Gå till innehåll

Kommentera Jennez WSOP-blog


Okok

Recommended Posts

ANgående Bowlineg, det borde gå att få till någon sortshandikapp - om vi spelar i olika lag och alla är ärliga med sina snittresultet, så kan vi nog få ihop ganska jämna lag.

 

Ja, det tror jag ocksa. Jag sjalv snittar ocksa nanstans mellan 100-120. Vi loser det pa plats. Annars kan man dra bort det basta och samsta resultatet fran varje lag vilket skulle jamna ut det hela ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha! Jag gillar inte samhällsvetare men ok då! Lycka till Jennez! Hoppas du klonkar för dina matteskillz räcker nog inte till! ;)

 

Tackar for lyckonskningen. Betvivlar dock inte att mina matteskills inte skulle racka till, har ju last MaC! ;) Fast iofs, kan man derivera sa satter man nog tva-outarna oftare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lustig lirare jag känner försökte beskriva en poker turnering som en matematisk markovprocess, inte för att jag fattar. Men kontentan av hans modell var att man väntar i en kö på att bli utslagen.

 

Jag sa till grabben att han måste vara mer positiv och vända på steken och ställa alla i en kö på att klonka vinsten istället.

 

Då sa han 1000 år till mig... (WSOP, WPT, EPT)

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu satter jag stopp for matematikdiskussionen har!

 

Jag hatar inte matte, det jag vande mig emot i traden Dollarturist referar till var nyttan av matematikundervisning efter avslutad B-kurs pa samhallsvetarprogrammet i gymnasieskolan.

 

Skitsamma for mig eftersom jag anda gar i pension om 39 ar iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjuk och blödig artikel, är du weak/tight som skribent? Du måste våga trycka in tangenterna, visa bokstäverna vem som bestämmer! Push 'em around! ;)

 

 

Needå, det var bra skrivet, du fångar faktiskt många av mina (blödigt weak/tighta?) tankar där, framför allt om det som sker vid sidan av själva spelet. Det är bland annat utvecklingar av sådana diskussioner jag saknar i media, det faller på något sätt mellan stolarna för pokerskribenter och vanliga skribenter. Det enda man får läsa om är antalet vinnande och förlorande spelare i små notiser i dagspress, vilket är konstigt, eftersom alla tydligen vinner... Så: bra, fram med mer breda artiklar, allting är ju inte bara handanalys och teori. Man kan ju fånga både den sociala biten och de negativa sidorna på ett underhållande och informativt sätt utan att avvika från huvudämnet, eller hur? Jämför t ex med Offside, ett magasin jag fullkomligt slukar utan att vara speciellt fotbollsintresserad - bara för att de har breda och bra skrivna prylar. Och självklart, i denna diskussion skall man inte heller glömma att ge Ola cred för bredden i de artiklar han skriver. Det här är i och för sig tråden för att kommentera Jennez blogg, men ändå :)

 

[pokerchatruta] WTF? FISH. $1000 HU NOW???+ how tf can u call there? $20000 HU NOW??!!11[/pokerchatruta]

 

Min mamma föredrar dock Raymers krönika i dagens AB. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjuk och blödig artikel, är du weak/tight som skribent? Du måste våga trycka in tangenterna, visa bokstäverna vem som bestämmer! Push 'em around! ;)

 

Just i den har var jag mjuk och blodig. Men som jag sa: Jag har en mjuk sida ocksa... ;)

 

Nej, arligt talat. Jag vet inte varfor jag skrev den som jag gjorde... Fick ett infall i morse bara och blev val lite latt filosofisk... Men tack for den fina kritiken! *liten klump i halsen* ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om man har betalat sitt eget inträde och resa till Main Event i vegas eller genom en satellitturnering så åker man ju dit för evenuellt tjäna ihop sig en hacka.

För drömmar har vi alla ihopa. Men sen hur drömmarna stämmer överrens med verkligheten är en helt annan historia....

 

Men jag tycker inte om att man ser ner på andra som har vunnit genom satellit (för det har jag gjort som ni kanske förstår). För att vinna en satellit kan även det vara svårt, speciellt när det bara är en vinnare bland 100 som spelar i finalen på Betway. Sen vet jag faktiskt att det är en väldigt stor skillnad att spela på nätet än i verkligheten. Men någonstans måste mna ju börja, varför inte ta Main Event direkt :D

 

Men denna resa är ju verkligen en drömresa oavsett hur det går i pokern, för mig i alla fall.

FÖR SÅ FORT JAG STIGER PÅ PLANET I KÖPENHAMN OCH STIGER AV PLANET IGEN NÄR JAG HAR KOMMIT HEM IGEN SÅ KOMMER JAG ATT NJUTA SÅ MYCKET SOM ÄR MÖJLIGT.

 

simma lugnt mer alla....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag jag inte tjäna pengar på poker så får jag väll tjäna lite på bowlingen om det blir lite spel.

 

Som jag jag skrev till Jens på hans PM så vet jag inte om jag verkligen vill skriva hur dålig eller duktig jag är förutom att jag har gjort 299 på en serier. :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka ska med forutom jag sjalv och stonkens morsa?

... till Bunny Ranch? Det låter väldigt ... eeh ...

 

Nevermind.

 

Bara for att fortydliga: Jag tanker inte aka ut till Bunny Ranch under nagra som helst omstandigheter. Det var bara tankt som en tramsig gimmick. Jag lagger ned det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker inte om att man ser ner på andra som har vunnit genom satellit (för det har jag gjort som ni kanske förstår). För att vinna en satellit kan även det vara svårt, speciellt när det bara är en vinnare bland 100 som spelar i finalen på Betway. Sen vet jag faktiskt att det är en väldigt stor skillnad att spela på nätet än i verkligheten. Men någonstans måste mna ju börja, varför inte ta Main Event direkt :D

 

Hej!

 

Vet inte om jag skall tolka detta som en kommentar till min kronika. Kronikan var tankt som en understrykning till hur manga (eller rattare sagt hur fa) som faktiskt lyckas i pokervarlden. Detta var inte sammankopplat till om man vunnit satellit eller inte. Personligen ar jag full av beundran for satellitvinnare (sarskilt de som slagits i turneringar dar det bara funnits ett paket). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...