Gå till innehåll

ZizziRoger - Kör NL200$ fullring på prima!


ZizziRoger

Recommended Posts

Och här kommer den goda sidan av prima fram... Lösa spelare!

 

- MahirBosna sitting in seat 1 with $29.80

- DragonZZ sitting in seat 2 with $12.05

- MrMotoX sitting in seat 3 with $39.88

- Snarskank sitting in seat 4 with $22.00

- i_slap_u sitting in seat 5 with $18.10 [Dealer]

- Mr_Card sitting in seat 6 with $20.80

 

Mr_Card posted the small blind - $0.10

MahirBosna posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to MrMotoX: :Jc:, :Qd:

DragonZZ folded

MrMotoX raised - $0.60

Snarskank folded

i_slap_u folded

Mr_Card folded

MahirBosna called - $0.60

 

** Dealing the flop: :Th:, :As:, :Kc:

MahirBosna bet - $0.80

MrMotoX raised - $3.00

MahirBosna called - $3.00

 

** Dealing the turn: :9c:

MahirBosna checked

MrMotoX bet - $6.00

MahirBosna called - $6.00

 

** Dealing the river: :3d:

Visste ganska säkert att han satt med något par och förmodligen drog på stege eller färg, så jag skrev faktiskt i chaten "haha, visste att du satt och drog efter något" innan jag gick all-in.. Va även då säker på att han skulle syna av ren nyfikenhet! :D

MahirBosna checked

MrMotoX went all-in - $30.28

MahirBosna went all-in - $20.40

MahirBosna shows: :Qs:, :Ad:

MrMotoX shows: :Jc:, :Qd:

MrMotoX wins $59.80 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så, ännu en natt går och pengarna på prima har fortsatt gå neråt... Har övergått till att lugnt spela MTTs och SnGs där nu då jag bara har knappt 70 dollar kvar...

 

På svenska spel går det bra! Har 53 300 kr där nu och det tickar sakta uppåt, borde dock kunna gå snabbare med tanke på de antal timmar jag lägger där! Men vinst är vinst! :)

 

Jag har som sagt börjat med SnG på prima, behöver massa träning inom det! Snubblade idag över spelstilen "rounders" på prima... En mycket intressant stil! Det handlar om 5 olika nivåer på SnG 10bord där man kan köpa in sig på samtliga nivåer, men dom blir dyrare och dyrare och en nivås förstaplatser ger gratis inträde till nästa nivå...

 

Första nivån kostar 5,5 dollar och det är självklart där jag testar att köpa in mig, 1a och 2a-platsen ger gratis inträde till nästa nivå som i vanliga fall kostar 27,5 dollar.

 

På nästa nivå ger 1a och 2a gratis inträde till 3e nivån, och 3e-platsen ger nytt inköp till 2a nivån.

 

På 3e nivån ger 1a till och med 4e-platsen inträde till nästa nivå och 5e-platsen ger nytt inträde till 2a nivån...

 

På 4e nivån ger 1a till och med 5e-platsen inträde till nästa nivå.

 

Och på 5e nivån finns det intressanta! 4e-platsen ger 500 dollar, 3e-platsen ger 800 dollar, 2a-platsen ger 1200 dollar och 1a-platsen ger hela 3000 dollar!

 

Nu har de ju då blivit mitt roliga mål att försöka komma till den här femte nivån! :D Lättare sagt än gjort dock!

 

Började för någon timme sedan på första nivån, fixade den fint av någon anledning och kom 1a! Så jag köpte ju in mig på 2a nivån så klart! Kom 1a där också! :P

 

Nu har jag köpt in mig på 3e nivån, och tjena vilket tightspel! Tightspel, och inga bra kort till mig! Håller mig dock riktigt tight själv också och hoppas att jag kan dra ut även denna nivån, förhoppningsvis ska jag lyckas halka in på 4e-plats eller bättre! Och i värsta fall komma 5a så jag kan börja om på 2a nivån!

