Gå till innehåll

Hajen - En fena på vift


hajen

Recommended Posts

Jag förstår inte hur vi äns kan få en tanke på hur vi ska komma ifrån den där handen efter UTG ställ ?

 

Nä det har du nog rätt i, frågade mest om man kunde hitta fold (vilket jag inte kunde och kan nog inte heller iom. utg stället där. Limp är svårt att komma ifrån troligtvis med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Möjligen att man kan tänka sig att syna och hoppas på en A-fri flopp, och isf köra. Kommer ett A så är du oftast antingen illa ute mot den djupare av dina fi, eller så slåss ni om en sidopott bara. Så i det fall ett A faller på floppen kan man lättare lägga mot en bet från fi, ja. Men i alla övriga fall är det imo omöjligt att släppa efter floppen. Ni har ungefär ett potbet kvar, och vad kan fi representera som får kungar att släppa om inte ett A faller.

 

Frågan är: Vill vi ge fi en gratishchans att träffa sitt A här? Tror inte vi vill det. Ta betalt av AK för att dra ut, isolera mot obskyra A (du får 3 mot 1 mot shortien, mumma) och andra skumma händer, krossa QQ och kanske nå mer par, splitta lillstacken med KK och betala av till AA.

 

Har fi AA kommer du ändå inte undan på floppen. Endast två A är kvar i leken (max!) som kan varna dig om att du ligger pyrt till - och om det inte kommer så bustar du.

 

Edit: Du kan inte folda av respekt för UTG-stället imo. Det krävs en kraftigt solid read för det. Det är övriga spelare du ska fokusera på, och då för valet mellan syn och push. Det summerar till push imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ciao, kommer nog in lite sent, men har lite tips ang kamera. Är hyffsat insatt och kan säga att alla på fotomarknaden är inte HELT 100% övertygade om att nya 50D är en sån fantastisk revolution gentemot ex 40D. Googla runt lite och kolla på oberoende resencenter. Speciellt inte om man ser på i vilken prisklass de bägge kamerorna ligger i.

 

En annan otrolig viktig sak är ju att kameran blir inte mkt bättre än de objektiv du har till kameran. Där har du den kanske avgörande punkten. Stirra dig inte blind på kamerahuset. Med tex ett kitobjektiv så skulle jag vilja säga att skillnaden blir obefintlig på 40d och 50d. Spara hellre dom 5000 och lägg på en lite (mkt) bättre glugg. Det e mitt tips. :-)

 

Ang KK-handen tycker jag det är super-superstandard. 9,7 ggr av 10 har den ena AK och den andre lägra PP. Right?

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarar i morgon på inläggen ovan, är för arg just nu.

Då var det sjätte turren på tilt som man bustar på plats 9-16.

Denna gågngen hade man en jäkligt tight image på bordet, men vad hjälper det då man inte har turen på sin sida när det gäller. Sååååå tröttsamt :-(

 

Blev plats 11 av 584 denna gång och 289$, djupt besviken. Kvällen/natten gick runt ungefär.

 

Full Tilt Poker Game #9755018747: $20,000 Guarantee (73015770), Table 15 - 1500/3000 Ante 400 - No Limit Hold'em - 20:14:58 ET - 2008/12/29

Seat 1: slickychill (86,849)

Seat 3: ISHWER (46,780)

Seat 4: rudnik51 (78,287)

Seat 6: Nooutsorodds (43,922)

Seat 8: Cmoney3 (78,480)

