jaha Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 spelar en del NL100 med bra resultat. har tittat lite på 2/4 och 3/6 bord. det verkar inte vara så jätteaggro med många duktiga spelare. en del riktiga tomtar också. stämmer det? när börjar det överlag bli riktigt tufft? Citera
iremmats Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 spelar en del NL100 med bra resultat. har tittat lite på 2/4 och 3/6 bord. det verkar inte vara så jätteaggro med många duktiga spelare. en del riktiga tomtar också. stämmer det? när börjar det överlag bli riktigt tufft? Jag spelar 3/6. That says it all. Citera
Skadast Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 spelar en del NL100 med bra resultat. har tittat lite på 2/4 och 3/6 bord. det verkar inte vara så jätteaggro med många duktiga spelare. en del riktiga tomtar också. stämmer det? när börjar det överlag bli riktigt tufft? Jag spelar 3/6. That says it all. Tolkas fritt? Citera
Hnk Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Personligen tycker jag 5/10 och uppåt är gränsen, krävs diciplin där. Citera
Zyr Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 vill också veta, 1/2 känns ganska lätt att slå, även fast det är många jobbiga swings Citera
aglo Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 spelar en del NL100 med bra resultat. har tittat lite på 2/4 och 3/6 bord. det verkar inte vara så jätteaggro med många duktiga spelare. en del riktiga tomtar också. stämmer det? när börjar det överlag bli riktigt tufft? Jag spelar 3/6. That says it all. Nice, då vet man iaf att det sitter en fisk och väntar att betala av när man kommer dit Skämt åt sido, här finns en liknande tråd om detta: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=415218&highlight=#415218 Citera
SWEadden123 Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 spelar en del NL100 med bra resultat. har tittat lite på 2/4 och 3/6 bord. det verkar inte vara så jätteaggro med många duktiga spelare. en del riktiga tomtar också. stämmer det? när börjar det överlag bli riktigt tufft? Jag har spelat 0.25/0.5 - 5-10 På partypoker är det grymt många lowstacks på 2/4 borden, kan sitta fulla bord med enbart lowstacks. Jag tycker att det är enklare poker på högre bord, mycket lättare att läsa av ( högrebord menar jag 2-4 och uppåt ) Citera
Gekko Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Tycker nog att spelet börjar ändra karaktär redan på 3/6. Lite aggresivare, lite duktigare spelare, etc. Skillnaden mellan 3/6 och upp till 10/20 är väl oftast inte jätte stor, men de beror en heldel på table selection och vilken sida man spelar på. Spelar tyvärr inte mycket högre än 10/20 (ännu ) så jag kan inte riktigt uttala mig om ännu högre nivåer, har dock skottat lite 25/50 och där tycker jag motståndet hårdnar igen. Men sen tycker jag ofta det bara är en vane sak, dom första sessionerna känns alltid lite jobbiga innan man har vant sig vid bets och så, lite placebo betonat kanske... Citera
Recommended Posts