Gå till innehåll

Kongoolle lägger ner just nu!


Kongoolle

Recommended Posts

Är du VÄLDIGT duktig, vilket jag inte tror att du är, kanske $2 per turnering vore möjligt.

 

Tyckte väl att den frasen lät otrevlig redan när jag skrev inlägget. Var absolut inget illa ment. Min poäng var bara att folk som är relativt nya (visste inte något om 1000 spelade) och som spelar på $5-nivån oftast inte är väldigt duktiga. :)

 

Tog inte illa upp alls och du har rätt i att spelar man 5 dollar så är man inte så duktig, men kan man inte vinna på denna nivå så har man inget på nån högre att göra heller:).

 

Förstod vad du menade så det är ingen fara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Delmål 1 uppnått!

 

Blev en sista 30 pers SnG 2$ o lyckades klonka hem den så nu har man kommit över 500$ vilket känns otroligt skönt. Kom till FT väldigt illa ute men med lite tur och väldigt fegt spel av dom andra på bubblan så lyckades jag ta mig till chiplead. Gick säkert all in 10 ggr utan att dom syna o när jag väl fick syn så hade jag AA mot AQ. Fick dunderkort så var inte bara bluffar men nån fick man in :D . Känns otroligt skönt i varje fall att man har klarat sitt delmål att nå 500 pistoler så nu är det bara att sikta på nästa vilket är 1000$ så får se OM man klarar det och i så fall hur lång tid det tar.

 

Klonkolle tackar för visat intresse i kväll o önskar er alla en god poker dag i morgon!

 

Bank rulle 516$!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit 4 turneringar i dag och det har itne gått bra...eller får skylla mig själv då jag verkligen har spelat dåligt. rullen nere på 494$ igen så får ta mig i kragen o inte spela så sjukt ruttet. Men nya friska tag i kväll o hoppas att man spelar bättre..för sämre än så här går det verkligen inte att spela.....skämms över mig själv!

 

Kanske lite svampmackor hos grannen kan göra susen :D . Blev bjuden på det i går och hoppas på en repris i dag, finns det nåt godare än smörstekta kantareller på en macka eller en riktig svamstuvning*vattnas i munnen*

 

Så ha det bra alla Pokerdiggare så hörs vi senare i kväll igen o hoppas att klonken är med igen då!

 

*Edit*

 

Blev 4 st 2.50 SnG med resultatet plats 10,6,8,8 så nu blir det inget mer i dag. Tilten är total! :?

 

Rullen nere på 483$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena alla poker diggare.

 

Då var det dags för kvällskapitlet i min dagbok o det följer samma mönster. I dag så förlorade jag o spelade på tilt medans ikväll så var klonken tillbaka lite igen. Spelade en 5$ sng 10 pers och lyckades komma 2:a i den vilket var skönt efter dagens katastrof spel. Skyller inte på otur att jag förlorade i dag utan det var för att jag spelade så fruktansvärt kasst att det inte finns på kartan.

 

Sen spelade jag i en 20 pers Sng 5$ och det gick helt ok tills vi var 6 st kvar(4 får pengar) och när den där rutan kommer upp som säger att det är rast får jag K 7 på handen o sitter i BB. Blindsen är 100/200 och floppen kommer K xx och jag checkar och så gör även small blind. Turn kortet är en 7 vilket ger mig 2 par och jag satsar ut och får syn av SB. river är ett yterligare lågt kort och jag satsar 600(eller nåt sånt) och blir reraisad 3000. Misstänker att han bluffar så jag synar glatt och upptäcker att SB har fått en stege och mina marker försvinner till han och jag är kvar med 480 eller nåt sånt. Inte så lysande förutsättningar och jag måste sitta 5 min innan man kan bli utslagen på 6:e plats.

När vi börjar igen så får jag QQ och lyckas trippla upp och sen börjar ruschen o jag tar mig tillbaka(med en djäkla tur o bra klonk förstås) o lyckas vinna denna:). Känns så otroligt skönt efter en dag som har gått i mardrömmarnas tecken. Uttrycket "a chip and a chair" stämde verkligen bra för mig i kväll :D .

 

Dessa spelade jag i dag.