Seat 9: sdsong81 (45,428)

slickychill antes 400

ISHWER antes 400

rudnik51 antes 400

Nooutsorodds antes 400

Cmoney3 antes 400

sdsong81 antes 400

Cmoney3 posts the small blind of 1,500

sdsong81 posts the big blind of 3,000

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds 8 of ClubsAce of Spades

slickychill folds

ISHWER folds

rudnik51 folds

Nooutsorodds raises to 9,000

Cmoney3 folds

sdsong81 raises to 45,028, and is all in

Nooutsorodds has 15 seconds left to act

Nooutsorodds calls 34,522, and is all in

sdsong81 shows 5 of HeartsAce of Clubs

Nooutsorodds shows 8 of ClubsAce of Spades

Uncalled bet of 1,506 returned to sdsong81

*** FLOP *** 2 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs

*** TURN *** 2 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs10 of Spades

*** RIVER *** 2 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs10 of Spades6 of Spades

sdsong81 shows a pair of Fives

Nooutsorodds shows Ace Jack high

sdsong81 wins the pot (90,944) with a pair of Fives

IHasStacks (Observer): didn't you just see a8 no good

Nooutsorodds stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 90,944 | Rake 0

Board: 2 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs10 of Spades6 of Spades

Seat 1: slickychill folded before the Flop

Seat 3: ISHWER folded before the Flop

Seat 4: rudnik51 folded before the Flop

Seat 6: Nooutsorodds (button) showed 8 of ClubsAce of Spades and lost with Ace Jack high

Seat 8: Cmoney3 (small blind) folded before the Flop

Seat 9: sdsong81 (big blind) showed 5 of HeartsAce of Clubs and won (90,944) with a pair of Fives

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp imo.

 

ty :-)

 

/SK

 

Möjligen att man kan tänka sig att syna och hoppas på en A-fri flopp, och isf köra. Kommer ett A så är du oftast antingen illa ute mot den djupare av dina fi, eller så slåss ni om en sidopott bara. Så i det fall ett A faller på floppen kan man lättare lägga mot en bet från fi, ja. Men i alla övriga fall är det imo omöjligt att släppa efter floppen. Ni har ungefär ett potbet kvar, och vad kan fi representera som får kungar att släppa om inte ett A faller.

 

Frågan är: Vill vi ge fi en gratishchans att träffa sitt A här? Tror inte vi vill det. Ta betalt av AK för att dra ut, isolera mot obskyra A (du får 3 mot 1 mot shortien, mumma) och andra skumma händer, krossa QQ och kanske nå mer par, splitta lillstacken med KK och betala av till AA.

 

Har fi AA kommer du ändå inte undan på floppen. Endast två A är kvar i leken (max!) som kan varna dig om att du ligger pyrt till - och om det inte kommer så bustar du.

 

Edit: Du kan inte folda av respekt för UTG-stället imo. Det krävs en kraftigt solid read för det. Det är övriga spelare du ska fokusera på, och då för valet mellan syn och push. Det summerar till push imo.

 

Ja, det är väl en sådanhär analys, man vill hinna med att ta under spelets gång, vilket man inte hinner. Jag vet att tanken limp för se flop och dega/syna på essfriflopp, fanns i åtanke, men sedan vägde det snabbt över till shove. Tack för dina tankar klyka!

 

Jättepush, behöver inte ens tänka på det.

 

Ok, i buy it!

 

 

ciao, kommer nog in lite sent, men har lite tips ang kamera. Är hyffsat insatt och kan säga att alla på fotomarknaden är inte HELT 100% övertygade om att nya 50D är en sån fantastisk revolution gentemot ex 40D. Googla runt lite och kolla på oberoende resencenter. Speciellt inte om man ser på i vilken prisklass de bägge kamerorna ligger i.

 

En annan otrolig viktig sak är ju att kameran blir inte mkt bättre än de objektiv du har till kameran. Där har du den kanske avgörande punkten. Stirra dig inte blind på kamerahuset. Med tex ett kitobjektiv så skulle jag vilja säga att skillnaden blir obefintlig på 40d och 50d. Spara hellre dom 5000 och lägg på en lite (mkt) bättre glugg. Det e mitt tips. :-)

 

Ang KK-handen tycker jag det är super-superstandard. 9,7 ggr av 10 har den ena AK och den andre lägra PP. Right?

 

//D

 

Självklart har gluggen stor betydelse. En 40D är inte mycket sämre än 50D, men krippa är en rik knådd och vill flasha lite :-P . Jag hade älskat 12800 ISO, 40D har 3200 vilket är bra det med. Det är liksom hela tiden en utveckling, och vad/när man än köper kommer det nya grejjor, samt äldre modeller dumpas i pris. Man får avväga efter egen plånbok. Fast som första kamera och hobby/amatörproffs, så räcker kameran lång väg.

