XaaL Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 NL10 MrMajestic sitter vid 0 med 20,90$. debdav sitter vid 1 med 8,10$. Floen sitter vid 2 med 9,50$. 10cents sitter vid 3 med 10$. @Nightmare@ sitter vid 4 med 22,74$. Torius sitter vid 5 med 3,75$. popotib sitter vid 6 med 19,23$. Salan sitter vid 7 med 11,16$. KeeKay sitter vid 8 med 14,97$. Adept sitter vid 9 med 9,89$. Dealern sitter vid 9. MrMajestic lägger en blind på ,05$. debdav lägger en blind på ,10$. (Salan ges 8r 8h.) Före floppen: Floen synar med ,10$. @Nightmare@ foldar. Torius foldar. popotib synar med ,10$. Salan synar med ,10$. KeeKay synar med ,10$. Adept foldar. MrMajestic synar med ,05$. debdav checkar Floppen kommer upp 10k Qk 8s. MrMajestic checkar debdav satsar ,10$. Floen foldar. popotib synar med ,10$. Salan höjer med ,55$. KeeKay synar med ,65$. MrMajestic foldar. debdav synar med ,55$. popotib synar med ,55$. Turnkortet kommer upp Ks. debdav checkar popotib checkar Salan satsar 3,20$. KeeKay foldar. debdav synar med 3,20$. popotib synar med 3,20$. Riverkortet kommer upp 2k. Här sitter färgen. Jag kan inte i mina vildaste fantasier se någon syna ner med något annat än ett färgdrag i denna pott. Och Poptibs all-in vet jag inte hur jag ska ta. Varför bluffa här när han har varit så passiv i potten? Han är till 90% aggressiv(då bluffar han ofta). Debdav kan mycke väl ha en flush men eftersom han tror att jag kommer att betta (eftersom jag har gjort det rakt igenom handen) och då skulle han checkraisa mig, alltså syna/raise popotib all-in. Därför känns det otroligt svårt att syna ner färgen här med en triss när jag sätter minst 1 av motståndaren på färg. Glömde nämna att stegen blev möjlig på turn. AJ och J9 har en stege här. debdav checkar popotib satsar 12,80$. Salan ??? Citera
Frege Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Att en stege inte slår om på turn har jag svårt att tro. Över huvud taget har jag svårt att tänka mig att du inte leder förrän fram till river. Till och med AJs är värt en höjning på turn från Fi:s sida. Den enda chansen du kan tänkas syna är om Fi kan göra ett sånt här move med ett tvåpar, ser att debdav checkar och att du tidigare velat få bort even- tuella färgmöjligheter. Jag kan dock inte säga att det värt att syna, då ditt resonemang om debdav mycket väl kan stämma. Dock får du ha i åtanke att det är riktigt lowstake-bord och att resonemanget om debdav verkligen inte likt på denna nivå. Citera
Recommended Posts