Gå till innehåll

Bra siter för Omaha H/L?


elkusko

Recommended Posts

Svenska Spel är väldigt löst och jag har grindat en hel del där innan jag för ngn månad sedan flyttade utomlands. En dag kunde jag inte längre komma in på mitt SS-konto. Mailade ett par gånger och fick bara till svar att det stängts. Först när jag ringde fick jag reda på att man inte får ha konto ifall man inte är skriven i Sverige längre.

Som sagt, SS går inte längre. På B2B är det liten trafik på dessa bord, lite tightare också än på SS. Expekt är löst men har endast sporadisk trafik på mikrolimit.

Har spelat på Party en del och det ärväl det naturliga valet om man vill ha fulla bord. Väl tight dock men det kanske inte finns någon bättre sida?

Nån som vet?

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel är väldigt löst och jag har grindat en hel del där innan jag för ngn månad sedan flyttade utomlands. En dag kunde jag inte längre komma in på mitt SS-konto. Mailade ett par gånger och fick bara till svar att det stängts. Först när jag ringde fick jag reda på att man inte får ha konto ifall man inte är skriven i Sverige längre.

Som sagt, SS går inte längre. På B2B är det liten trafik på dessa bord, lite tightare också än på SS. Expekt är löst men har endast sporadisk trafik på mikrolimit.

Har spelat på Party en del och det ärväl det naturliga valet om man vill ha fulla bord. Väl tight dock men det kanske inte finns någon bättre sida?

Nån som vet?

 

8-)

 

 

prima är helt ok men finns bara bord för microlimit nästan. alltså 10dollar och 20dollar inköp. men det avr ju det du sökte.

 

själv tröttnade jag snabbt på omaha8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat på Party en del och det ärväl det naturliga valet om man vill ha fulla bord. Väl tight dock men det kanske inte finns någon bättre sida?

Nån som vet?

8-)

 

Tight? Folk kan inte lägga bottentvå utan låg för hela stacken. :D Åtminstone upp till PL200 och 3/6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och folk jagar sina låga in i döden. gött när den ej kommer men ofta fåe dju in den och pengarna tillbaka minus raken.

 

tycker det är sällan man får läge att scoopa eller trekvarta. ofta får man hälften av en 3-vägs-pott och liknande. visst plus i kassan men väldigt tålamodsprövande spel. riktig grind egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer bör man höja preflop med, reraisa osv, händer man kan syna en all in med osv... Nu snackar vi preflop här starthänder. Omaha var spelet ej Hi/low..

 

Efter att ha ögnat igenom kapitlet Omaha i Dan Glimnes Pokerhandboken så har jag uppfattat det som att höja pre flop nästan inte är någon ide för att korten som kommer ger oftast många utvägar för dom du spelar mot. Det leder till att om du inte är säker på att du har den bästa handen/drag till den bästa handen är du väldigt hotat av dom andra och har då lagt in pengar som du annars inte hade gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Kan rekommendera boken 'Winning Omaha8 Poker' av Mark Tenner / Lou Krieger. Den var lärorik.

 

Den är bra, dock handlar den om Limit O8. För pot-limit är det väl han Michael Cappellettis böcker som gäller? Han har också många bra artiklar på cardplayer.com.

 

Edit: Mauau hade en dagbok om O8, sök på mau* i dagbokssektionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är bra, dock handlar den om Limit O8. För pot-limit är det väl han Michael Cappellettis böcker som gäller? Han har också många bra artiklar på cardplayer.com.

 

Edit: Mauau hade en dagbok om O8, sök på mau* i dagbokssektionen.

 

Mycket av den teorin och det tänkandet som förespråkas i boken går att tillämpa utmärkt på PL också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...