 

Jag själv är lite sugen på att köpa till något till min Eos 400D. Det jag saknar är:

* stativ (monopod kanske),

*batterigrepp med 1st extra batteri och bättre hållning med kameran

*makroobjektiv eller kanske ett vidvinkel. Eller kanske ett ljusstarkt 50mm.

*En bättre blixt än inbyggt, typ 430EX eller något liknande.

 

Har idag ett Sigma 18-200mm med inbyggd IS vilket tar bra bilder faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen att man kan tänka sig att syna och hoppas på en A-fri flopp, och isf köra. Kommer ett A så är du oftast antingen illa ute mot den djupare av dina fi, eller så slåss ni om en sidopott bara. Så i det fall ett A faller på floppen kan man lättare lägga mot en bet från fi, ja. Men i alla övriga fall är det imo omöjligt att släppa efter floppen. Ni har ungefär ett potbet kvar, och vad kan fi representera som får kungar att släppa om inte ett A faller.

 

Frågan är: Vill vi ge fi en gratishchans att träffa sitt A här? Tror inte vi vill det. Ta betalt av AK för att dra ut, isolera mot obskyra A (du får 3 mot 1 mot shortien, mumma) och andra skumma händer, krossa QQ och kanske nå mer par, splitta lillstacken med KK och betala av till AA.

 

Har fi AA kommer du ändå inte undan på floppen. Endast två A är kvar i leken (max!) som kan varna dig om att du ligger pyrt till - och om det inte kommer så bustar du.

 

Edit: Du kan inte folda av respekt för UTG-stället imo. Det krävs en kraftigt solid read för det. Det är övriga spelare du ska fokusera på, och då för valet mellan syn och push. Det summerar till push imo.

 

Att tänka till är väl finfint men i den här handen är ställ det supermestbästa alternativet...

Shove bara, Fi betalar troligen inte av med AK på missad flopp eller TT-QQ om det kommer överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tänka till är väl finfint men i den här handen är ställ det supermestbästa alternativet...

Shove bara, Fi betalar troligen inte av med AK på missad flopp eller TT-QQ om det kommer överkort.

 

Agree totalt, men som sagt, tänka till är finfint. Tyckte först det var en onödig hand att posta, men tycker faktiskt man kan ha lite nytta av att resonera om saker som känns självklara också. Ibland blir man förvånad över sina egna resonemang. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk bra timing man har i aktier just nu.

 

Köpte lite Rnb (http://www.rnb.se) förra veckan , samt dubblade/ tradade innehavet och fixar till ett snitt på 2,6178 på 50k aktier minus lite courtage förstås, och idag går den upp till 2,94.. 8-) drygt 15.000 kr och detta kommer bli 2009 års monsterraket enligt mina beräkningar, har alldelse för mycket pengar i aktier just nu, är exponerad tungt i rnb och en del i wsib.

 

Hände f.ö något intressant i slutfasen idag. En täckning eller ett insiderköp förmodlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ciao, kommer nog in lite sent, men har lite tips ang kamera. Är hyffsat insatt och kan säga att alla på fotomarknaden är inte HELT 100% övertygade om att nya 50D är en sån fantastisk revolution gentemot ex 40D. Googla runt lite och kolla på oberoende resencenter. Speciellt inte om man ser på i vilken prisklass de bägge kamerorna ligger i.

 

En annan otrolig viktig sak är ju att kameran blir inte mkt bättre än de objektiv du har till kameran. Där har du den kanske avgörande punkten. Stirra dig inte blind på kamerahuset. Med tex ett kitobjektiv så skulle jag vilja säga att skillnaden blir obefintlig på 40d och 50d. Spara hellre dom 5000 och lägg på en lite (mkt) bättre glugg. Det e mitt tips. :-)

 

Ang KK-handen tycker jag det är super-superstandard. 9,7 ggr av 10 har den ena AK och den andre lägra PP. Right?

