Gå till innehåll

Kongoolle lägger ner just nu!


Kongoolle

Recommended Posts

Här är en hand jag undrar lite över. Det är efter jag åkt på en stor förlust och undrar hur ni resonerar här som shortstack. Ställer ni eller väntar på en bättre hand?

 

- Greydevil sitting in seat 1 with $50475.05

- kongoolle sitting in seat 2 with $31841.74

- logie28 sitting in seat 3 with $72453.48

- Fortius sitting in seat 5 with $290096.58 [Dealer]

- WANTIT sitting in seat 7 with $102993.36

- Sigbjorn83 sitting in seat 8 with $192679.05

- batesyboy1 sitting in seat 9 with $303706.52

 

WANTIT posted the small blind - $5000.00

Sigbjorn83 posted the big blind - $10000.00

 

** Dealing card to kongoolle: 10 of Diamonds, 9 of Diamonds

batesyboy1 folded

Greydevil folded

kongoolle folded

logie28 folded

Fortius folded

WANTIT folded

Sigbjorn83 mucks:

Sigbjorn83 wins $15000.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sng5$ och är på bubblan, tar ni synen här eller foldar ni? FI är vild men inte nån idiot.

 

 

 

** Game ID 899316265 starting - 2006-08-17 00:44:16

** Salt Sprays [Hold 'em] (160.00|320.00 No Limit - STT) Real Money

 

- fermanagh1 sitting in seat 4 with $2320.00

- Hothead123 sitting in seat 7 with $2670.00

- kongoolle sitting in seat 8 with $2740.00

- jBond151 sitting in seat 9 with $2030.00 [Dealer]

 

fermanagh1 posted the small blind - $80.00

Hothead123 posted the big blind - $160.00

 

** Dealing card to kongoolle: Jack of Hearts, Jack of Diamonds

kongoolle raised - $320.00

jBond151 raised - $1440.00

fermanagh1 folded

Hothead123 folded

kongoolle raised - $2560.00

jBond151 went all-in - $590.00

jBond151 shows: King of Hearts, Ace of Spades

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 10 of Spades, 10 of Diamonds

 

** Dealing the turn: King of Clubs

 

** Dealing the river: 2 of Spades

jBond151 wins $4300.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tung dag på pokerborden. Ofta åkt ut på bubblan men inte heller spelat så bra antar jag. Handen ovan skulle vara kul att veta hur ni gamla sng rävar ser på. Och dom andra händer med hehe. ta det lungt med alla analyser :lol: hinner knappt läsa alla. Men antar att det finns för många dagböcker att analysera men kommer att posta i fortsättnignen med. Om ni undrar varför jag postar händer jag åker ut med är inte nån bad beat historia utan det är dom jag behöver hjälp med så man kanske minimerar sina misstag i fortsättningen. En hand där man vinner kan man ju så klart analysera med men roligare och bättre att få höra vad man har gjort för fel.

 

Blev några SnG i dag med varierat resultat och åkte nyss i en 2$ MTT med AQ mot AJ. Skulle inte ens synat men var inte så sugen att spela så tänkte att kvitt eller dubbelt passar fint här. Det blev kvitt och kan nu koppla av framför tv:n.

 

Rullen nere på 612$ vilket är en glad överaskning. trodde jag låg mycket sämre till efter denna dag!

 

 

Klonka på därute i cybervärlden! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand idag i en MTT turre.

 

Är det rätt att pusha här? Med resultatet i hand så var det ju rätt men skulle vara kul o veta om ni gör detsamma.

