Gå till innehåll

PL Sökö - Trn, 12/12, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Åtta slutade jag som efter att ha förlorat två händer ganska snabbt efter varandra. Låg bra till ganska mycket av turneringen men som sagt, gick snabbt på slutet där.

 

Händerna jag åkte på var att jag satt med KK och höjde, en mindre stack gick all-in med en tia och jag synade gladligen. Mycket riktigt hade han en tia men fick ess på både fjärde och femte kortet.

 

Efter det låg jag näst sist då jag får 99 och höjer, en sätter mig all-in efter med en öppen dam. Dels så var både buy-in och anten samt våra bet så stora att jag inte hade mycket val. Men jag trodde/hoppades inte på att han hade två damer och mycket riktigt så visar han ett ess. Glädjen smolkades inte av att han fick ess eller dam, nej mycket värre. Två stycken tior som fjärde och femte kort skickade ut mig ;)

 

Men men, i stort sett helt grön på detta men roligt som sjutton var det. Mycket möjligt att man testar lite mer av denna varan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att legat i toppen under en tid så tröttnade jag på all uppmärksamhet. :)

 

Slutade på en fin-fin 29:e plats. :)

 

- QoS

 

Jasså, du tyckte också att det var lite jobbigt med uppmärksamhet i dag? ;-)

 

Jag trillade från 3a till utslagen på tio minuter eller något liknande. Min flickvän fattade inte vad fasen jag pysslade med... inte jag heller nu efteråt, borde ha lugnat ner mig och bytt spelstil när några pers fattade hur jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5:a, aldrig sett så mkt utdrag någonsin!

Tror fingerfox va allin 10 ggr och drog det längsta strået från underläge varje gång :))

 

Själv drog jag ut 56s mot AJo en gång men inte mkt mer.

 

Dubblade tidigt och fick mkt bra kort första 20 händerna sen va det upp o ner fram till finalbordet... åkte mot fingerfox med en stealbluff, Q4h tryckte in 25k han sitter med ~50k o synar med 8Th. Jag var förvånad och visste att jag skulle åka :)

Träffar damen men han fixar 4-färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul spel i turneringsform. Det tjänar helt klart på att spelas med ante. Jag åkte som fyra efter att inte ha spelat allt för bra. Hade lite flyt med utdragningar etc. utom en som jag blev grundligt utdragen själv. Har inte lirat mycket turneringar så jag är nöjd som fan ändå även om jag vet att jag hade en del tur på vägen. Jag har lite svårt för ante-ökningarna men jag hoppas på att kunna fila lite på mitt turneringsspel genom att delta i söndagsturneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clarre skrev:

Jag trillade från 3a till utslagen på tio minuter eller något liknande. Min flickvän fattade inte vad fasen jag pysslade med... inte jag heller nu efteråt, borde ha lugnat ner mig och bytt spelstil när några pers fattade hur jag spelade.

 

Var det verkligen inte jag som skrev det här inlägget :D

Folk slutade helt plötsligt att respektera mina bluffar :mrgreen: och så åkte man från andra till utslagen på 23:e innan man hann blinka!

 

Mycket kul spel för övrigt. Kommer att spelas mer i framtiden.

Ska passa på att gratulera brorsan till andraplatsen oxå (fast det tar emot) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla verkar tycka Sökö är kul i turneringsform. Verkar bara var jag som tycker spelet är urtrist. Live däremot är en helt annan sak, där är de flesta spel roliga men Sökö online, nope inget för mig.

 

Fast då är man ju inte lika onlinepokerfrälst som de flesta heller. Det är ju ojämförbart med att spela live.... framförallt Tomte Cupen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla verkar tycka Sökö är kul i turneringsform. Verkar bara var jag som tycker spelet är urtrist. Live däremot är en helt annan sak, där är de flesta spel roliga men Sökö online, nope inget för mig.

 

Fast då är man ju inte lika onlinepokerfrälst som de flesta heller. Det är ju ojämförbart med att spela live.... framförallt Tomte Cupen :D

 

Jag tycker 5-card stud och Sökö är dåliga former av poker oberoende av spelform och spelmiljö (live, online).

 

Det måste ju finnas en anledning till att man sköt varandra i pokersammanhang i vilda västern. Min gissning är att man behövde dricka kopiösa mängder alkohol för att tycka att pokern var underhållande. Sedan sviktade naturligtvis omdömmet ordentligt när man blev utdragen med sista kortet. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla verkar tycka Sökö är kul i turneringsform. Verkar bara var jag som tycker spelet är urtrist. Live däremot är en helt annan sak, där är de flesta spel roliga men Sökö online, nope inget för mig.

 

Fast då är man ju inte lika onlinepokerfrälst som de flesta heller. Det är ju ojämförbart med att spela live.... framförallt Tomte Cupen :D

 

Jag tycker 5-card stud och Sökö är dåliga former av poker oberoende av spelform och spelmiljö (live, online).

 

Det måste ju finnas en anledning till att man sköt varandra i pokersammanhang i vilda västern. Min gissning är att man behövde dricka kopiösa mängder alkohol för att tycka att pokern var underhållande. Sedan sviktade naturligtvis omdömmet ordentligt när man blev utdragen med sista kortet. ;-)

 

Sökö är schysst så länge det spelas med ante. På 24h's lägsta cashbord är det ingen ante och en 0,50 bring in. Det blir ganska torrt efter ett tag om inte spelarna är väldigt lösa (vilket de iofs väldigt ofta är). Men det blir ju lite tvåkortspoker när antarna stiger vilket är tråkigt men så tycker jag det är i alla spel man spelar i turneringsform?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökö är schysst så länge det spelas med ante. På 24h's lägsta cashbord är det ingen ante och en 0,50 bring in. Det blir ganska torrt efter ett tag om inte spelarna är väldigt lösa (vilket de iofs väldigt ofta är). Men det blir ju lite tvåkortspoker när antarna stiger vilket är tråkigt men så tycker jag det är i alla spel man spelar i turneringsform?

 

Jo, jag kan ju hålla med om att det finns fler varianter som drabbas av "tvåkortspoker".

 

Jag blev väldigt lös efter ett tag... Det var inget kul alls :-) Man åker nämligen ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...