 

10 pers SnG 2$.5

4 st placeringar 10,6,8,8

 

10 pers SnG 5$

4 st placeringar 6,7,6,2

 

20 pers SnG 5$

2 st placeringar 11,1

 

En MTT 5$ 174 personer o jag slutade på en hedrande 70:e plats.

 

Rullen just nu är på 521$.

 

Simma lungt alla o ha en bra dag vid pokerborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är handen jag förlorade stort på. Skulle ha bettat ut på floppen och kanske även höjt innan eller? Sen blev jag förblindad av mina 2 par o såg inte riktigt att det fanns möjlighet till stege. Lite synpunkter på denna vore fint av nån SnG räv!

 

 

- Pocok sitting in seat 2 with $8520.00

- Striker8118 sitting in seat 4 with $5430.00

- suburbankmk sitting in seat 5 with $6905.00

- l00s3nd sitting in seat 6 with $3845.00 [Dealer]

- Suaveman sitting in seat 7 with $900.00

- kongoolle sitting in seat 8 with $4100.00

 

Suaveman posted the small blind - $100.00

kongoolle posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to kongoolle: 7 of Hearts, King of Clubs

Pocok folded

Striker8118 folded

suburbankmk folded

l00s3nd called - $200.00

Suaveman folded

kongoolle checked

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, King of Hearts, 5 of Diamonds

kongoolle checked

l00s3nd checked

 

** Dealing the turn: 7 of Spades

kongoolle checked

l00s3nd bet - $200.00

kongoolle called - $200.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

kongoolle bet - $600.00

l00s3nd raised - $3000.00

kongoolle went all-in - $3300.00

l00s3nd went all-in - $445.00

l00s3nd shows: 4 of Clubs, 6 of Clubs

l00s3nd wins $7790.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är handen jag förlorade stort på. Skulle ha bettat ut på floppen och kanske även höjt innan eller? Sen blev jag förblindad av mina 2 par o såg inte riktigt att det fanns möjlighet till stege. Lite synpunkter på denna vore fint av nån SnG räv!

 

 

- Pocok sitting in seat 2 with $8520.00

- Striker8118 sitting in seat 4 with $5430.00

- suburbankmk sitting in seat 5 with $6905.00

- l00s3nd sitting in seat 6 with $3845.00 [Dealer]

- Suaveman sitting in seat 7 with $900.00

- kongoolle sitting in seat 8 with $4100.00

 

Suaveman posted the small blind - $100.00

kongoolle posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to kongoolle: 7 of Hearts, King of Clubs

Pocok folded

Striker8118 folded

suburbankmk folded

l00s3nd called - $200.00

Suaveman folded

kongoolle checked

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, King of Hearts, 5 of Diamonds

kongoolle checked

l00s3nd checked

 

** Dealing the turn: 7 of Spades

kongoolle checked

l00s3nd bet - $200.00

kongoolle called - $200.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

kongoolle bet - $600.00

l00s3nd raised - $3000.00

kongoolle went all-in - $3300.00

l00s3nd went all-in - $445.00

l00s3nd shows: 4 of Clubs, 6 of Clubs

l00s3nd wins $7790.00 from the main pot

 

Det här är mina synpunkter:

 

Preflop. Höj upp till 5-600 för att sätta press på honom. Varför? Jo, han limpar och visar inget intresse åt blindsen fastän mer än halva bordet har lagt sig. Lika bra att försöka sno åt sig de 200 som han redan har lagt in i potten.

Flopp: Betta. Åtminstone pottstorlek.

Turn: Här måste du höja upp för att se vart du står.

River: Hm, tänk, tänk, tänk, har du nötterna? Vad slår dig? Hade nog lagt mig efter reraisen till 3000. indikerar enorm styrka.

 

Men, som sagt: Jag är ingen duktig sng-spelare så ni får såga mig experter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren:). Kul att nån tar sig tid att anallysera o skriva.