 

** Game ID 900172198 starting - 2006-08-17 19:32:13

** $4,500 GUARANTEE[568973]:Table 34 [Multi Table Hold 'em] (6000.00|12000.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- majax28 sitting in seat 2 with $79800.00

- geppy sitting in seat 3 with $98208.24

- jbmrocks1 sitting in seat 4 with $88730.00

- valdanito sitting in seat 5 with $216763.90

- martyk7 sitting in seat 7 with $83100.63 [Dealer]

- Serginho sitting in seat 9 with $40994.25

- kongoolle sitting in seat 10 with $33510.26

 

Serginho posted the small blind - $3000.00

kongoolle posted the big blind - $6000.00

 

** Dealing card to kongoolle: Jack of Hearts, King of Hearts

majax28 folded

geppy folded

jbmrocks1 folded

valdanito folded

martyk7 raised - $18000.00

Serginho folded

kongoolle went all-in - $33510.26

martyk7 called - $39510.26

martyk7 shows: Queen of Spades, 10 of Spades

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 2 of Diamonds, 7 of Clubs

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

 

** Dealing the river: 8 of Spades

kongoolle wins $82020.52 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att berätta världen om mina äventyr i dag på pokerborden!

 

Tänkte spela 4500$ gurantee och värmde upp med en 2$ freezeout men åkte på plats 70-80 då jag ställde med AA som shortstack och fick en syn som drog in en runner runner stege men var aldrig riktigt med i den så det gjorde inget.

 

Sen så tänkte jag klonka 4500$ guarantee efter att min 17:e plats gav mersmak. Gick ganska bra i början och kom efter 30-40 min upp på en hugglig stack på 8000 i marker och sen alldeles efter pausen så tog jag en rövare och dubblade upp med 99 mot AQ(All in pre flop). gick upp på c:a 25000 inför den andra pausen och sen började en korttorka utan dess like men lite tur och lite steals så inför den 3:e pausen så var jag riktigt illa ute men detta var en dag då alla moves var i rätt läge och att man slapp bli utdragen. hade under en stor del av turren hälften så mycket som Average men lyckades hålla mig kvar ocgh dubbla lite då och då. ITM så var det att dubbla och lyckades i rätta tid få mera marker och krypa högre upp i prislistan.

 

kom till FT som rejält shortstack och höga blinds men höll mig kvar fint. En fin pott var när jag gick all in med A 10 UTG med blindsen på 10 000/ 5 000 med 90 000 och fick syn av BB(chipleader) som satt på A 8. Sen fick jag en fin pott med AJ mot 55 och låg på fina 340 000 i marker när handen med dödens märke hittade mig. Fick KK i sb och en kille höjer 1bb och får re raise av chipleadern. Jag ställer och han som höjde först foldar och chipleadern synar med AKs. Floppen är låg och sitter fint men på turn kommer det dödliga A och jag ser hur alla mina marker åker till fel person. Men är glad att jag lyckades ta mig så här långt(5:e plats av 571 startande) och fina 274$ blev det till min bankrulle.

 

Många skrattar säkert åt ens lilla framgångar men detta är så äckligt roligt och spännande och försöker bli bättre och bättre på MTT och SnG. Går sakta men säkert framåt och hoppas att jag kan klonka hela turren snart.

 

 

 

Blev 1 MTT 1$ och plats 100 av 200 startande,4500 Guarantee plats 5 av 571 startande,2 Sng 5$ en 6:e plats och en 2:a så rullen på 884$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att säga om detta spel va?Men det sved lite måste jag erkänna men bara att bryta ihop och komma igen :D . Det jag undrar lite över är om ni hade synat med AK i det läget? Och man kanske skulle synat bara och sen ställt när det inte kom ett A på floppen?

 

** Game ID 900283198 starting - 2006-08-17 20:51:21

** $4,500 GUARANTEE[568973]:Table 21 [Multi Table Hold 'em] (30000.00|60000.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Ralvinho sitting in seat 2 with $813579.34

- valdanito sitting in seat 4 with $496725.97 [Dealer]

- kongoolle sitting in seat 5 with $340439.80

- hookay sitting in seat 7 with $585064.89

- jbmrocks1 sitting in seat 8 with $210690.00

 

kongoolle posted the small blind - $15000.00

hookay posted the big blind - $30000.00

 

