Jerry_ Postad 5 Juli , 2006 Rapport Postad 5 Juli , 2006 Första HH:n här, så är säkert nåt som inte är så som folk vill ha det. Men jag vill iallafall veta om jag spelade detta rätt här eller om jag spelade rent åt helvete fel? Det är från shorthanded $0.50/$1 på tain. PLAYER INFORMATION Screen Name Seat position Start Amount siljetusta 1 73.75 Jerry_ 2 134.53 _Trident_ 3 106.55 sir_bubba 4 110.59 sir_bubba: Big blind/Bring in 1.00 Jerry_: Set dealer/Bring in spot 2 _Trident_: Ante/Small blind 0.50 siljetusta: Card dealt to a spot Jerry_: Card dealt to a spot Ks, 4s _Trident_: Card dealt to a spot sir_bubba: Card dealt to a spot siljetusta: Raise 3.00 Jerry_: Call 3.00 _Trident_: Call 2.50 sir_bubba: Call 2.00 Betting round completed Last active pot = 12.00 Card dealt to table 10h, 2s, As _Trident_: Check sir_bubba: Check siljetusta: Bet 5.00 Jerry_: Call 5.00 _Trident_: Raise 10.00 sir_bubba: Fold 0.00 siljetusta: Call 5.00 Jerry_: Call 5.00 Betting round completed Last active pot = 42.00 Card dealt to table 5h _Trident_ : Bet 18.00 siljetusta : Fold 0.00 Jerry_ : Call 18.00 Betting round completed Last active pot = 78.00 Card dealt to table 6c _Trident_ : Check Jerry_: Check Rake amount 2.00 Betting round completed Last active pot = 76.00 Det är som sagt SH och jag sitter på knappen, så jag synar 3BB med Ks, 4s för att se vad som kommer. Minns inte exakt vad för read jag hade på de andra spelarna, men eftersom det är 4players bord så spelar de flesta hyffsat löst här. Det kommer två spader på floppen, så jag sitter nu med nötflushdraget, så då tycker jag absolut det är värt att syna $5 (+$5 från nästa spelare också) med ~40% o vinna eller vad man nu kan ha där. Hjärter fem är inte till någon hjälp för mig, men synar ändå $18, är inte ens halva potten och känns som jag kan få ut rätt mycket pengar av honom om jag träffar. Klöver sex på rivern, ingen hjälp alls för mig, och motståndaren checkar så jag hoppas på att han kanske också satt på en lägre flushdrag eller nåt och är inte sugen på att förlora mer på denna handen, men skulle man kanske försökt sig på en bluff där? Så hur spelade jag handen, och vad kunde jag gjort anorlunda som hade varit bättre? * Bort med resultatet - QoS * Citera
Jerry_ Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 Kom igen nu, nån kan väll svara iaf, så jag vet vad jag kan göra bättre till nästa gång. Citera
Snusarn Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Preflop ska du självklart folda, sen floppar du nötflushdraget, syna om du får odds och hoppas på att klonka. Förstår inte vad som är problemet i handen egentligen. Citera
Djens Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Preflop ska du självklart folda Varför? Citera
eurythmech Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Jag skulle då aldrig dubbelsyna på floppen iaf. Är väl ett perfekt tillfälle att smacka på när tomtehöjningen till $10 kommer. Och förresten, turn ger väl dig holken? /Bakis bakis bakis Citera
serenity Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Preflop ska du självklart folda Varför? Är K4s så mycket bättre än AQo (som du skrev att man ska folda ur pos)? Citera
Djens Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Ja, mycket lättare att veta vart man står. Citera
kfluffie Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Preflop ska du självklart folda Varför? Är K4s så mycket bättre än AQo (som du skrev att man ska folda ur pos)? Är nog svårare att slänga AQ med ett A på floppen, TPGK, än om man träffar TPNK med K4s. Man sätter sig inte i samma svåra sits med K4s. MVH //KF Citera
Recommended Posts