 

//D

 

Jag har oxå förstått att skillnaden inte är enorm, och var klar på det redan i affären. Dock så är dom skillnader som ändå finns rätt sköna, bl.a. den typ 3,5x högre upplösta skärmen. Sen är det så att jag tror mig vara nöjd med kitobjektivet rätt länge, och planerar att ha kameran väldigt länge. Alltså kommer jag när jag väl känner behov av det, kunna köpa ett bra objektiv till (eftersom jag då hunnit klonka massor ;)).

 

Dessutom skiljer det inte 5k, bara 4k ;)

 

Toknajs med kommentarer dock! Ska bli kul att lära sig...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha bahamasrigg :-)

 

sedan satt man och förlora en 570$ hu med till råga på allt, då kom jag på det fina med att testa lite CG efterallt hu spel ochdet gick ju bra hitta drygt 1k$ upp där med dessa fiskarna.

 

så natten slutar 1,5k$

 

 

Full Tilt Poker Game #9774174296: $160+$9 Sit & Go (Super Turbo) (74400714), Table 1 - 50/100 - No Limit Hold'em - 22:05:25 ET - 2008/12/30

Seat 2: mendieta19 (1,050)

Seat 6: Nooutsorodds (330)

Seat 8: j_blinder (1,080)

Seat 9: gishel (240)

gishel posts the small blind of 50

mendieta19 posts the big blind of 100

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds Ace of SpadesKing of Spades

Nooutsorodds raises to 330, and is all in

j_blinder folds

gishel folds

mendieta19 calls 230

Nooutsorodds shows Ace of SpadesKing of Spades

mendieta19 shows 10 of ClubsAce of Hearts

*** FLOP *** 7 of Spades3 of Diamonds10 of Hearts

*** TURN *** 7 of Spades3 of Diamonds10 of HeartsAce of Clubs

*** RIVER *** 7 of Spades3 of Diamonds10 of HeartsAce of Clubs4 of Hearts

mendieta19: oj

Nooutsorodds shows a pair of Aces

mendieta19 shows two pair, Aces and Tens

mendieta19 wins the pot (710) with two pair, Aces and Tens

Nooutsorodds stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 710 | Rake 0

Board: 7 of Spades3 of Diamonds10 of HeartsAce of Clubs4 of Hearts

Seat 2: mendieta19 (big blind) showed 10 of ClubsAce of Hearts and won (710) with two pair, Aces and Tens

Seat 6: Nooutsorodds showed Ace of SpadesKing of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 8: j_blinder (button) didn't bet (folded)

Seat 9: gishel (small blind) folded before the Flop

 

 

sedan satt man och förlora en 570$ hu med till råga på allt, då kom jag på det fina med att testa lite CG efterallt hu spel ochdet gick ju bra hitta drygt 1k$ upp där med dessa fiskarna.

 

ull Tilt Poker Game #9774380797: Table Jeffreys (6 max) - $30/$60 - Limit Hold'em - 22:18:26 ET - 2008/12/30

Seat 1: VC 50 ($1,496)

Seat 2: jcjf1983 ($882)

Seat 3: Custom02 ($495)

Seat 4: Charity16 ($1,879)

Seat 5: Nooutsorodds ($1,562)

Seat 6: Tanzhase ($1,975.50)