 

Har tänkt lite mera på K 7 handen och är både för och emot raise preflop. K7 är ju en väldigt marginell hand och det är ju inte fel att se en billig flop men en höjjning för att sätta press är ju inte fel heller. Men det största misstaget i handen är att inte betta ut på floppen. Där är mitt största misstag och var nog där jag förlorade handen. Med facit i handen så är ju en höjjning preflop det bästa spelet men lite osäker annars....hehe men det är som dom säger over there! " No guts, No glory" så får nog höja handen nästa gång:)

 

Tack för era svar grabbar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe då var det dags att summera dagens pokerlirande och detta kommer väl inte som nån överaskning direkt men spelat 2 st 5$ Sng 10 pers och i första kom jag 4:a och i den andra så blev det en plats....jag säger längre bak så har jag lite heder kvar i alla fall.

 

Kom på den brillianta iden att prova en 10$ Sng och det var skitkul, i 55 sek!! Rullen nere på 499$ så får se om man kan jobba tillbaka lite i kväll.

 

Bluffa lungt mina vänner! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det dags igen att summera dagens bataljer vid pokerborden. Gick som vanligt dåligt på dagen medans jag på kvällen återhämtade mig lite men slutade dagen några dollar minus men inget allvarligt. Bubblade i en 20 pers SnG 5$ när mina QQ sprang in i AA så det var lite synd men sånt är livet i bland.

 

Här är mina turneringar i dag.

 

2,5$ SnG

1 st placering 10

 

5$ SnG 10 pers

5 st placeringar 4,9,1,7,1

 

5$ SnG 20 pers

8,7,5

 

10$ SnG 10 pers

1 st placering 10 :oops:

 

Nöjd med att jag inte backade mera än jag gjorde i dag men måste kolla över vissa saker i mitt spel. Chansar lite för mycket i bland och kan nog förbättra mig rejält där. Spelade nog det värsta spelet nånsin i en hand( som jag vann dock) men skulle jag posta den handen här i forumet så blir jag nog IP bannad och det vill jag ju inte så låter den vara där den här hemma. Långt undangömd!! Men fick igen av samma kille då hans 99 slog min AQs med Q på floppen..turn 9 så rättvisa skipades antar jag men det kändes hårt då.

 

Rullen 513$

Vinner lite för sällan...står ofta på samma ställe med rullen för att sedan få ett litet uppsving för att sedan stanna upp igen.Får försöka hitta orsaken till varför det är så så man kan vinna lite oftare o få rullen att växa.

 

Till alla oss som älskar poker säger Olle natti natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämsta spelade handen i hela världen. Equalizer har precis förlorat en stor pott och misstänker att han är lite sne för det. Denna är väl bland dom värst spelade händer jag nånsin spelat o det sjuka är att jag vann....tror ni denna hand kvalificerar in på dom 10 värst spelade händer här på pf.nu?

 

 

- _EQUALIZER_ sitting in seat 2 with $3115.00

- kongoolle sitting in seat 3 with $1525.00

- tenerblue sitting in seat 5 with $1665.00

- danieljog sitting in seat 6 with $2480.00

- Roundrmike sitting in seat 8 with $3470.00

- cb01 sitting in seat 9 with $3865.00 [Dealer]

 

_EQUALIZER_ posted the small blind - $50.00

kongoolle posted the big blind - $100.00

 

** Dealing card to kongoolle: King of Clubs, 10 of Spades

tenerblue folded

danieljog folded

Roundrmike folded

cb01 folded

_EQUALIZER_ called - $100.00

kongoolle bet - $400.00-----------Bombar upp potten lite för att sätta lite press

_EQUALIZER_ raised - $700.00

kongoolle called - $700.00---Haha, den klassiska re raisen går inte ett proffs som jag på!

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, Jack of Spades, 4 of Spades

_EQUALIZER_ bet - $944.64

kongoolle went all-in - $925.00-----------tror du bluffar så jag tar till ett av mina farligaste vapen.....bluff syn!!

_EQUALIZER_ shows: 2 of Clubs, Ace of Diamonds---aj fan :oops:

 

** Dealing the turn: 10 of Clubs----JAAAAAAAA...där satt den...SUCKER!!!

 

** Dealing the river: Ace of Spades-----NEEEEEEEEEJJJJ varför skall jag alltid bli utdragen på detta sätt????men vänta....haha jag fick färg!!!!

kongoolle wins $3250.00 from the main pot

 

Easy money :lol:

 

Men det blev rättvist till slut.han drog ut mig med sina 99 mot min AQ med Q på floppen så pokerguden ställde allt till rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenis o välkomna till olles lilla pokerdagbok.