** Dealing card to kongoolle: King of Hearts, King of Clubs

jbmrocks1 raised - $60000.00

Ralvinho folded

valdanito raised - $120000.00

kongoolle went all-in - $340439.80

hookay folded

jbmrocks1 folded

valdanito called - $355439.80

valdanito shows: Ace of Spades, King of Spades

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 2 of Clubs, 10 of Diamonds

 

** Dealing the turn: Ace of Clubs

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

valdanito wins $800879.60 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var det dags att summera dagens battaljer på pokerborden. Spelade 4500$ Guarantee i dag igen och ginck inte bra. Åkte efter ett spel som jag skämms över enormt. Blindsen 600/300 och jag har c:a 9800 i marker average på 13 000 då jag får Ac Jc och får den brillianta idén att ställa i medelposition för att ta blindsen. Så långt allt bra förutom att bb satt på AA och jag såg hur jag blev förnedrad när floppen,turn och river inte hjälpte mig och jag åkte ut på 183 plats av 600 startande.

 

I går när jag spelade så hade jag enormt tålamod och brydde mig inte så mycket om average utan spelade så gott jag kunde men idag så var paniken nära hela tiden och kände mig i stort behov av marker hela tiden så var bara rätt åt mig att jag gick på pumpen denna gång så man lär sig nåt.

Skall ta o tänka över mitt spel ordentligt för spelar man som jag gör i dag så blir det inga mera framgångar!

 

 

Men spelade även 3 st SnG 5$ med placering 1,6,2 och rullen är 901$ vilket känns bra eftersom mitt nästa mål är att komma upp i 1000$ så att jag kan börja testa 10$ SnG. Är det för mycket med 100 inköp eller är det en bra regel man inte skall släppa på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag så har jag kört 2 st SnG och en 5:e plats och en 3:e plats blev resultatet och kommer inte att köra mera i dag då suget efter poker helt enkelt inte finns.

 

Har kommit till insikt att poker är precis som vilken annan sport som helst att är man inte taggad och koncentrerad så ger man ju i stort sett bort pengar.

Motivation slår klass är ju ett gammalt uttryck och passar även in på poker tror jag(inte för att jag anser mig som en klassspelare!!). Som igår när jag spelade 4500 Guarantee och ställer med AJ när jag har långt över 10bb kvar är inget annat än tilt spel som inte skulle ha inträffat om jag vart fokuserad och sugen att spela poker men just då kändes det som att det kvittade och då skall man ju även förlora. Blir imponerad av killar här på forumet som klarar att lira på sin topp dag efter dag. Kan även vara så att efter min framgång i 4500$ guarantee(5:e plats) så kanske man trodde att det skulle gå "lika lätt" dagen efter men spelar man som en kratta så är det lika bra att inte spela alls.

 

finns väl nåt utryck att dom pengar man inte förlorar är även det en vinst(eller nåt liknande) och de stämmer bra. Får se hur poker suget är i morgon och kanske blir lite MTT då men som det känns just nu så blir det lungt.

 

Simma lungt alla ni som orkar läsa detta och hoppas att ni klonkar fint ikväll.

 

Rullen på 903$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dagens lilla äventyr i pokerrymden.

 

Blev 4 SnG 5$ med platserna 3,5,6,1 så lite plus där men inte så mycket

 

1 MTT 4500$ Guarantee med 750 deltagare och åkte ut på 155:e plats.

 

Gick ganska bra i början och vid första pausen så gjorde jag en add on så jag hade 8500 marker. sen gick det kanon ett tag och kom upp till 20 000 dubbelt så mycket som average och sen började ber och dalbanan..upp till 25 000 och sen ner till 15 000 och upp igen men precis innan pausen så åkte jag på en tuff smäll. hade A Qc och en kille innan mig höjde en bb till 1200. jag synade bara och floppen kom Ak2 i olika färger och han satsade bara 1200 och jag synade bara. turn var 10. river var lågt och han satsade 4000 som jag bara synade och han hade A 10 och vann potten på c:a 20 000! var nere på 13000 i marker och 2:a handen efter pausen så fick jag AJ i sb och bara en limpare innan så jag ställde glatt in och han synade på en microsekund med QQ och ingen hjälp kom så åkte fort. skall posta den handen jag förlorade med så får jag höra era åsikter för den är nog väldigt felspelade av mig.

