Gå till innehåll

FLT - SH, svårt flopbeslut?


Recommended Posts

Jahapp. Hur spela denna flop och varför? Synen preflop är för mig självklar i denna familjepott.

 

Fi som raisar är hyffsat tight och passiv, runt 22/12 hållet. MP är en oberäknelig randomtomte runt 42/9 som coldar händer som KQo, ATo istället för att raisa preflop. Tar sen gärna initiativet på träffad bräda, men lugnar sig vid mothugg.

 

Efter MP raisar floppen så foldas det fram till mig, vad gör jag?

 

Spelar nivån någon roll för analysen av handen? För att slippa "på denna nivån kan dom ha vadsomhelst" så kan antagas att handen spelas på 3/6 - 15/30

 

Party Poker Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 7diamond.gif, 3diamond.gif.

UTG raises, MP calls, CO calls, Button calls, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (10.40 SB) 5club.gif, Qdiamond.gif, 4diamond.gif(5 players)

Hero checks, UTG bets, MP raises.

 

Final Pot: 6.70 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag är SÄKER på att UTG kommer att syna trebettar jag för värde med färgdrag plus hålstege. Finns det minsta risk att en sådan raise gör handen heads up så synar jag bara...

 

Ärligt talat så ger man nog inte upp speciellt mycket värde på att bara syna. Men att check-kallsyna gör det ju rätt uppenbart att man är på ett drag vilket kan göra det svårare att få betalt om man träffar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...