Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #674,586,084

Table BUSTEDeight's HE, 3 Jul 2006 6:13 AM ET

Seat 3: shimo888 ($245.70 in chips)

Seat 4: HERO ($234 in chips)

Seat 5: Kipster.dk ($200 in chips)

Seat 6: kaalinassu ($73 in chips)

HERO [ JS,QS ]

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($1), Kipster.dk posts blind ($2).

PRE-FLOP

kaalinassu folds, shimo888 calls $2, HERO bets $9, Kipster.dk calls $8, shimo888 folds.

Kipster.dk's första hand. Det enda jag vet om honom är att han har satt sig med ett fullt inköp och väntat tills BB nått honom innan han postar nåt.

FLOP [board cards 6D,10C,3S ]

HERO bets $16, Kipster.dk calls $16.

TURN [board cards 6D,10C,3S,JD ]

HERO checks, Kipster.dk bets $45, HERO calls $45.

Ser mer värde i att checksyna än att betta in i honom igen när jag träffar. För farligt med den dragvänliga brädan?

RIVER [board cards 6D,10C,3S,JD,2C ]

HERO checks, Kipster.dk bets $100, HERO calls $100.

Checksynar igen för värde. Ger honom chansen att bluffa igen om det var en semibluff på turn.

Vad tycker ni om mitt spel?

Postad

Tycker det var bra spel.

På turn så spelar du som om du C-bettat på flopp och nu är tom, men genom att syna så ser det ut som om du ändå sitter på nån sorts drag lr mellanpar, kanske AT lr KTs.

På river antyder du genom att inte betta men checka att du inte sitter på busted draw utan har nån sorts lägre par som du vill ha en showdown med mot honom och får honom att försöka få dig att släppa handen.

Genom check-syn spelet håller du dessutom kostnaden för handen nere vid äventyr att Fi sitter på en kvalitetshand.

Postad
Tycker det var bra spel.

På turn så spelar du som om du C-bettat på flopp och nu är tom, men genom att syna så ser det ut som om du ändå sitter på nån sorts drag lr mellanpar, kanske AT lr KTs.

På river antyder du genom att inte betta men checka att du inte sitter på busted draw utan har nån sorts lägre par som du vill ha en showdown med mot honom och får honom att försöka få dig att släppa handen.

Genom check-syn spelet håller du dessutom kostnaden för handen nere vid äventyr att Fi sitter på en kvalitetshand.

Jo det var precis så jag tänkte. Sen när jag tittade tillbaka på handen undrade jag om det inte var lite väl farligt spelat med den brädan.

SHOWDOWN

Kipster.dk shows [ KD,QD ]

HERO shows [ JS,QS ]

HERO wins $342.

Den här gången gick det vägen, men frågan är hur ofta fi faktiskt är tom på river när han bettar igen (förutsatt att han är en hyffsat kompetent spelare). Vad gör jag när ruter nio kommer på river? Eller ess/kung? Damen ger mig top2 men frågan är hur ofta den står...

Generellt gillar jag inte att spela passivt, men ibland är det bra att göra det också. Frågan är om det här var rätt tillfälle (med den informationen jag hade då)?

Postad

Jag tycker du spelar denna hand riktigt snyggt. På rivern har Fi dig antingen slagen eller så bluffar han tom, jag menar vad ska du ha egentligen såsom du spelar handen? Klart Fi tycker att det är ett bra bluffläge, tycker du spelar den helt korrekt rakt igenom.

Postad

Jag tror att det är betydligt fler händer som fi har som du slår än som har dig slagen. Jag tror han kan göra detta spel med i princip alla händer, av vilka fler är sämre en din, såklart.