 

Men Spelade annars bra mellan 1:a pausen och 2:a men mycket otur så hade lätt kunnat haft 35 000-40 000 i marker om pokerguden samarbetat lite bättre men man kan inte vinna alla potter.

 

rullen uppe på 906$ och hade hoppats att komma ITM i denna så det var lite surt. Men AJ felspelad så kommer man inte långt.

 

Hoppas att ni andra klonkar bättre i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite råd på denna skulle vara bra! Nog helt galen spelad

 

 

** Game ID 903792521 starting - 2006-08-20 18:05:51

** $4,500 GUARANTEE[569984]:Table 58 [Multi Table Hold 'em] (800.00|1600.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Leifalbert sitting in seat 1 with $18065.00

- Arsenal25 sitting in seat 2 with $15863.00

- kongoolle sitting in seat 3 with $23125.00

- Anders31 sitting in seat 4 with $6420.00

- Bigmat59 sitting in seat 5 with $10730.00

- LadyBluff sitting in seat 6 with $18200.00

- stonekiller sitting in seat 7 with $30688.00

- kruttskij sitting in seat 8 with $18886.00 [Dealer]

- geppy sitting in seat 9 with $18152.00

- kart442 sitting in seat 10 with $23515.00

 

geppy posted the small blind - $400.00

kart442 posted the big blind - $800.00

 

** Dealing card to kongoolle: Queen of Clubs, Ace of Clubs

Leifalbert raised - $1600.00

Arsenal25 folded

kongoolle called - $1600.00

Anders31 folded

Bigmat59 folded

LadyBluff folded

stonekiller folded

kruttskij folded

geppy folded

kart442 folded

 

 

 

 

 

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 3 of Clubs, King of Spades

Leifalbert bet - $1600.00

kongoolle called - $1600.00

 

** Dealing the turn: 10 of Spades

Leifalbert checked

kongoolle bet - $2400.00

Leifalbert called - $2400.00

 

** Dealing the river: 3 of Hearts

Leifalbert bet - $4000.00

kongoolle called - $4000.00

Leifalbert shows: 10 of Clubs, Ace of Spades

kongoolle mucks: Queen of Clubs, Ace of Clubs

kongoolle mucks:

Leifalbert wins $20400.00 from the main pot :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll!

 

Kvällens lilla äventyr avslutat och skulle egentligen inte spela mera men tänkte köra ett par SnG innan jag la av för kvällen.

 

blev 3 st SnG 10 pers 5$ med platserna 5,6,1

och 1 st 30 pers SnG 2$ och den klonkade jag så plats 1

 

 

Måste lära mig mera disciplin i mitt Turneringsspel. Spelar ibland helt ok men ibland så kommer jag i nån typ av chansspelning och det brukar ju inte gå så bra. Glömmer i bland pokers grunder och kan titta ner på 77 och bli alldeles till mig och re raisa nån och sen slutar det i förnedring när den andra person viker upp KK eller nåt liknande. Klart att det funkar ibland att chansa men ofta slutar det i förlust så måste ta och tänka över mitt spel lite. Nåt positivt med dagens spel är att rullen är uppe på 943$ och mitt andra delmål att nå 1000$ helt plötsligt inte är så långt borta. Hoppas att kunna nå det målet om ett par dagar eller om pokerguden är riktigt snäll fortare än så.

 

Läser HOH del 1 och undrar om det är några andra bra böcker om Sng och turnerings spel man skall läsa för att utveckla sitt spel ännu mera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens äventyr.

