Gå till innehåll

NLT - Triss med färg på bordet, har nötfärgsdraget


gnurfen

Recommended Posts

En intressant hand från igår, som jag funderat en hel del på hur jag selade.

 

025/0.5 på Expekt, shorthanded. 5 spelare är med.

 

 

mina reads på fi är att han varit betvillig, och han har inte behövt visa upp så många händer, men då han gjort det har han haft OK händer.

Jag sitter på knappen, fi i denna hand sitter utg. Min image är nog ganska tight, jag har spelat få händer och ganska lät lagt mg mot raisar (jag har problem med att jag är lite vek/feg)

 

Fi synar 0.5 (har ca 60$

spelare2 synar

JAG (har 42$), på knappen, höjer till 2, med AKo, men jag har spader ess.

small blind lägger sig

big blind lägger sig

Fi synar

spelare2 lägger sig

 

Pott 4.75$

 

Flopp KK3, varav två spader.

 

Fi checkar

JAG bettar 3

Fi synar

 

Pott 10.75

 

Turn, spader 8. Möjlig färg ute, men jag har outs till nötfärg, och outs till kåk (som då blir nöt kåken, såvida fi inte sitter på AA, men det har jag extremt svårt att tro).

 

Nu vaknar Fi till liv, och bettar 7

För min del känns det såklart givet att minst syna, men borde jag dega in här med tanke på alla outs jag har? Jag väljer att syna, vette fan om det var smart.

 

Pott 24.75

 

River, spader fyra, alltså fyrfärg ute, jag har nötfärgen, men kåk finns såklart som möjliget hos fi.

 

Fi bettar 13

 

Vad ska jag göra nu. Syn känns för min del självklart, men kåk är onekligen en möjlighet hos Fi. Ska jag dega in resten av mina stålar också? Känns som att jag då bara får syn av en bättre hand, dvs, synar Fi med spader dam, eller knekt? Jag har ungefär 17$ kvar, och fi täcker mig. Samt, vad kan Fi sitta på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på, tror du att fi betalar av med Q-hög så in med resten. men jag hade nog höjt turn och tiltställt om han slog om.

 

De möjliga händer jag ser hos fi med det riverbettet är 33, 88 och Q-hög färg eller en iskall bluff som hoppas att du inte har A :spade:

 

Anfall på turn medan du förhoppningsvis har outs så slipper du fundera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

typisk bluff hela vägen, han tror inte du sitter på färgen och K´t, chansen är rätt liten.

- potten är din om du rajssar så foldar han mer än 90%(siffran är helt fiktiv) om han är en agressiv spelare och inte har kåken eller ev. K(färg). att han sitter på ett K tror jag inte heller på så

 

så en syn är nog bäst, han lär inte calla en allin med knekt hög färg om han inte är fisk eller har en read på dig som bluff torsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde i alla fall att bara syna rivern, eftersom jag hade svårt att se att Fi skulle pröjsa om han hade en sämre hand.

Din read på honm är bra Joe, han bluffade med A5s, o räknade med att jag inte hade spaderesset. Min image som vek betalde sig för en gångs skull...

Däremot så har funderat på vad som är optimal strategi på turn.

nån som har några förslag där? Är det bäst att syna, eller ska man köra en raise? Risken då är ju att man potcommittar sig med en hand som ligger under mot en färdig kåk/färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde i alla fall att bara syna rivern, eftersom jag hade svårt att se att Fi skulle pröjsa om han hade en sämre hand.

Din read på honm är bra Joe, han bluffade med A5s, o räknade med att jag inte hade spaderesset. Min image som vek betalde sig för en gångs skull...

Däremot så har funderat på vad som är optimal strategi på turn.

nån som har några förslag där? Är det bäst att syna, eller ska man köra en raise? Risken då är ju att man potcommittar sig med en hand som ligger under mot en färdig kåk/färg.

 

Raisar du och han synar/reraisar så är du ju slagen, precis som du själv räknade ut. Din hand blir en bluff. Om han däremot bluffar så kan han väl få försöka en gång till. Det blir ju tufft att lägga den där handen i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...