Gå till innehåll

Bygga pokerbord?


Adam Holmes

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var ett tag sen någon skrev här. Ska bygga mig ett bord om ca. en vecka så nu måste jag handla. Vart ärbäst att köpa plywood skivor (alt. mdf)? Är det stor skillnad på att använda en vanlig plywood eller en mdf? Vad kostar det? Hade tänkt mig 120cm*240cm som är 3/4' (är väl runt 19-20mm). Finns det någon bra sida att köpa sån där vinyl till railen? Tror jag ska köpa filt från magnusanderssonab. När man ska limma skumgummit är det bäst med spray lim då?

 

Tack på förhand

 

MvH/

 

Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

I en stund av frustration över att inte kunna finna ett vettigt, stadigt bord till en överkomlig peng beslutade jag mig för att bygga ett eget bord. Eller rättare sagt - vi byggde två. Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack men jag ville ju ändå ha en tydlig gräns där betarna ska läggas för att inte missas då man rakar in potten. Sen tyckte jag att det vore smutt att ha en belysning under railen som man tydligt ska se sina kort.

 

"Bra idé - om bordet ska stå på en gayporrklubb" och "Släpp idén med den där fula belysningen" var några positiva utlåtanden jag fick av omgivningen innan bygget blev av. En veckas hårt arbetande senare var det hela klart. I mitt första spel på hemmaplan dödade Staahla mig HU i vår första gryta. Skit. Klicka här för att komma till bordsbygget och bildgalleriet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
I en stund av frustration över att inte kunna finna ett vettigt, stadigt bord till en överkomlig peng beslutade jag mig för att bygga ett eget bord. Eller rättare sagt - vi byggde två. Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack men jag ville ju ändå ha en tydlig gräns där betarna ska läggas för att inte missas då man rakar in potten. Sen tyckte jag att det vore smutt att ha en belysning under railen som man tydligt ska se sina kort.

 

"Bra idé - om bordet ska stå på en gayporrklubb" och "Släpp idén med den där fula belysningen" var några positiva utlåtanden jag fick av omgivningen innan bygget blev av. En veckas hårt arbetande senare var det hela klart. I mitt första spel på hemmaplan dödade Staahla mig HU i vår första gryta. Skit. Klicka här för att komma till bordsbygget och bildgalleriet!

Fräsigt, briljant och porrigt. Kommentarerna längs bildspelet höll uppe intresset något otroligt. Burleska och slagkraftiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en stund av frustration över att inte kunna finna ett vettigt, stadigt bord till en överkomlig peng beslutade jag mig för att bygga ett eget bord. Eller rättare sagt - vi byggde två. Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack men jag ville ju ändå ha en tydlig gräns där betarna ska läggas för att inte missas då man rakar in potten. Sen tyckte jag att det vore smutt att ha en belysning under railen som man tydligt ska se sina kort.

 

"Bra idé - om bordet ska stå på en gayporrklubb" och "Släpp idén med den där fula belysningen" var några positiva utlåtanden jag fick av omgivningen innan bygget blev av. En veckas hårt arbetande senare var det hela klart. I mitt första spel på hemmaplan dödade Staahla mig HU i vår första gryta. Skit. Klicka här för att komma till bordsbygget och bildgalleriet!

Det där var det snyggaste pokerbordet jag sett! Skulle lätt kunna spela på det varje dag. :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt bordsbygge börjar närma sig slutfasen nu. Jag valde att bygga ett lite mindre bord (210x110cm) utan racetrack och porrbelysning :lol: Det blir dock väldigt bekvämt för 8 pers men går att spela 10 pers utan att trängas allt för mycket. Jag hade mycket nytta av Dronkos byggguide (Tack Dronko) i kombination med några andra guider när jag skapade detta monster :lol: Jag väntar på pokerfilten samt underduken från MAAB för att kunna slutföra bygget. Bilder kommer när det är färdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Håller på att snickra ett bord och för budgetbyggaren kan jag komma med lite tips:

 

DUK: Filtdukar man köper i en tygaffär är skräp, Panduro har till och med en variant man kallar för "pokerduk" men det enda den har i likhet med en "riktig" duk är färgen. riktigt skräp. Jag gled omkring med öppet sinne i en tygaffär för att hitta en duk som passade mina ändamål, och hittade Bävernylon, lägg på det upp och ner, baksidan har en enormt skön feel, den måste givetvis "paddas" med skumgummi eller liknande, men bättre feel och glid går knappast att få.

 

Underduk, kollade på skumgummi, men det var knöligt att jobba med och blir lite stumt, om man inte tar tjockt och då bli bordet svampigt, efter ett antal testet så hittade jag Fleecefiltar på IKEA (25kr styck) som är perfekta! (och billiga)

 

Bordet jag byggt är ihopvikbart utan skarv i mitten, och funkar alldeles ypperligt, nu jobbar jag med sargen som är en riktig pain, kan inte få skinnet att inte vecka, har klippt upp innerkurvan i trianglar, men kan inte få det att funka och bli snyggt, har kollat på PCPotato (eller vad sajten heter, mycket bra, men jag kan inte få det att funka bra)

 

Tips välkomnas varmt

Jag kommer att lägga upp bilder på hela byggandet, med ritningar så småningom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
.....Efter att ha lyssnat runt lite hade jag fått nog med argument för att inte bygga en "naken" racetrack...

 

...vilka är argumenten månne...? oväsen?, repor?

 

Hur höll textilen till racetracken och spelduken föresten....verkade vara medioker kvalite på matriellet.

 

...Men, ett fantastiskt läckert å snyggt bord:-) , och vilken fin guide ni har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...