Charity16 posts the small blind of $15

Nooutsorodds posts the big blind of $30

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds Ace of Clubs5 of Spades

Tanzhase folds

VC 50 folds

jcjf1983 folds

Custom02 folds

Charity16 calls $15

Nooutsorodds raises to $60

Charity16 calls $30

*** FLOP *** 5 of Hearts2 of Clubs8 of Clubs

Charity16 checks

Nooutsorodds bets $30

Charity16 raises to $60

Nooutsorodds calls $30

*** TURN *** 5 of Hearts2 of Clubs8 of ClubsQueen of Spades

Charity16 bets $60

Nooutsorodds calls $60

*** RIVER *** 5 of Hearts2 of Clubs8 of ClubsQueen of SpadesAce of Diamonds

Charity16 bets $60

Nooutsorodds raises to $120

Charity16 raises to $180

Nooutsorodds raises to $240

Charity16 has 15 seconds left to act

Charity16 calls $60

*** SHOW DOWN ***

Nooutsorodds shows Ace of Clubs5 of Spades two pair, Aces and Fives

Charity16 mucks

Nooutsorodds wins the pot ($837) with two pair, Aces and Fives

*** SUMMARY ***

Total pot $840 | Rake $3

Board: 5 of Hearts2 of Clubs8 of ClubsQueen of SpadesAce of Diamonds

Seat 1: VC 50 didn't bet (folded)

Seat 2: jcjf1983 didn't bet (folded)

Seat 3: Custom02 (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Charity16 (small blind) mucked Queen of Clubs8 of Diamonds - two pair, Queens and Eights

Seat 5: Nooutsorodds (big blind) showed Ace of Clubs5 of Spades and won ($837) with two pair, Aces and Fives

Seat 6: Tanzhase didn't bet (folded)

 

 

-----------------------------------------------------

 

 

hehe spjuver där! 2ggr med :mrgreen:

 

ull Tilt Poker Game #9774397257: Table Jeffreys (6 max) - $30/$60 - Limit Hold'em - 22:19:28 ET - 2008/12/30

Seat 1: VC 50 ($1,496)

Seat 2: jcjf1983 ($882)

Seat 3: Custom02 ($495)

Seat 4: Charity16 ($1,459)

Seat 5: Nooutsorodds ($1,979)

Seat 6: Tanzhase ($1,975.50)

Nooutsorodds posts the small blind of $15

Tanzhase is sitting out

VC 50 posts the big blind of $30

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds Ace of Clubs10 of Hearts

jcjf1983 raises to $60

Custom02 calls $60

Charity16: nh

Charity16 calls $60

Nooutsorodds raises to $90

VC 50 folds

jcjf1983 calls $30

Custom02 calls $30

Charity16 calls $30

*** FLOP *** Queen of Diamonds8 of DiamondsKing of Diamonds

Nooutsorodds bets $30

jcjf1983 folds

Custom02 folds

Charity16 folds

Uncalled bet of $30 returned to Nooutsorodds

Nooutsorodds mucks

Nooutsorodds wins the pot ($387)

*** SUMMARY ***

Total pot $390 | Rake $3

Board: Queen of Diamonds8 of DiamondsKing of Diamonds

Seat 1: VC 50 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: jcjf1983 folded on the Flop

Seat 3: Custom02 folded on the Flop

Seat 4: Charity16 (button) folded on the Flop

Seat 5: Nooutsorodds (small blind) collected ($387), mucked

Seat 6: Tanzhase is sitting out

 

 

-------------------------------------------

Full Tilt Poker Game #9774440431: Table Jeffreys (6 max) - $30/$60 - Limit Hold'em - 22:22:12 ET - 2008/12/30

Seat 1: VC 50 ($1,391)

Seat 2: jcjf1983 ($819)

Seat 3: Custom02 ($375)

Seat 4: Charity16 ($1,243)

Seat 5: Nooutsorodds ($2,468)

Seat 6: Tanzhase ($1,975.50), is sitting out

VC 50 posts the small blind of $15

jcjf1983 posts the big blind of $30

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds 3 of Diamonds6 of Diamonds

Custom02 raises to $60

Charity16 folds

Nooutsorodds raises to $90

VC 50 calls $75

jcjf1983 folds

Custom02 calls $30

*** FLOP *** 9 of Clubs2 of Clubs7 of Diamonds

VC 50 checks

Custom02 has 15 seconds left to act

Custom02 checks

Nooutsorodds bets $30

VC 50 calls $30

Custom02 has 15 seconds left to act

Custom02 folds

*** TURN *** 9 of Clubs2 of Clubs7 of Diamonds5 of Clubs

VC 50 checks

Nooutsorodds bets $60

VC 50 folds

Uncalled bet of $60 returned to Nooutsorodds

Nooutsorodds mucks

Nooutsorodds wins the pot ($357)

*** SUMMARY ***

Total pot $360 | Rake $3

Board: 9 of Clubs2 of Clubs7 of Diamonds5 of Clubs

Seat 1: VC 50 (small blind) folded on the Turn

Seat 2: jcjf1983 (big blind) folded before the Flop

Seat 3: Custom02 folded on the Flop

Seat 4: Charity16 didn't bet (folded)

Seat 5: Nooutsorodds (button) collected ($357), mucked

Seat 6: Tanzhase is sitting out

 

 

...............................................