 

I dag skall vi behandla ämnet Svenska spel lite. Spelade några SnG hos dom i dag o det är tveksamt om jag gör om det. Ett råd är att aldrig spela QQ,KK där för dom förlorar. förlorade en QQ mot A6(triss så klart)en QQ mot QK där kungen så klart kom på besök och KK fick på pumpen mot en färg så det suger men annars så är jag glad:).

 

Spelade inte så mycket på dagen men har vart inne och försökt bättra på rullen och den ligger ungefär på samma. Lite plus från i går men ingen större ökning. Kom 3:a i en 5$ SnG 20 pers nyss så det räddade dagen lite. Egentligen så skall man spela SnG hos SvS om det inte vore för alla ruskiga utdragningar...dom känns verkligen o det är inte bara i dag det har hänt men motståndet är helt otroligt. I en 50:- SnG så åkte 3 st medans vi var på level 1 hehe. Kan lungt säga att alla spelade aggresivt utom lilla jag som satt o väntade på mina AA(som aldrig kom)...men lite skoj att se dom andra slåss hej vilt med 77 mot 10 j :lol: .

 

Har även provat heads up spel i dag. Kan berätta att det gick så där....ok jag förlorade bägge men jag hade stege.....o dom färg men så är det i bland i pokervärlden men lite skoj att testa på men behöver nog en massa träning där.

 

Mina äventyr i dag

 

HU 2$

1 st placering 2:a

 

2$ 30 pers

1 st placering 16

 

HU $

1 st placering 2:a

 

5$ SnG 10 pers

2 st placering 2,6

 

5$ SnG 20 pers

1 st placering 3

 

Min karriär i dag på Svs

 

20:- SnG

2 st placering 5,3

 

30:- SnG

1 st placering 5

 

55:- SnG

1 st placering 3

 

Nya friska tag i morgon då jag funderar på lite MTT spel så se upp där ute!

 

P.s hittade ett mail från en kille i min lilla låda här på forumet som är tillsammans med en gammal barndoms kompis till mig. Kul att han kände igen mig o tog kontakt :D

 

Rullen på 522$

 

Olle signing off!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där!

 

Dagens rapport från Olles pokervärld. Spelat några Sng på Svs( vet att jag inte skulle men var tvungen och kolla om det är lika illa i dag) och gick väl så där. Lite plus men inte så mycket.

 

Spelade sedan en MTT på nordicbet. En 3.5$ 4500$ garanterat 502 personer och gick suveränt första 2 timmarna men sedan kom en kort torka på sällan skådat slag. Bästa handen på nästan 2 timmar var AK och då vann jag blindsen, sedan fick jag J 3, Q2 och sånt skit. Ett par o det var 3:or som damp ner i min hand men den monster handen var jag tvungen att lägga då det var ett djäkla raisande innan det blev min tur.

Åkte till slut på 31 plats då blindsen var 6000/3000 och jag hade bara 21 000 kvar. Fick A8 och ställde in och en dåre med QQ synade....vilken tomte, fattade han inte att jag KUNDE ha haft KK eller AA :lol: . 18$ blev det i alla fall på detta äventyr och gjorde inte en enda rebuy eller add on men hade hoppats på lite mera men vill inte pokerguden hjälpa till så är det inte mycket att göra. Blir nog lite lira i kväll med så återkommer med mera då!

 

Rullen för närvarande på 536$

 

Dagens spel

 

MTT 3.5$ rebuy

placering 31=18$

 

SnG SvS

 

20:- 5 pers 1 st placering 2

 

20:- 1 st placering 9 :oops:

 

33:- 2 st placering 2,3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synpunkter på denna från er poker rävar.

 

Har själv spelat lite löst och dubblade nyss upp med JJ vs 44 och vunnit ett par små potter innan med löst spel. Readen på FI är att han är en rätt hygglig spelare och lite lös.