 

Blev några SnG i dag 5$. blev 6-7 st med 3 ITM 1-2-0 och rullen uppe på 970$ och klättringen mot 1000$ fortsätter.

 

En del kanske undrar varför man inte spelar så många SnG per dag eller session och det skall jag förklara här. Jag finner det svårt att spela flera samtidigt och har hellre full fokus på ett eller max 2 bord åt gången. Med flera så funkar det inte alls för mig och jag tror jag spelar mycket sämre då men kanske får träna på det då det kan bli lite mycket dötid i bland. Tänker nog starta en annan SnG innan den man spelar är klar så det blir lite rulljans på det hela. En del här spelar otroligt många SnG per dag och en del upp till 8 st samtidigt vilket är helt otroligt. Säger inte att dom spelar fel men det skulle inte passa mig att spela så men är bara att lyfta på hatten att en del klarar av det.

 

Om ni är ganske nya på SnG så tänk på det att om ni kör en massa SnG samtidigt så kanske ni förlorar på det. Testa lite olika varianter och finn det som passar er bäst. Bara för att ett proffs kör 8 st samtidigt så tänk på att den killen har en väldig erfarenhet och vet hur man skall spela. När man är ny så är SnG precis som allt annat här i livet att man måste få erfarenhet och sen finna det som passar en själv bäst.

Testa att spela 2 samtidigt, sen 3 osv och utvärdera sedan. Ett litet råd till er som precis börjat med detta.

 

Men vem fan är jag att ge råd :lol:

 

På återseende!

 

P.s läser nån allt skit man skriver? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiten läses. :D

 

Håller med dig angående flera bord SnG. Spelar själv max 2 bord åt gången. Tycker man tappar rätt mycket om man spelar fler. Det är ju inte bara korten som spelas i en SnG. Mycket annat att tänka på också.

 

Annars kan jag tipsa om HOH 2. Den är sjuuukt mycket bättre än del 1. Tar upp slutet av turneringar när blindsen är höga. Ungefär som i en SNG alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiten läses. :D

 

Håller med dig angående flera bord SnG. Spelar själv max 2 bord åt gången. Tycker man tappar rätt mycket om man spelar fler. Det är ju inte bara korten som spelas i en SnG. Mycket annat att tänka på också.

 

Annars kan jag tipsa om HOH 2. Den är sjuuukt mycket bättre än del 1. Tar upp slutet av turneringar när blindsen är höga. Ungefär som i en SNG alltså.

 

Kul att nån läser skiten hehe.

 

Läser HOH 1 just nu men är dålig på att ta mig tid att läsa så har inte kommit så långt i den. Men skall läsa ut den snart hoppas jag och har blivit lovad del 2 i en försenad födelsedags present. Nån här som vet motståndet på primas 10$ SnG? Samma som på 5$ eller är det bättre?

 

Men sen är det väl inte så mycket action på primas Sng över 10-20$? Skall man fortsätta spela högre så lär man väl byta site till Partypoker eller Pokerstars eller är det tillräckligt på prima? Fast skall väl inte gå händelserna i förväg....spelar ju inte ens 10$ SnG än hehe.

 

Men är det nån som kan berätta lite om skillnaden på primas nivåer så skulle jag vara tacksam.

 

 

Klonka på!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delmål 2 uppnått!!!

 

Äntligen så klarade man av att nå sitt andra delmål som var 1000$ och det känns helt kanon just nu. Jag är förmodligen den lyckligaste personen inne på pf.nu då jag nog itne riktigt trodde att jag skulle klara detta.

 

Men måste nog lägga korten på bordet angående dagens spel. Hade en djäkla tur i vissa lägen som gjorde att jag kunde nå mitt mål. Rivern räddade mig 2 ggr och senare vann jag en av den Sng:n och kom 2:a i den andra så är medveten om att jag inte klarade mitt mål pga skicklighet i dag men när pokerguden är dealer och ger fina kort till mig så behöver man inte spela bra för att vinna.

