RayIV Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Precis börjat lira NLT efter ett års inte fullt så intensivt omaha-år, så feed-back i största allmänhet vore trevligt. Fi är TAG-AGG med 20% flop seen på 6-handat. Snortight alltså, om du frågar mig. Preflophöjningen kan man kosta på sig tycker jag, ingen lär ju ha något speciellt bra och bör inte kunna syna, annars har jag position och hela det köret. Grundfrågorna är, bör jag beta turn och varför i så fall? samt såklart; hur tomtigt är mitt riverspel? Vad ska han ha förutom det, liksom? ***** Hand History for Game 4632269839 ***** $50 NL Texas Holdem - Saturday, July 01, 14:38:22 ET 2006 Table Table 108080 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 3: nortonodie ( $58.32 ) Seat 5: dukefan1978 ( $34.72 ) Seat 1: Hero ( $107.32 ) Seat 6: Kstar3 ( $71.20 ) Seat 4: hedeperker ( $64.05 ) Seat 2: LosingMoney1 ( $23.04 ) LosingMoney1 posts small blind [$0.25]. nortonodie posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 4h 3h ] hedeperker raises [$1]. dukefan1978 folds. Kstar3 calls [$1]. Hero raises [$5]. LosingMoney1 folds. nortonodie folds. hedeperker folds. Kstar3 calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ Qs, 6h, 8h ] Kstar3 checks. Hero bets [$10]. Kstar3 calls [$10]. ** Dealing Turn ** [ 3s ] Kstar3 checks. Hero checks. ** Dealing River ** [ 9h ] Kstar3 bets [$30.56]. Hero ? Hero is all-In [$92.32] Kstar3 is all-In [$25.64] Kstar3 shows [ Th, Ah ] a flush, ace high. Hero shows [ 4h, 3h ] a flush, nine high. Hero wins $36.12 from side pot #1 with a flush, nine high. Kstar3 wins $141.15 from the main pot with a flush, ace high with ace kicker. Citera
jaha Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 bluff eller högre färgdrag det är frågan. vad jag dock inte förstår är varför du höjer med 3h4h preflop i ett NL50 game. att variera sitt spel och sånt är ju tämligen meningslöst... Citera
Nidson Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Syna bara river, speciellt då fi är tight och knappast betalar av med så många sämre händer. På turn sitter en check fint tycker jag. Citera
andpet Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 att variera sitt spel och sånt är ju tämligen meningslöst... I alla fall på denna nivå. Personligen tycker jag att beslutet om du skall beta på turn eller ej är read-beroende - i vissa fall skulle jag bettat 3/4-4/4 av pot (t.ex om jag FI är LAG och kan ha synat med mellanpar), och i vissa fall skulle jag ha checkat (t.ex när FI är TAG). Och om FI nu var TAG skulle jag nog ha checkat. Sedan skulle jag aldrig ha gjort annat än ha synat på river. Är det ett försök till att bluffa till sig potten kommer han inte syna din re-raise. Har han också satt färgen är du körd med tanke på att du sitter på lägsta möjliga. Så höj inte! Ett annat varningstecken är att FI har synat hela vägen, för att på river ta över initiativet och beta. Oftast ser jag detta spel från FI som ett försök att få betalt för stål - FI vågar inte chansa på att Hero ska beta igen. Citera
Recommended Posts