 

** Game ID 874499813 starting - 2006-07-27 21:31:43

** $5 Freezeout[551344]:Table 1 [sit & Go Hold 'em] (150.00|300.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- rumptymumpty sitting in seat 3 with $3390.00

- robinson2004 sitting in seat 4 with $3135.00

- svmag sitting in seat 6 with $1400.00

- kongoolle sitting in seat 7 with $3420.00 [Dealer]

- Hill14 sitting in seat 9 with $620.00

- leftymouse sitting in seat 10 with $3690.00

 

Hill14 posted the small blind - $75.00

leftymouse posted the big blind - $150.00

 

** Dealing card to kongoolle: 10 of Clubs, Queen of Hearts

rumptymumpty called - $150.00

robinson2004 folded

svmag folded

kongoolle raised - $600.00

Hill14 folded

leftymouse folded

rumptymumpty called - $600.00

 

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 7 of Clubs, 8 of Diamonds

rumptymumpty bet - $150.00

kongoolle raised - $600.00

rumptymumpty called - $600.00

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

rumptymumpty checked

kongoolle went all-in - $2220.00

rumptymumpty went all-in - $2190.00

rumptymumpty shows: Jack of Diamonds, 7 of Diamonds

 

** Dealing the river: Jack of Hearts

rumptymumpty wins $7005.00 from the main pot

 

End of game 874499813

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hallå igen alla.

 

Har inte uppdaterat dagboken på ett tag för det har inte blivit så mycket poker men den lilla det har blivit så har det vart tilt för nästan hela slanten. Rullen nere på 480$ så måste ta tag i detta nu. Men nu på nätterna så är det roligt att följa svenskarnas äventyr i main event och specielt i tråden här på pf. Underbart att folk tar tid att fixa och klistra in bilder på dom som spelar.

 

Men annars så har jag lagt märke till att det är nåt sjukt som håller på att hända i forumet, många är spydiga och otrevliga utan anledning och hoppas att denna trend är övergående då jag verkligen gillar pf. Men alla kan ha en dålig dag men fortsätter det så hoppas jag att site admins tar tag i detta.

 

Lycka till på borden alla och hoppas att ni vinner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur läser ni mig i detta spel?

 

Tänkte testa en ny sak i min dagbok. Kommer att posta en hand där ni inte ser vad jag har och vill se hur ni läser mitt spel och gärna kommer med analys.

Ni kommer att agera utifrån MaggotKaz spel och vet att många av er kanske inte ens skulle ha spelat denna hand från den positionen men vi kan väl säga för saken skull att ni synade pga fel tryck.

 

Innan denna hand så hade jag A Q men var tvungen att kasta den efter floppen efter en massa raisande och jag missade floppen totalt. Har annars spelat ganska tight och inte gjort nåt speciellt utan det har vart ABC poker typ.

 

- Fosse76 sitting in seat 1 with $2852.50

- kongoolle sitting in seat 2 with $2985.00 [Dealer]

- toommm sitting in seat 3 with $902.50 [sitting out]

- SaintPears sitting in seat 4 with $8030.00

- MaggotKaz sitting in seat 5 with $8390.00

- str8sce2 sitting in seat 6 with $3650.00

- ChriZt3r sitting in seat 7 with $5405.00

- KCbuzz sitting in seat 8 with $1015.00

- icerman77 sitting in seat 9 with $5765.00

- jodo600 sitting in seat 10 with $2235.00

 

toommm posted the small blind - $100.00

SaintPears posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to MaggotKaz 8:heart: , 10 :heart:

 

MaggotKaz called - $200.00

str8sce2 folded

toommm reconnected

ChriZt3r folded

KCbuzz folded

icerman77 folded

jodo600 folded

Fosse76 folded

kongoolle raised - $600.00

toommm folded

SaintPears folded

MaggotKaz called - $600.00

 

** Dealing the flop: Queens :spade: , 9:heart:, 8:club:

MaggotKaz bet - $200.00

kongoolle went all-in - $2385.00

 

Så hur läser ni mitt spel?Läser ni mig som att jag bluffar eller har jag stålet? Vore kul att få lite tankar och funderingar så postar jag fortsättningen lite senare. Och hur skulle ni gå vidare med ert spel?

 

Lycka till :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade QK och anledningen till att jag postade denna hand var för att han synade med 8 10. Tänkte om min all in luktade bluff eller nåt...han gjorde en tokig syn men vann ändå :lol: .