 

Har gått otroligt bra för mig på senaste tiden, nästan för bra. Spelat väldigt mycket poker men annars så har jag plussat lite,,,sen har det gått upp och ner lite för att sedan plussa lite till. Men den senaste veckan eller 2 så har det gått spikrakt uppåt och hoppas att det håller i sig förstås men är väl medveten att pokerguden kan svika en när man behöver han som bäst.

 

Snart är det dags att klippa 10$ SnG och får se hur jag skall göra. Är inte riktigt säker på om jag skall spela 10$ SnG redan nu eller om jag bara skall köra för det belopp som är över 1000$ och går det under det så är det tillbaka till 5$ som gäller. Eller skall man sätta den nedersta gränsen på 800-900$?

 

Skall tänka över detta lite.

 

Önskar er alla en underbar dag och fina potter!

 

Rullen uppe på 1003$ :lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat.

 

 

Vad gäller nivå så tycker jag du ska sätta av ett bestämt belopp som du kan tänka dig förlora utan att bli depressiv ($50, $100) och testa på $10-nivån. Om du torskar och/eller känner dig obekväm, tillbaka till $5, annars fortsätt på högre nivå.

 

 

mvh

 

vi som läser (skiten) men är urusla på sng/mtt och därför inte kommenterar själva spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade min karriär på 10$ nu och usch kan man sammanfatta detta med. Spelade visserligen bara 3 st men ingen placering alls. en 4:a, en femma och en lääääängre bak.

 

Var livrädd och trodde alla var proffs men så är verkligen inte fallet som man kunde se en del spela. Men detta var inget kul alls :cry: . Var rädd för alla höjningar och kastade en massa bra kort som jag aldrig skulle kastat på 5$ nivån!

 

Vet inte riktigt hur jag skall göra. Skall man ge det en chans ner till 800$ eller skall man sätta 900$ som gräns och återvända till 5$ nivån där man vinner lite.

 

Saken är den med mig att jag måste lära mig att inte bry mig om att det är 10$ per SnG. Är man så snål som jag är med min bankrulle och hatar när den går neråt så är man rädd att gå upp i nivå och ta lite förluster. Skitlöjligt igentligen då jag har en bra rulle att spela 10$ för men har tagit en lång tid att bygga upp den så jag antar att det är därför man är så rädd att se den gå neråt. Men man måste våga för att vinna så skall försöka ingjuta mod i mig själv så man kan spela sitt vanliga spel i stället tro att det är Doyle brunson eller Daniel Negranu som höjjer ens bb.

 

nån som har lite tips hur man kommer över rädslan att förlora när man går upp i nivå mottages tacksamt.

 

Olle tackar för i natt och lägger sig med dåligt självförtronde!

 

Rullen nere på 969$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äventyren på 10$ SnG fortsätter men man kämpar.

 

Har spelat några till i dag och spelar bara en i taget och försöker få klämm på detta på den högre nivån. Har gått bättre i dag än i går men det är inte så konstigt då jag misslyckades det grövsta i går. I dag har jag vunnit min första och dom 50$ var välkomna och det kändes skönt. Kom 2:a i en annan och spelade kanske 6 st totalt så rullen är uppe på 1005$ igen och det är alltid skönt att ligga över 1000 strecket. Har haft en del otur eller att klonken man hade på slutet när man spelade 5$ SnG inte har infunnit sig på 10$ nivån. Men vet inte om motståndet är så värst mycket bättre på 10$ nivån! Har inte lyckats klura ut det än och får se om man ändrar uppfattning om ett par dagar.

 

Känns i varje fall bra att rullen är uppe igen och att man tog hem en vinst. Mitt nya mål som man får se om man klarar och i så fall hur lång tid det tar är att komma upp i 2000$. Behövs en liten MTT klonk och att SnG spelet stämmer då tror jag men inget är omöjligt som våran hjälte Gunde brukade säga.

