Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
4. 3000 ggr BB funkar för mig

Hur utvärderar du det då?

(ps: finns finfina modeller för att räkna ut storlek på rulle

Ja det finns det. Och medan de iofs är bättre än ditt "3000bb"-förslag så är de fortfarande rätt nära värdelösa eftersom de knappt tar med några viktiga faktorer alls, utan enbart std och EV (vilket förresten väldigt få spelare känner väl). Viktiga faktorer är saker som levnadssituation, alternativa inkomstmöjligheter, möjligheter till lån, säkerhet av EV-uppskattning, utgifter, offrade karriärsmöjligheter, osv.

Ja du kom på mig, allt jag skrivit är påhittat

Ja du, det ser faktiskt ut så.

• Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Det var länge sen jag skrattade så här mycket. Skriver man så kan man inte vara äldre än 16, så e d bara. Och bor man hemma hos mamma och pappa så e ju faktiskt 10-15 tusen i månaden rätt mycket... LOL

Med hänsyn till ditt nick, antal smileys och innehåll i text så håller jag det enkelt; han var inte allvarlig.

Postad

Ha ha ha, ännu en forumnybörjare som blev bortjagad av dryghetsmaffian!! :D

Trots att det finns tveksamheter eller felaktigheter i caspers inlägg, så tycker jag fatkiskt att ni kan vara lite mer ödmjuka i er kritik. Självklart skall inläggen ge upphov till diskussion och korrigeras för att ge alla forumbesökare en korrekt och nyanserad bild, men denna tråd (bland många) visar att diskussionen som alla eftersöker lätt kan bli infekterad.

Alla som är vana att ge kritik i diverse sammanhang vet att stor del av hur kritiken utfaller, följer av hur den läggs fram. Konstruktiv kritik tror jag inte borde läggas fram på det sätt som gjorts här och den kritik som inte är konstruktiv, tycker i alla fall jag att vi borde vara mera sparsamma med.

Är han ny här kan han faktiskt förtjäna en lite bättre behandling från de som är regulars, även om han i många avseenden råkar ha fel som självfallet skall påpekas.

Postad
[quote

Med hänsyn till ditt nick, antal smileys och innehåll i text så håller jag det enkelt; han var inte allvarlig.

Varför skulle jag skämta om sånt?

Och nej, klart jag inte lägger ner! Känns som jag kan göra en insats för att hjälpa pokerspelare i allmänhet

Ok, let´s get down to business igen, mer seriöst och siffror som får er att förstå att jag kan detta:

Senast för några dar sedan drog jag in 2156kr, bara på en dag! För det mesta vinner jag nästan 700-800 kr på 5-10 timmars spel. Spöar skiten ur era ruttna sommarjobb!

Om du slår ut 2000 kr/dag över en månad blir det minst 60000 kr netto/månad, nu förstår ni kanske att jag är proffs och de flesta av er inte är det.

Ett annat exempel: Köpte nyss nytt trim till moppen bara för pokervinster. Nu gör den runt 80 blås på långa rakor.

Vill inte vara för kaxig men antar att de flesta av er nu börjar förstå att jag kan detta.

Har ni frågor kan ni maila dem till mig: dt-mannen5@hotmail.com. Jag kan det mesta No-Limit och brukar också kunna vara behjälplig vid Omaha-frågor. Vill dock inte hjälpa andra proffs (då tjänar jag mindre) så ni som mailar måste vara hyfsat gröna.

Postad
[quote

Varför skulle jag skämta om sånt?

Och nej, klart jag inte lägger ner! Detta var ju klockrent otroligt underhållande! :)

Ok, let´s get down to business igen, mer seriöst och siffror som får er att förstå att jag kan detta:

Senast för några dar sedan drog jag in 2156kr, bara på en dag! För det mesta vinner jag nästan 700-800 kr på 5-10 timmars spel. Spöar skiten ur era ruttna sommarjobb!

Om du slår ut 2000 kr/dag över en månad blir det minst 60000 kr netto/månad, nu förstår ni kanske att jag är proffs och de flesta av er inte är det.

Ett annat exempel: Köpte nyss nytt trim till moppen bara för pokervinster. Nu gör den runt 80 blås på långa rakor.

Vill inte vara för kaxig men antar att de flesta av er nu börjar förstå att jag kan detta.

Har ni frågor kan ni maila dem till mig: dt-mannen5@hotmail.com. Jag kan det mesta No-Limit och brukar också kunna vara behjälplig vid Omaha-frågor. Vill dock inte hjälpa andra proffs (då tjänar jag mindre) så ni som mailar måste vara hyfsat gröna.

Men dubbel-lol

:lol:

Postad

Snälla, snälla, snälla Gud… Låt detta bara vara en ironisk egenföretagare... pliiiiiiis....

Förresten, du kan adda mig på msn så kan vi prata om min nya flakmoppe. Vi kanske kan prova varandras nya trim? Visserligen köpte inte jag mitt för pokerpengar (jag är ju inte proffs).

Postad
Redan när jag läste detta inlägg så vissta jag att det låg fel/alternativt skulle spåra ur från Spelberoende. Denna post ska inte ligga i spelberoende utan möjligtvis i Poker Off Topic

Nej det ska ligga i "Hysteriskt-roliga-inlaggstraden"... ;)

Postad

Jag citerar direktionerna för Spelberoendegruppen

Denna diskussionsgrupp är ett försök från POKERFORUM.nus sida att ge lite hjälp till dig som tror sig vara spelberoende. För det första är det viktigt att inse att större delen av forummedlemmarna är mer eller mindre vanemässiga gamblers, sålunda är vi mycket olämpliga som sällskap till den som försöker sluta spela.

Nästan ett lol på det också ;)

Postad
Snälla, snälla, snälla Gud… Låt detta bara vara en ironisk egenföretagare... pliiiiiiis....

Förresten, du kan adda mig på msn så kan vi prata om min nya flakmoppe. Vi kanske kan prova varandras nya trim? Visserligen köpte inte jag mitt för pokerpengar (jag är ju inte proffs).

Vad löjlig du är, visst är jag proffs men vad menar du med ironisk egenföretagare? Vad har du för MSN då?

Du får lova att du inte är proffs om du ska ha råd och tips.

Postad

Tja, proffs kanske du ar. Men inte pa matte. Det dar blir ca 66 kr i manaden. Grattis till vinsten.

Slutsatsen att andra inte ar proffs bara for att du ar det ar ocksa sa grym alltsa. Kan du inte forklara det dar med potodds ocksa?

Postad

Jag vet inte var du, casperp eller vad ditt nick nu var, bor någonstans, men chansen är väl rätt stor att solen skiner hyggligt.

Du kan ju göra något mer konstruktivt med soltimmarna än att skriva tramsinlägg, och skulle majoriteten nu mot all förmodan ha fel och det faktiskt är så att du är seriös... gå då ut i solen, sätt dig på en stol och läs pokerlitteratur utav bara helvete. Lägg sen ner pokern helt och hållet och gå och ragga upp en brud/man, whatever rings your bell.

Jag brukar tycka mycket är humor, det här tyckte jag bara var tramsigt :?

Postad

Vad löjlig du är, visst är jag proffs men vad menar du med ironisk egenföretagare? Vad har du för MSN då?

Du får lova att du inte är proffs om du ska ha råd och tips.

Nu blev jag faktiskt valdigt, valdigt osaker... Ar du helt serios? :roll:

Postad

Sommarens roligaste postare! Jag skrattar med dig, inte åt dig!