 

 

kongoolle went all-in - $2385.00

MaggotKaz called - $2385.00

MaggotKaz shows: 8 of Hearts, 10 of Hearts

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

 

** Dealing the river: Ace of Hearts

MaggotKaz wins $6270.00 from the main pot

 

End of game 893268228

 

Annars så har det lossnat lite efter min lilla downstreak, spelat ett par billiga MTT och gått över förväntan i dom. av 5 st så har jag vunnit en med 108 pers 1$, kommit 3:a i en annan 1$ MTT med 200+ pers och sen en ITM. Vet att nivån inte är nån värdemätare direkt men skönt ändå att komma långt när allt annat gått emot en ett tag. rullen uppe på c:a 550$ igen och skall se hur mina MTT äventyr går idag. Tänkte spela 4 500$ Guranteed idag och hoppas på megaklonk. Kommit 20:e i den som bäst och hoppas kunna förbättra den placeringen.

 

På återseende!

 

Blev en plats som inte är imponerande. Åkte med AK mot 99 och var aldrig riktigt med i matchen så nya friska tag senare ikväll. Åkte på plats 355 av 670 startande eller nåt sånt.

 

Rullen nere på 541$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går lite upp o ner för mig. I går kväll så spelade jag en MTT 3$ frezzeout och gick alldeles fantastiskt bra, åkte ut på plats 355 :lol: . Men lyckades ta upp kassan på lite 5$ SnG så kassan upp på 558$ och hoppas att om nån dag eller 2 klippa 600 gränsen. Inga roliga händer att posta än så länge men hoppas kunna göra det snart. Nån som vet om det är stor skillnad på spel mellan 5$ och 10$ SnG på prima?

 

kram på er alla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny dag i pokervärlden är avslutad och mörkret lägger sig sakta över skärmen. Dagen har inte alls vart bra i pokersynpunkt. Tilt varierat med "otur" är inte en bra kombination om man vill öka på sin bankrulle men skamm den som ger sig.

 

Poker är ju hur roligt som helst ändå och jag är nog spelberoende. Menar det! Men tack vare att jag har sån disciplin med min bankrulle så ser jag inte mitt pokerspelande som ett problem.

Visst kanske jag spelar mycket poker men bara på så små insatser att jag inte kan tilta bort alla pengar snabbt. Visst kan man förlora hela sin rulle men kör man efter 100 inköp som jag gör så skall det väl till ganska mycket att förlora. Speciellt om man är och kör på 5$ Sng :lol: . Men finner poker lika spännande oavsett om jag är på finalbord i en MTT eller när vi är 3 st kvar i en Sng.

 

Men skulle verkligen vilja utveckla mitt MTT spel en massa. Har vunnit 2 st och en del finalbordsplatser till men finns oändligt mycket att förbättra så skall försöka göra det. Är inte heller nån världsmästare på 5$ Sng men hoppas att nån gång komma upp i 1000$ så man kan börja spela 10$. Kul att se om man kan lyckas med sina mål.

 

Må ni alla som möter mig åka på bad beats :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går kväll på Nordicbet så hängde sig deras server mitt i en 3$ turnering. En hand sparades hela tiden och jag hade satsat c:a 10$ i denna, ett inköp, en rebuy och en add on och mailade i dag supporten och ville ha tillbaka mina 10 pistoler. Efter 10 min så kom det ett mail där dom beklagade det inträffade och att dom satt in 31$ på mitt konto!

Sagt det förut och säger det igen att Nordicbet imponerar stort när det gäller sånt här. Att man kompenserar när nåt strul händer är bevis på att dom bryr sig om sina kunder :D . Nästan så man hoppas att alla turneringar skall hänga sig när man spelar hihi.

 

 

Tänkt lite på det jag skrev i går angående att jag var spelberoende. Har tänkt över det där och det är nog fel uttryck. Det jag ville säga är att jag gillar att spela om pengar, men är nog inte beroende men tycker att det är spännande och kul att lira om lite stålar. Hur kul blir poker om det inte är pengar inblandat oavsett summa? Inte kul enligt mig.Hoppas ni förstår vad jag menade och på återseende i kväll då jag kommer att berätta mera om mina äventyr på pokerborden idag.

 

må jag klonka friskt idag :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens lilla pokeräventyr avslutad.

