Gå till innehåll

Bankrulleteoretiker se hit!!


caedes

Recommended Posts

Sökte få forumet efter trådar som berör ämnet bankroll management utan att hitta något matnyttigt, läste senare en mycket intressant artikel på 2+2 om riskhantering i poker.

 

Efter att ha läst den blev jag intresserad av att läsa mer om hur man hanterar sin bankrulle, och då menar jag lite mer än att man ska spela på en nivå som motsvarar 300BB-500BB (i FL, då jag är Limit-spelare).

Var kan man hitta mer om bankrulleteori?

Vilka böcker är bra? har hittat dessa på amazon: Gambling Theory and Other Topics, Getting the Best of It.

 

Finns det trådar här på forumet som jag har missat eller andra sidor som är bra? Eller ska man beställa böcker?

 

Jag tror, precis son artikelförfattaren, att man kan maximera chanserna att nå ett bättre resultat, inom pokern, om man tar hänsyn även till dessa variabler som anges i artikeln. Men då jag varken är portföljförvaltare eller erfaren spelare i allmänhet så vänder jag mig till detta forum för vägledning!

 

/Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...