polythene Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 Så var mitt bord klart. http://www.nordenfelt.com/pokertable Billigt blev det, bara 600 spänn, utan rail iofs men det blir nog inte så dyr, räknar med runt 150-200 för den. Ska bygga den senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anteb91 Postad 31 December , 2005 Rapport Share Postad 31 December , 2005 Var ett tag sen någon skrev här. Ska bygga mig ett bord om ca. en vecka så nu måste jag handla. Vart ärbäst att köpa plywood skivor (alt. mdf)? Är det stor skillnad på att använda en vanlig plywood eller en mdf? Vad kostar det? Hade tänkt mig 120cm*240cm som är 3/4' (är väl runt 19-20mm). Finns det någon bra sida att köpa sån där vinyl till railen? Tror jag ska köpa filt från magnusanderssonab. När man ska limma skumgummit är det bäst med spray lim då? Tack på förhand MvH/ Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ezkil47 Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Hej. Jag tänkte bygga mitt andra pokerbord (första blev inte som jag tänkt mig- lite bråttom), och jag vill ha "cup holders". Var köper man dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Hej. Jag tänkte bygga mitt andra pokerbord (första blev inte som jag tänkt mig- lite bråttom), och jag vill ha "cup holders". Var köper man dom? kolla på thegamblersgeneralstore.com (ev utan the) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ezkil47 Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Nä där hittade jag inget av intresse men tack ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ezkil47 Postad 8 Januari , 2006 Rapport Share Postad 8 Januari , 2006 Det finns en väldigt bra guide här. (vet inte om den redan varit ute) http://www.diyforum.org/table/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dronko Postad 9 Mars , 2006 Rapport Share Postad 9 Mars , 2006 I en stund av frustration över att inte kunna finna ett vettigt, stadigt bord till en överkomlig peng beslutade jag mig för att bygga ett eget bord. Eller rättare sagt - vi byggde två. Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack men jag ville ju ändå ha en tydlig gräns där betarna ska läggas för att inte missas då man rakar in potten. Sen tyckte jag att det vore smutt att ha en belysning under railen som man tydligt ska se sina kort. "Bra idé - om bordet ska stå på en gayporrklubb" och "Släpp idén med den där fula belysningen" var några positiva utlåtanden jag fick av omgivningen innan bygget blev av. En veckas hårt arbetande senare var det hela klart. I mitt första spel på hemmaplan dödade Staahla mig HU i vår första gryta. Skit. Klicka här för att komma till bordsbygget och bildgalleriet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 9 Mars , 2006 Rapport Share Postad 9 Mars , 2006 Det var ett jävla najs bord faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dronko Postad 9 Mars , 2006 Rapport Share Postad 9 Mars , 2006 Det var ett jävla najs bord faktiskt! Man tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 9 Mars , 2006 Rapport Share Postad 9 Mars , 2006 Ja, riktigt schysst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Goose_strike Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Har själv tänkt att bygga ett bord tänkte först bygga ett fyrkantigt bord men när jag såg dronkos bord, ändrade jag åsikt. NÅgon som har några andra förslag på detalljer och form??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 var hittar man sjyssta ben till bordet. Känns som 2"4 plank inte blir speciellt snyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arsenalrulez Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Vika Fälle på Ikea, riktigt bra ben. Hopfällbara. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10103&storeId=2&langId=-11&productId=35293 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frege Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 I en stund av frustration över att inte kunna finna ett vettigt, stadigt bord till en överkomlig peng beslutade jag mig för att bygga ett eget bord. Eller rättare sagt - vi byggde två. Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack men jag ville ju ändå ha en tydlig gräns där betarna ska läggas för att inte missas då man rakar in potten. Sen tyckte jag att det vore smutt att ha en belysning under railen som man tydligt ska se sina kort. "Bra idé - om bordet ska stå på en gayporrklubb" och "Släpp idén med den där fula belysningen" var några positiva utlåtanden jag fick av omgivningen innan bygget blev av. En veckas hårt arbetande senare var det hela klart. I mitt första spel på hemmaplan dödade Staahla mig HU i vår första gryta. Skit. Klicka här för att komma till bordsbygget och bildgalleriet! Fräsigt, briljant och porrigt. Kommentarerna längs bildspelet höll uppe intresset något otroligt. Burleska och slagkraftiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andiegirl Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 I en stund av frustration över att inte kunna finna ett vettigt, stadigt bord till en överkomlig peng beslutade jag mig för att bygga ett eget bord. Eller rättare sagt - vi byggde två. Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack men jag ville ju ändå ha en tydlig gräns där betarna ska läggas för att inte missas då man rakar in potten. Sen tyckte jag att det vore smutt att ha en belysning under railen som man tydligt ska se sina kort. "Bra idé - om bordet ska stå på en gayporrklubb" och "Släpp idén med den där fula belysningen" var några positiva utlåtanden jag fick av omgivningen innan bygget blev av. En veckas hårt arbetande senare var det hela klart. I mitt första spel på hemmaplan dödade Staahla mig HU i vår första gryta. Skit. Klicka här för att komma till bordsbygget och bildgalleriet! Det där var det snyggaste pokerbordet jag sett! Skulle lätt kunna spela på det varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CRD Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Mitt bordsbygge börjar närma sig slutfasen nu. Jag valde att bygga ett lite mindre bord (210x110cm) utan racetrack och porrbelysning Det blir dock väldigt bekvämt för 8 pers men går att spela 10 pers utan att trängas allt för mycket. Jag hade mycket nytta av Dronkos byggguide (Tack Dronko) i kombination med några andra guider när jag skapade detta monster Jag väntar på pokerfilten samt underduken från MAAB för att kunna slutföra bygget. Bilder kommer när det är färdigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrGunner Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Har läst på några amerikanska sidor att dom använder "Velveteen" som duk. Är det någon som vet vad det är för material på svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axlsson Postad 18 April , 2006 Rapport Share Postad 18 April , 2006 Här e en ganska bra guide på svenska... http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=2535 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CRD Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Då var bordet klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axlsson Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Verkar ju skit bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CRD Postad 22 April , 2006 Rapport Share Postad 22 April , 2006 Tackar Det blev faktisk över förväntan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 16 Juni , 2006 Rapport Share Postad 16 Juni , 2006 Fett snyggt CRD! Vad blev den totala kostnaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macrules Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2006 Håller på att snickra ett bord och för budgetbyggaren kan jag komma med lite tips: DUK: Filtdukar man köper i en tygaffär är skräp, Panduro har till och med en variant man kallar för "pokerduk" men det enda den har i likhet med en "riktig" duk är färgen. riktigt skräp. Jag gled omkring med öppet sinne i en tygaffär för att hitta en duk som passade mina ändamål, och hittade Bävernylon, lägg på det upp och ner, baksidan har en enormt skön feel, den måste givetvis "paddas" med skumgummi eller liknande, men bättre feel och glid går knappast att få. Underduk, kollade på skumgummi, men det var knöligt att jobba med och blir lite stumt, om man inte tar tjockt och då bli bordet svampigt, efter ett antal testet så hittade jag Fleecefiltar på IKEA (25kr styck) som är perfekta! (och billiga) Bordet jag byggt är ihopvikbart utan skarv i mitten, och funkar alldeles ypperligt, nu jobbar jag med sargen som är en riktig pain, kan inte få skinnet att inte vecka, har klippt upp innerkurvan i trianglar, men kan inte få det att funka och bli snyggt, har kollat på PCPotato (eller vad sajten heter, mycket bra, men jag kan inte få det att funka bra) Tips välkomnas varmt Jag kommer att lägga upp bilder på hela byggandet, med ritningar så småningom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 28 Mars , 2007 Rapport Share Postad 28 Mars , 2007 Halloj! Var kan man hitta mugghållare som inte kostar över 1000 spänn per bord. Det måste väl finnas nån slags plastmugg med "läpp" att köpa någonstans. Tacksam för ideer å svar..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 28 Mars , 2007 Rapport Share Postad 28 Mars , 2007 .....Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack... ...vilka är argumenten månne...? oväsen?, repor? Hur höll textilen till racetracken och spelduken föresten....verkade vara medioker kvalite på matriellet. ...Men, ett fantastiskt läckert å snyggt bord:-) , och vilken fin guide ni har gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts