Gå till innehåll

Dagliga stora "dyra" turneringar?


psykologen

Recommended Posts

Party har varje dag turneringar super monday tuesday osv som snittar denna prispott

Super Tuesday 20-Jun-06 Prize Pool: $147,000

 

ingen garanterad prispott men den är aldrig låg. buy in 162$

 

Går visserligen efter midnatt. skall man lägga sig i någolunda tid så är det nog 40k som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större turneringar går inte så ofta.

 

B2B har sin $10 000 garanti vardager kl 21.

 

På ongamenätverket är det Europe Daily med $50 i inköp som är den stora turneringen med $10K i garanterad prissumma - vanligvis är prissumman större än så. Startar kl 21.

 

På Pacific så går det flera med $10K garanterad prissumma varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att det uppenbarligen behövs amerikaner för att få ihop tillräckligt med spelare för de stora potterna. Hade varit väldigt kul med en +100k-guarantee varje dag på europeisk kvällstid.

 

Fattar ändå inte: Om nu så fruktansvärt många håller på med poker världen över, borde inte fler än 5000 deltagare kunna hosta upp den ganska rimliga slanten $215 varje söndag? Och kolla när det begränsas till Sverige (och Norden)! Förmodligen kommer varje satellit till Scandinavian Masters ha övervärde, och med största säkerhet kommer online-SM på NordicBet slå världsrekord i denna gren. Det verkar som att det trots allt är en ganska liten andel som gillar att spela högt :( .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fattar ändå inte: Om nu så fruktansvärt många håller på med poker världen över, borde inte fler än 5000 deltagare kunna hosta upp den ganska rimliga slanten $215 varje söndag? Och kolla när det begränsas till Sverige (och Norden)! Förmodligen kommer varje satellit till Scandinavian Masters ha övervärde, och med största säkerhet kommer online-SM på NordicBet slå världsrekord i denna gren. Det verkar som att det trots allt är en ganska liten andel som gillar att spela högt :( .

 

Så sant, så sant. Älska övervärde. Det är nästan så att jag har svårt att börja spela "vanliga" turneringar igen då jag vant mig vid övervärde.

 

Att folk inte vill lägga in en lusing en veckodag är kanske inte så konstigt. Det är trots allt mycket pengar för de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk inte vill lägga in en lusing en veckodag är kanske inte så konstigt. Det är trots allt mycket pengar för de flesta.

Håller med, det är mycket pengar. Det är mer relationen 5000 deltagare/miljontals onlinespelare jag är ute efter. Söndagsturneringarna känns som höjdpunkten i veckan och borde kunna dra ÄNNU fler deltagare. WSOP samlar ju 8000 pers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk inte vill lägga in en lusing en veckodag är kanske inte så konstigt. Det är trots allt mycket pengar för de flesta.

Håller med, det är mycket pengar. Det är mer relationen 5000 deltagare/miljontals onlinespelare jag är ute efter. Söndagsturneringarna känns som höjdpunkten i veckan och borde kunna dra ÄNNU fler deltagare. WSOP samlar ju 8000 pers!

 

De borde köra olika Heat. Riktigt tunga turneringar som spänner över tre dagar så att folk kan sova emellan.

 

En 10 000k borde inte vara omöjligt att anordna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...