Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vi är rätt många som har/ska pokra i thailand.

för att spika ett enkelt datum och plats att mötas sade vi att vi ses 2veckor innan fullmoon december 2006. stället är http://www.lamaiwanta.com ett bra boende med wlan, väl beprövat av pokerspelare! 8-)

där super vi och lirar poker i någon vecka! :twisted:

alla är välkomna. för diskussion om detta joina #pokerithailand@quakenet (IRC)

Postad

för att spika ett enkelt datum och plats att mötas sade vi att vi ses 2veckor innan fullmoon december 2006. stället är http://www.lamaiwanta.com ett bra boende med wlan, väl beprövat av pokerspelare! 8-)

Nån vecka bara? Jag hade tänkt vara där ett x-antal månader..

Postad

Nån vecka bara? Jag hade tänkt vara där ett x-antal månader..

jaja, de flesta kommer vara där både före och efter, men den veckan kan folk försöka timea in i sitt schema...

Postad

Någon som kan förklara hur man får det där quakenet att fungera?

Jag kanske hänger på. Någon som har varit i kontakt med Guest Houset och kollat priser för en månad? Ratesen där var ju ganska underliga. 50 % dyrare för 2007 än 2006.

Toker, du verkar ju ha koll.

Alltså, peak season 06 är dyrare är high season 07? En fyrhundring för ett rum är bra saftigt.

Postad
Någon som kan förklara hur man får det där quakenet att fungera?

Jag kanske hänger på. Någon som har varit i kontakt med Guest Houset och kollat priser för en månad? Ratesen där var ju ganska underliga. 50 % dyrare för 2007 än 2006.

Toker, du verkar ju ha koll.

Alltså, peak season 06 är dyrare är high season 07? En fyrhundring för ett rum är bra saftigt.

quakenet är en IRC-kanal. för att komma åt dem behöver du en irc-klient, en gratis och bra är x-chat:

http://www.silverex.org/download/xchat-2.6.4-1.exe

skriv

/server quakenet

och sedan

/join #pokerithailand

priserna stiger varje år. lamaiwanta var fullbokat i våras så man får vara ute i god tid. 1000baht/natt som det kommer kosta då mötet är bestämt får ses som rena kapet. ni som varit där får gärna kommentera. grymt prisvärdt boende iaf. att det sedan 2007 blir smådyrt är ett framtida problem.

finns gott om månadsboende i thailand. skrivs mer om detta i andra trådar, fråga i dem, här handlar det bara om träffen i lamai 2veckor innan fullmoon.

Postad

skriv

/server quakenet

och sedan

/join #pokerithailand

priserna stiger varje år. lamaiwanta var fullbokat i våras så man får vara ute i god tid. 1000baht/natt som det kommer kosta då mötet är bestämt får ses som rena kapet. ni som varit där får gärna kommentera. grymt prisvärdt boende iaf. att det sedan 2007 blir smådyrt är ett framtida problem.

finns gott om månadsboende i thailand. skrivs mer om detta i andra trådar, fråga i dem, här handlar det bara om träffen i lamai 2veckor innan fullmoon.

Applikationen såg jag i en annan tråd. Frågan är mer var man skall fylla i koden.

Nu frågade jag inte heller generellt om månadsboende utan om någon kollat priset för månadboende på det aktuella guesthouset. att det finns gott om boenden vet jag. Har varit i Thailand några gånger.

Postad

skriv

/server quakenet

och sedan

/join #pokerithailand

Applikationen såg jag i en annan tråd. Frågan är mer var man skall fylla i koden.

Nu frågade jag inte heller generellt om månadsboende utan om någon kollat priset för månadboende på det aktuella guesthouset. att det finns gott om boenden vet jag. Har varit i Thailand några gånger.

frågan är ställd i någon tråd. de deal folk här på forumet har fått är 10% värdekuponger på stället(resturang etc).

30000baht/månad är rätt saftigt för ett rum imho, även om jag nästan bott där en månad i sträck någon gång. plussar man fint så är ju det inga enorma summor det handlar om. men räknar man i öl, är det ju 1000st 63cl chang vilket blir en trevlig fylla.

längs gatan uppåt finns det massvis med boende för 3000-10000/månad. chultida säger ryktet ska ha WLAN,DVD,AC för 6000/månad. jag har aldrig bott där så jag kan inte uttala mig. troligt att man får täckning till IT-complexets wlan på flertalet ställen, men jag har fått känslan att det är krångel.

Postad

Jag kan säga att lamai Wanta är ett sjysst ställe.

Lite synd att internet va lite sisådär när vi va där. Men ligga vid den poolen och bara njuta av låten "The world is mine" är inte fel kan jag säga.

Heltok styr upp detta galant kan jag lova=)

Vem vet jag kanske har vägarna förbi;)

:P

Postad

Lite synd att internet va lite sisådär när vi va där. Men ligga vid den poolen och bara njuta av låten "The world is mine" är inte fel kan jag säga.

Heltok styr upp detta galant kan jag lova=)

Vem vet jag kanske har vägarna förbi;)

:P

Postad

img010618wo.th.jpg

:D

Postad

Aah, det där bilden var en riktig lockelse i sig, värsta annonsen ;)

Hade gärna hängt på. Men tyvärr ligger jag i lumpen och får nöja mig med att springa runt i dom norrländska urskogarna med befäl flåsande i nacken :roll:

Postad

Vettetusan alltsa, ska ju ner i thailand (er her nere nu ocksa) i september och tenkte vara der i 7-8 manader sa antagligen kommer ja komma, inte helt sakert dock, man vet ju aldrig.