Gå till innehåll

FLT - ATo floppar toppar på dubbeldragig bräda


Smygaren

Recommended Posts

3/6 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP2 with Aheart.gif, Tdiamond.gif.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, Hero calls, 1 fold, CO raises, 2 folds, BB calls, UTG+1 calls, Hero calls.

 

Flop: (8.33 SB) 6diamond.gif, 8heart.gif, Theart.gif(4 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, CO raises, BB folds, UTG+1 3-bets, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med tycker jag att det är ett klart raise eller foldläge preflop.

 

Hur som helst så känns din hand för stark att folda på floppen givet pottsize och det faktum att du har ett bakdörrsdrag till nötfärgen men du är förmodligen ganska ofta slagen så jag hade bara synat för att sedan ta ett nytt beslut på turn.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vi kliver framåt i handlingen.

 

3/6 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP2 with Aheart.gif, Tdiamond.gif.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, Hero calls, 1 fold, CO raises, 2 folds, BB calls, UTG+1 calls, Hero calls.

 

Flop: (8.33 SB) 6diamond.gif, 8heart.gif, Theart.gif(4 players)

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets, CO raises, BB folds, UTG+1 3-bets, Hero calls, CO caps, UTG+1 calls, Hero calls.

 

Jaha, då har man väl knappa fem outs. Vi tittar på turn.

 

Turn: (10.16 BB) Adiamond.gif(3 players)

UTG+1 bets, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UTG+1 tokrepresenterar ju stegen eller ett set här. Möjligtvis skulle han kunna ha ett sämre tvåpar än du (eller samma). Troligaste händer för CO är KK-JJ, spelmässigt kan han ju like gärna ha AA men med två ess kända minskar ju den risken.

 

Skulle syna ned hela vägen givet att jag inte kåkar på river. (Gör jag det är det ju bara cap, cap, cap.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...