 

Ingen som spelar 10$ SnG här på prima?

 

I varje fall så önskar jag er alla lycka till på pokerborden(inte dom som spelar 10$ SnG på prima!!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara 2 små SnG i dag pga känner mig hängig. Men har kommit på att motståndet hos en del på 10$ nivån är skrämmande men är ju glad att det är så, sen om det är en tillfällighet att en del spelar sämre än mig eller om det är så jämt vet jag inte och det återstår att se. Rullen är på rekordnivå i alla fall och det är kul. Blev en 2:a plats och en 5:e då AK fick storstryk mot 22 :lol: . 1012$ är rullen på och orkar inte spela mer så den får stanna där tills i morgon och förhoppningsvis öka då igen.

 

Inga spännande händer att posta heller då det mest har varit "enkel" poker. sen att man blir utdragen i bland är inte så mycket att säga om.

 

Funderade lite på mitt nya mål att komma upp i 2000$ och kommer att försöka nå det målet inom 2 månader. Kanske blir tufft men har det som målsättning i alla fall. Låter det rimligt på denna nivå? Får se om pokerguden är på min sida så kanske det går 8-). Den 25 Oktober alltså skall jag ha 2000$!(hoppas jag)

 

Dags att krypa till kojs och drömma om AA som håller :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En MTT i dag bara. En liten 2$ re buy och spenderade 6$ för att komma 24 hehe. var bara strax över 100 med så blev inte en enda peng tillbaka och var kortdöd typ hela tiden. Rullen tog en neråt swing och befinner sig just nu på 1006$ och hoppas att man kan bygga lite i morgon fast blir nog mest fotboll då. Dags att donera pengar till svenska spel igen på stryktipset. Är nog sveriges sämsta tippare men det är som en drog att höra plinget i rutan och sen upptäcka att det går käpprätt åt h-e. Men va fan....lyckats klonka 2 MTT så vore fint att klonka 13 rätt nån gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla pokervänner!

 

BLev lite poker i dag, några SnG 10$ med blandade framgångar som vanligt. vann en och åkte ur först i en så lite plus i alla fall och rullen för närvarande på 1017$. Blev lite MTT slask utan framgång också. Men den stora klonken i dag var på tipset. Skrev i går att jag hoppades klonka 13 rätt och så väl gick det inte men fina 2400:- blev det på mitt system och det var välkommet förstås. Nu kan man slaska lite Sng på SvS och testade en 100:- Sng där och slutade på en hedrande 3:e plats.

 

Testar lite cash game på SvS också men är bara på dom lägsta borden och leker lite så det blir inga stora pengar men lite kul att spela lite cash efter ha harvat på SnG och MTT i ett par års tid.

 

Blir lite lir i morgon men det roligaste i morgon blir nog paintball som min kompis aldrig har spelat så funderar på att göra lite vådaskott på han så även han blir karl.

 

Slaska lungt alla där ute i pokerrymden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnG är extremt mekaniskt, mest standard situationer hela tiden... Ja visst tappar jag en hel del ROI när jag 16-tablar, eftersom jag inte lirar massa SC eller andra spekulativa händer, men det vägs upp nått enormt över det extra antalen bord jag trycker in.

 

Om vi jämför säg 4-tabling med 2-tabling, säg att du har en ROI på 20% när du 2-tablar, då behöver du bara ha en ROI på 11% när du 4-tablar för att du ska tjäna på det, plus om du har bananer på det så tjänar du ännu mer, poängen är den att jag tror inte ni blir dubbelt så dåliga/hälften så bra på att lägga in fler bord... Om ni spelar 2 bord nu, testa att spela 3 bord några veckor, jag lovar du kommer känna dig bekväm med det efter ett tag, sen när du är bekväm så lägger du på ett till bord o.s.v..

