mätt på mitt bete o sen håva in deas pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel NEGRANU (STAVNINGEN) Säger att det är en myt att man ska avbryta spela så fort man har vunnit ngra stora potter. Man ska helt enkelt spela tills man är döds trött enligt dem. Det sades på high stakes poker. Givetvis ska man lägga ner innan man sommnar. Men för att förstärka sitt uttryck sa han så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det här kommer säkert låta väldigt upprepande men jag kan dela med mig mina åsikter.

 

- Spela så länge du känner att du spelar bra. Några tecken som tyder på att man inte gör det längre, är när man börjar chatta på msn, bli uttråkad och göra onödiga och dumma "moves".

 

- Sätt en begränsning på tid eller händer innan du startar din session. Det är betydligt bättre än att säga "Jag slutar när jag har vunnit 100$" eftersom det inte finns någon garanti för att du ska vinna just denna session.

 

- Om du inte har en speciellt stor rulle alternativt inte mår bra av att förlora allt för många inköp under en session så kan du bestämma dig för att sluta spela efter x antal förlorade inköp. Denna strategy rekommenderar jag inte. Varför?

Jag antar att du är en vinnande spelare och anledningen till att du förlorade dessa x inköp beror på fiskigt spel från din motspelares sida. Vill du då lämna bordet när det är fullt med fiskar? Nej, såklart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att man ska ha begränsningar i tid eller vinst/förlust.

 

En session kan lätt börja med 2 inköp back och sedan vänder man det till 4 inköp plus. Det hade man inte gjort om man direkt slutat pga. gränser.

 

Så länge man känner att man spelar sitt bästa spel tycker jag man kan spela hur länge man vill. Men då gäller det att sluta också när man känner att man börjar bli tiltad, tappar koncentration eller något.

 

Sätta gränser för vinst/förlust tyder väl på att man inte har rullen för nivån man spelar på. Är man rädd att förlora spelar man oftast sämre också.

 

Visst, det fungerar säkert för vissa. men inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...