Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand 674551548, Started at 2006-07-03 11:49:59

Table Barranquilla: $2-$2 No Limit HE (Real)

Seat 2: feybros ($510,90 in chips)

Seat 3: Nielsio3 ($528,65 in chips)

Seat 4: HERO ($198,20 in chips)

Seat 7: Baath ($207 in chips) (on the button)

Seat 8: duckworth1 ($269 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to HERO: Kh Ks

duckworth1 : Post Blind ($1)

feybros : Post Blind ($2)

*** Pre-Flop *** :

Nielsio3 : Fold

HERO : Bet ($8)

Baath : Fold

duckworth1 : Fold

feybros : Call ($6)

*** Flop *** : 6d 8h Jh

feybros : Check

HERO : Bet ($15)

feybros : Call ($15)

*** Turn *** : [ 6d 8h Jh ] Qc

feybros : Check

HERO : Bet ($40)

feybros : Raise ($80)

HERO : ???

Vad göra? Lägg/syn/tryck? Synar jag har jag $100 kvar. Vad gör jag då om han trycker på turn (då färgkortet kommer eller när det kommer blankt)?

Postad

Jag hade bara spelat 13 händer på det bordet samtidigt som jag spelade tre andra bord så mycket till read hade jag inte.

Syn borde väl vara det sämsta man kan göra på den brädan (även om jag har position)? Vad hade ni andra gjort?

Postad

Känns som fold.

På floppen med färg- och stegdrag hade Fi förmodligen inte check-synat Toppar, överpar lr tvåpar. Jag sätter honom på drag där.

När Q faller på turn och han check-rejsar känns det som om han sitter på 9T på handen.

Kanske spelar han så med AQs då han nu har toppar plus färgdraget. Han har i så fall 14 outs till bästa handen.

I vilket fall så är det nog så att du leder med lite eller ligger efter med mycket så jag hade slängt KK.

Postad

Borde ha lagt. Jag gjorde det sämsta tänkbara istället, vilket jag fick äta upp på sista gatan. Ibland önskar jag att man kunde tänka lika mycket medan man faktiskt spelar...

HERO : Call ($40)

*** River *** : [ 6d 8h Jh Qc ] 3d

feybros : Bet ($100)

HERO: Fold

Postad
Syn borde väl vara det sämsta man kan göra på den brädan (även om jag har position)? Vad hade ni andra gjort?

Syn är det enda (förutom fold) som du kan göra på den här brädan. Självklart kan du aldrig folda river om du synar turn, kaaaanske om typ 9h/Th faller men även då är det lite tveksamt. Ska du spela vidare så syna och låt Fi bluffa rivern ifall han/hon är tom, annars lägg dig.