 

En annan grej med fler bord är att du självklart spelar fler sngs varje dag och då spelar du självklart fler händer och utsätts för fler svåra situationer, på så sätt blir du ju självklart också bättre snabbare:D

 

Kan hålla med att när man precis börjat med poker så kan 1 bord vara bra så man lär sig grunderna, men av det jag läst i din dagbok så kan du ju absolut grunderna och mer därtill..

 

I början av min karriär så hade jag också problem att spela flera bord, men nu så skulle jag aldrig klara av att spela mindre än 6 bord när jag spelar sngs... Man vänjer sig helt enkelt :D

 

Hoppas att du testar på 3 bord snart för att se hur det känns :D Och lycka till med spelet i fortsättningen med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnG är extremt mekaniskt, mest standard situationer hela tiden... Ja visst tappar jag en hel del ROI när jag 16-tablar, eftersom jag inte lirar massa SC eller andra spekulativa händer, men det vägs upp nått enormt över det extra antalen bord jag trycker in.

 

Om vi jämför säg 4-tabling med 2-tabling, säg att du har en ROI på 20% när du 2-tablar, då behöver du bara ha en ROI på 11% när du 4-tablar för att du ska tjäna på det, plus om du har bananer på det så tjänar du ännu mer, poängen är den att jag tror inte ni blir dubbelt så dåliga/hälften så bra på att lägga in fler bord... Om ni spelar 2 bord nu, testa att spela 3 bord några veckor, jag lovar du kommer känna dig bekväm med det efter ett tag, sen när du är bekväm så lägger du på ett till bord o.s.v..

 

En annan grej med fler bord är att du självklart spelar fler sngs varje dag och då spelar du självklart fler händer och utsätts för fler svåra situationer, på så sätt blir du ju självklart också bättre snabbare:D

 

Kan hålla med att när man precis börjat med poker så kan 1 bord vara bra så man lär sig grunderna, men av det jag läst i din dagbok så kan du ju absolut grunderna och mer därtill..

 

I början av min karriär så hade jag också problem att spela flera bord, men nu så skulle jag aldrig klara av att spela mindre än 6 bord när jag spelar sngs... Man vänjer sig helt enkelt :D

 

Hoppas att du testar på 3 bord snart för att se hur det känns :D Och lycka till med spelet i fortsättningen med :D

 

Hej och kul med ditt inlägg.

 

Har aldrig tänkt på det sättet du skriver och det låter vettigt. Skall kanske testa lite mulittabbing och försöka få in lite erfarenhet på detta. Inte spelat nåt i dag men anmälde mig just nu till en 50:- SnG på Svs som får bli dagens enda spel. ÅTerkommer med resultatet och hoppas självklart på vinst. Tack för ditt inlägg Dapine!

 

EDIT: den Sng varade i 10 Sek så var man ute. AK vs AK gick inte. Blev färg för den andra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att multitabba lite och måste säga Tack till Dapine för det är din förtjänst att jag testade detta :D . Körde visserligen bara 4 st 5$ SnG men blev 2 första platser och en andra, i den sista bubblade jag men var aldrig med i den riktigt då det var fullt sjå med dom andra. MEn riktigt kul var detta fast jag vet så väl att så här enkelt kommer det inte alltid att vara. Men rullen fick sig ett lite skutt uppåt i alla fall och är på ny rekord nivå 1056$. Skall fortsätta att testa att multitabba lite på 5$ nivån och se om man kan få lite erfarenhet av det och att man fortsätter att plussa. Men 4 st är fullt tillräckligt för min lilla hjärna..den gick på högvarv så att köra 6-8 sng för mig så brinner nog moderkortet :lol::lol: .

 

Kört lite MTT på nätterna men inte redovisat dom så om rullen inte stämmer efter mina Sng så är pga det. men slaskar bara på 1$ när man inte har nått att göra.

 

Nya tag i kväll o skall se om man kan hålla i denna svit...troligt va?

 

Tack Dapine än en gång..

 

 

p.s när det går åt h-e för mig att multitabba så håller jag dig ansvarig men just nu är du helt ok :lol:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...