 

and my friend again,.....

 

ull Tilt Poker Game #9774424591: Table Jeffreys (6 max) - $30/$60 - Limit Hold'em - 22:21:11 ET - 2008/12/30

Seat 1: VC 50 ($1,451)

Seat 2: jcjf1983 ($819)

Seat 3: Custom02 ($375)

Seat 4: Charity16 ($1,381)

Seat 5: Nooutsorodds ($2,276)

Seat 6: Tanzhase ($1,975.50), is sitting out

Charity16 posts the small blind of $15

Nooutsorodds posts the big blind of $30

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds 5 of Spades8 of Spades

VC 50 folds

jcjf1983 folds

Custom02 folds

Charity16 calls $15

Nooutsorodds checks

*** FLOP *** 8 of Hearts9 of Clubs10 of Hearts

Charity16 checks

Nooutsorodds checks

*** TURN *** 8 of Hearts9 of Clubs10 of Hearts3 of Clubs

Charity16 bets $60

Nooutsorodds raises to $120

Charity16 calls $60

*** RIVER *** 8 of Hearts9 of Clubs10 of Hearts3 of Clubs9 of Spades

Charity16 checks

Nooutsorodds bets $60

Charity16 calls $60

*** SHOW DOWN ***

Nooutsorodds shows 5 of Spades8 of Spades two pair, Nines and Eights

Charity16 mucks

Nooutsorodds wins the pot ($417) with two pair, Nines and Eights

*** SUMMARY ***

Total pot $420 | Rake $3

Board: 8 of Hearts9 of Clubs10 of Hearts3 of Clubs9 of Spades

Seat 1: VC 50 didn't bet (folded)

Seat 2: jcjf1983 didn't bet (folded)

Seat 3: Custom02 (button) didn't bet (folded)

Seat 4: Charity16 (small blind) mucked Queen of SpadesAce of Spades - a pair of Nines

Seat 5: Nooutsorodds (big blind) showed 5 of Spades8 of Spades and won ($417) with two pair, Nines and Eights

Seat 6: Tanzhase is sitting out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, glömde en rolig grej igår. Snackade lite med en ryss på Full tilt igår, och lyckades med att infiltrera alla dessa ryssar (som verkade känna varandra från novosibirsk). Så nu har jag maílen till två av dem, så vi konverserade lite tjingsa och så. Vem vet söndagsgrind i novosibirsk, det låter va ?:-P

 

Tror det är runt 4-5st på stars och samma antal på tilt och alla är från samma stad och känner varandra. Undra hur intresset uppstod och varför alla spelar hu sng fixed :roll: ,

 

Jag skall luska vidare och berättelsen om de sibiriska pang pang spelarna fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite sjuk hand

 

PokerStars Game #23448051385: Tournament #130883322, $110+$5 Hold'em No Limit - Match Round I, Level I (10/20) - 2008/12/31 21:51:20 ET

Table '130883322 1' 2-max Seat #2 is the button

Seat 1: scooby2521 (1420 in chips)

Seat 2: Hajen007 (1580 in chips)

Hajen007: posts small blind 10

scooby2521: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hajen007 9 of Spades9 of Diamonds