 

Spelade en MTT på nordicbet, 4500$ Guarentee och gick knackigt i början men lyckades dubbla upp med AA mot Q3 off suit :D . Sen vart det stiltje och dealern vägrade samarbeta med mig under en hel timme men lyckades hålla mig kvar med fingertopparna. Sen när average var på runt 10 000 så lyckades jag dubbla upp med AQ mot JJ, på rivern kom ett A till FI:s glada toner.

Sen var det lungt igen tills average var på 19000-20000 då jag synade UTG med QQ och en shortstack ställde in som jag gladeligen syndade och han hade 10 10 så där kom några mera marker hem till sin rätta ägare.

 

Sen jobbade jag mig uppåt och en annan fin pott jag kammade hem var när jag hittade AA med blindsen var på 2000/1000. Raisa upp till 6000 och en syn. Floppen kom låga och i olika färger så satsade 6000 och FI synade. Stekte lite som proffsen gör i alla program och checkade varpå FI satsade 2000, nu ställde jag in degen för att ta potten där men han syndade med 77 och det var ju bara att tacka och ta emot. Hade runt 90 000 i detta läget och kom efter lite krigande upp i 140 000 när smällen kom.

 

En kille i mellanposition höjer till 12 000(bb 6000) och jag tittar ner på AK. Jag täcker han och ställer in (utan darr på händerna) och han synar efter en lång stund och viker upp 66. Floppen kommer 10:a hög men på turnen så kommer ett A upp och alla runt bordet kippar efter andan. Potten ligger runt 200 000 och vinner jag denna pott så är finalbordet nära och har ett väldigt bra slagläge.

Hinner precis tänka "INGEN 6:a" och dealern viker upp det förödande kortet och FI får sin triss. är nere på 45000 marker och behöver dubbla upp väldigt snabbt men får inget läge alls med mina 63,92,j2 utan blindar bort mig och slutar på en 17:e plats. Men har haft tur på vägen och aldrig kommit så här långt i denna turre förut så får vara nöjd ändå trots allt.

 

Nåt som är positivt är att rullen är över 600 pistoler då denna plats gav 46,37$ så det känns skönt. bara att fortsätta att arbeta på sitt MTT spel och hoppas att nån gång kunna klonka denna.

 

Skall leta upp en hand senare som jag foldade som jag undrar lite över om jag gjorde rätt. Men den kommer lite senare i natt eller i morgon.

 

Till er alla som läser denna dagbok önskar jag en massa AA och till er som inte läser denna kan gott och väl sitta o harva med sina 72,83, 93!

:lol:

 

Rullen uppe på 617$ :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är handen jag förlorade stort med och kan behöva lite feedback på denna. Skulle jag höjt FI bara och i så fall med hur mycket och hur skulle jag sen bete mig efter floppen då den missade mig? Jag träffar ju på turn och hur bete mig då?

 

Vore kul att höra era åsikter om denna. Är inte nån badbeat historia utan vill veta hur ni spelar denna hand i detta läge. Är kanske dumt att ställa med AK i detta läge då jag inte alls är desperat på något sätt men samtidigt så vill man ju få mera marker för att kunna slå sig till finalbord.

 

 

- Greydevil sitting in seat 1 with $58475.05

- kongoolle sitting in seat 2 with $138195.00

- logie28 sitting in seat 3 with $97453.48

- Kejome sitting in seat 4 with $108055.79

- Fortius sitting in seat 5 with $246096.58

- WANTIT sitting in seat 7 with $207993.36

- Sigbjorn83 sitting in seat 8 with $92623.26

- batesyboy1 sitting in seat 9 with $98353.26 [Dealer]

 

Greydevil posted the small blind - $4000.00

kongoolle posted the big blind - $8000.00

 

** Dealing card to kongoolle: Ace of Clubs, King of Hearts

logie28 folded

Kejome folded

Fortius folded

WANTIT folded

Sigbjorn83 folded

batesyboy1 raised - $16000.00

Greydevil folded

kongoolle went all-in - $138195.00

batesyboy1 went all-in - $82353.26

batesyboy1 shows: 6 of Diamonds, 6 of Clubs

 

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, 10 of Hearts, 2 of Diamonds

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

 

** Dealing the river: 6 of Spades

batesyboy1 wins $200706.52 from the main pot

 

End of game 89774956

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...