Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har fått min vinstcheck på poker och ska idag lösa in den på en bank. Ska öppna upp ett VISA-kort enbart för min poker där jag väljer att sätta in pokerpengarna. Därefter hade jag tänkt skapa ett Neteller-konto för att smidigt kunna utnyttja bonusar. Skulle helst vilja spela poker idag på ett pokerrum. När jag lägger över pengarna till ett VISA-kort kommer väl det gå från USD till SEK, men växlas det automatiskt från SEK till USD när jag sätter in pengarna på ett pokerrum? Och hur råder ni mig att göra för att kunna spela idag? Jag har hört att det tar ett par dagar att skicka från VISA till ett pokerrum? Hur ligger det till? Hoppas ni förstår frågorna.

Mvh. Tobbe

Postad

Ska forsoka svara sa gott jag kan.

Satter du in med VISA sa gar det pa tva sekunder.

Ja, valutavaxlingen sker automatiskt, bade nar du satter in och tar ut.

Om du vill utnyttja bonusar ar Neteller ett bra alternativ. Tank dock pa att avgifterna ar ganska hoga. Sjalv anvander jag mig endast av VISA eftersom jag tycker att det fungerar utmarkt. Om du satter in med VISA sa later de flesta sajter dig ta ut till samma kort igen och det gar ganska omgaende. Det langsta jag har vantat pa pengar (uttag) ar tre dagar vilket ar helt ok enligt mig. A andra sidan plockar jag inga bonusar heller eftersom jag endast spelar turneringar. Men att plocka bonusar hanger (oftast inte) pa betalningsmetoden. Neteller refuseras oftare vid just bonusar och jag har aldrig ens hort talas om att ngn sajt inte skulle ta VISA.

Rekommenderar alltsa VISA. Den enda fordelen med Neteller ar att det ofta gar att fora pengar mellen tva siter snabbt (inom 24 timmar) medans det med VISA, om du har otur, kan droja upp till tre dagar.