Hajen007: raises 40 to 60

scooby2521: calls 40

*** FLOP *** 8 of Clubs5 of Diamonds8 of Hearts

scooby2521: checks

Hajen007: bets 120

scooby2521: raises 180 to 300

Hajen007: raises 240 to 540

scooby2521: calls 240

*** TURN *** 8 of Clubs5 of Diamonds8 of Hearts5 of Spades

scooby2521: checks

Hajen007: bets 500

scooby2521: raises 320 to 820 and is all-in

Hajen007: calls 320

*** RIVER *** 8 of Clubs5 of Diamonds8 of Hearts5 of Spades3 of Spades

*** SHOW DOWN ***

scooby2521: shows 7 of SpadesAce of Clubs (two pair, Eights and Fives)

Hajen007: shows 9 of Spades9 of Diamonds (two pair, Nines and Eights)

Hajen007 collected 2840 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2840 | Rake 0

Board 8 of Clubs5 of Diamonds8 of Hearts5 of Spades3 of Spades

Seat 1: scooby2521 (big blind) showed 7 of SpadesAce of Clubs and lost with two pair, Eights and Fives

Seat 2: Hajen007 (button) (small blind) showed 9 of Spades9 of Diamonds and won (2840) with two pair, Nines and Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott nytt år, boy!

 

 

(Gluttat på Bond-filmer ikväll....boy :-))

 

 

 

 

detasamm detasmma hehe stava fel ser jag orkar inte ändra =)

 

satte mig ner på 30/60 på stars och skulle spela lite , vaqr upp 900$ på 8 händer och 1300$ på 14 händer. JAg fick kan man säga full repsons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

 

 

Full Tilt Poker Game #9853730886: The Sunday Brawl (72910635), Table 206 - 25/50 - No Limit Hold'em - 14:43:29 ET - 2009/01/04

Seat 1: Past (3,355)

Seat 2: MadmanEk (4,460)

Seat 3: SALJCF3 (3,110)

Seat 4: Nooutsorodds (2,730)

Seat 5: miw210 (3,060)

Seat 6: Kerhvnoba (2,465)

Seat 7: StfuAndDeal (4,070)

Seat 8: griesmeel (1,705)

Seat 9: AllenCunningham (4,965)

MadmanEk posts the small blind of 25

SALJCF3 posts the big blind of 50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nooutsorodds King of HeartsKing of Clubs

Nooutsorodds raises to 100

miw210 calls 100

Kerhvnoba folds

StfuAndDeal folds

griesmeel folds

AllenCunningham calls 100

Past folds

MadmanEk folds

SALJCF3 folds

*** FLOP *** 8 of HeartsJack of SpadesKing of Spades

Nooutsorodds bets 200

miw210 folds

AllenCunningham has 15 seconds left to act

AllenCunningham raises to 750

bxtony (Observer): He's on table 214 with shawn deeb

Nooutsorodds has 15 seconds left to act

Nooutsorodds raises to 2,630, and is all in

AllenCunningham calls 1,880

Nooutsorodds shows King of HeartsKing of Clubs

AllenCunningham shows 10 of SpadesAce of Spades

*** TURN *** 8 of HeartsJack of SpadesKing of SpadesQueen of Diamonds

*** RIVER *** 8 of HeartsJack of SpadesKing of SpadesQueen of Diamonds8 of Spades

Nooutsorodds shows a full house, Kings full of Eights

AllenCunningham shows a flush, Ace high

Nooutsorodds wins the pot (5,635) with a full house, Kings full of Eights

*** SUMMARY ***

Total pot 5,635 | Rake 0

Board: 8 of HeartsJack of SpadesKing of SpadesQueen of Diamonds8 of Spades

Seat 1: Past (button) didn't bet (folded)

Seat 2: MadmanEk (small blind) folded before the Flop

Seat 3: SALJCF3 (big blind) folded before the Flop

Seat 4: Nooutsorodds showed King of HeartsKing of Clubs and won (5,635) with a full house, Kings full of Eights

Seat 5: miw210 folded on the Flop

Seat 6: Kerhvnoba didn't bet (folded)

Seat 7: StfuAndDeal didn't bet (folded)

Seat 8: griesmeel didn't bet (folded)

Seat 9: AllenCunningham showed 10 of SpadesAce of Spades and lost with a flush, Ace high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...