Gå till innehåll

Är du förföljd av otur/tur?


Zyr

I pokern är jag förföljd av:  

309 medlemmar har röstat

  1. 1. I pokern är jag förföljd av:



Recommended Posts

En bra spelare bör väl ha mer otur än tur under sitt spelande jämfört med en sämre spelare?

 

Den bättre spelaren är bättre på att få in pengarna som favorit, och det är ju förutsättningen för att ha otur. Ligger man redan efter när pengarna åker in och man förlorar så är det ju inte otur, utan dåligt spel.

 

WORD! En bra spelare sätter sig mer sällan i situationer där han behöver tur för att vinna. Det måste vara därför jag har sån jäkla otur... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett nätgrindande/multitablande proffs kommer nog utan större problem snabbt(?) upp i tillräcklig volym för att tur inte ska vara någon nämnvärd faktor...

 

Beror ju helt på pokerform men kör man Texas NL SH som jag så snackar vi miljontals händer innan det börjar jämna ut sig på några bb när.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plussar $1k på FLT 0.5/1 min första månad.

Hur många händer lirade du?

 

första månaden inte många, kanske 30k.

 

Haha. Bara 30k händer, så sjukt lite för att vara första månaden. Skulle inte ens förvåna mig om du inte ens spelade på två skärmar då. Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är roligt att det finns folk som anser sig förföljda av tur, jag kryssa i mest för skojs skull :D Trodde alla anser ser för förföljda av otur även om man vet att det inte är sant :)

 

 

Valde också otur ...

Men man har ju gjort en och annan utdragning själv så egentligen borde man tagit "varken eller".

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra spelare bör väl ha mer otur än tur under sitt spelande jämfört med en sämre spelare?

 

Den bättre spelaren är bättre på att få in pengarna som favorit, och det är ju förutsättningen för att ha otur. Ligger man redan efter när pengarna åker in och man förlorar så är det ju inte otur, utan dåligt spel.

 

Fel, Om du får in pengarna mot mig 10 händer i rad med 80/20 läge och vinner alla, har inte du haft tur då? Har inte jag haft otur trots att jag fick in pengarna som dog, statistiskt borde jag ju vinna 2/10.

 

Det ända är att man kan ha mer tur om man skulle få in pengarna sämre, men så mkt tur lär ingen ha t.ex som ovan, fast du vinner alla 10 med 1/99.

 

I båda scenariorna har du tur, men ofantligt mkt mer i det andra. Du kan ju dock inte påstå att du inte kan ha tur om du får in pengarna som favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt välja "varken eller" för att inte ge efter för vidskepelsen, men efter kvällens något osannolika upplevelser vore det bara ett bevis på dålig självinsikt. Jag har tydligen begåvats med en hel del pervers otur, min enda (och dessvärre något klena) tröst är att poker inte är ett turspel... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte "kniven" som sa: "Det sägs ju att tur och otur tar ut sig i längden men vi människor lever helt enkelt för kort tid för att det ska hinna ge rättvis fördelning..."

 

När jag läste detta i nån tidning tyckte jag det var bland det dummaste jag hört. Man bör ju förstå att livet innehåller ett nästan oändligt antal tillfällen där tur och otur möts och bör därför ge exakt det - en rättvis fördelning. Problemet ligger väl dock i att vi människor subjektivt bedömer vad som är rättvist. Även om man tänker i pokertermer, borde väl kniven som spelat miljoner händer, fatta att sannolikheten med tiden tar ut sitt där med, som så många redan kommenterat. Kniven kanske hade tur när han vann den där WPTn men även otur i dem andra som han inte vunnit.

 

Benemersons inlägg om att vara lyckligt lottad med att födas i Sverige tyckte jag däremot var klockren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör ju förstå att livet innehåller ett nästan oändligt antal tillfällen där tur och otur möts och bör därför ge exakt det - en rättvis fördelning.

Det gäller ju dock att man väljer sina tillfällen med tur/otur med en viss omsorg... Jag skulle gärna avstå några av min barndoms många Yatzy-vinster i utbyte mot något mer meningsfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...