 

Men det har varit såpass tight att vi nu ligger på level 4 i blinds och EN person har lämnat bordet! Det kommer snart bli mer av ett coinflip än bra poker som avgör denna matchen och folk kommer ramla ur turren en och en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... förargligt nog så gick jag inte vidare från nivå 3... På BB fick jag 59o som jag egentligen tänkte slänga, om någon hade höjt... SB gick bara med och på turn hade jag stegen, som ni förstår gick jag all-in och fick syn av SB som satte färg på rivern... Åkte som 7a. Inte mycke att göra mer än att börja harva nere från nivå 1 igen... Hoppas jag kan få samma fina start igen som jag fick förut inatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, idag har de gått jojjo... Började med 53 300 kr på svenska vid 16:00... Vid 18:00 hade jag 56 000! Men sedan dalade det bara sakta och potterna började handla om hur lite jag kunde förlora som bäst för att inte förlora så mycke när jag till slut förlorade handen på turn eller river... Gick likadant hela tiden och efter ett tag konstaterade jag och stoffe att den bästa handen jag fått på 20 händer va 56s vid ett visst tillfälle...

 

Va nere på 54 000 där ett tag när det började gå bra igen, kom upp till 54 600, sedan mötte jag QQ med mina AA all-in och förlorade 600 på den handen så jag fick börja på 54 000 igen... Kommer faktiskt inte ihåg när jag vann senast med AA mot KK-QQ.

 

Men men, slutade dagen på 54 500 så det är ju egentligen ett helt ok plus på 1 200 kr, men shit så surt det är när man låg på 2 700 plus ett tag!

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är egentligen helt sjuk att en person kan bli så grymt utdragen Hela tiden! Du kan nästan inte bli glad när du får AA längre.... Jag menar, torska allin mot både KK, QQ och JJ mer än en gång per session!

Näe, jag tror bestämmt att jag får komma ner och smitta dig med mina klonking skills :lol:

Skönt att det blev ett hyffsat plus iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inlägget stoffe! Alltid skönt med stöttande ord! Men det är ju egentligen nu jag ska bli mer lycklig än någonsin när jag får AA! :) Jag menar, jag har förlorat flera AA i rad mot KK och QQ som jag egentligen ska vinna 4 av 5 gånger... Jag har massa vinster innestående just nu som bara väntar på att plockas ut ur turbanken! :P Så jag tänker fortsätta spela AA likadant och vänta in dom stora potterna!

 

Om jag går plus när jag har otur så kommer jag på plus när jag har flyt, big time!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ta mig friheten att summera min månad på samma sätt som stoffe har gjort i sin dagbok...

 

Började prima med: 5$

Uttag från prima: 240$

Slutar prima med: 40$

 

Vinst: 275$

 

Började SvS med: 37 800 kr

Slutar SvS med: 53 900 kr

 

Vinst: 15 300 kr

 

Månadens sammanlagda vinst: 18 000 kr

 

Tja, började ju inte spela förrän 10e denna månaden, så jag är väll rätt nöjd egentligen... Men jag har haft 3 dagar nu de sista som inte fungerat för mig och jag har backat ungefär 4 000 kr, och det är jag inte nöjd med alls! Så lite besviket frampå slutändan, men annars en bra månad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja de får nog bli den här länken då... :P

 

Mobil-bild

 

Ingen jättevärsting, men den fyller det jag vill ha! Slimmad och spelar musik typ! :D

 

Har ändrat mitt månadsresultat också då jag gick in och spelade en turnering igår kväll, det var bara 55 pers med ungefär och inköpet va 330 kr. Jag låg lagom till i början, sedan när de va ca 20 kvar slog jag ut en så jag dubblade min stack och låg plötsligt 1a i turren! :)

 

Efter den utslagningen foldade jag varenda hand tills jag låg på plats 10 av 11 pers... Höll mig kvar tills det var 8 pers kvar (7 st ITM) och fick ett litet lucky brake kvar då jag sköt in mina 4 bb och vann handen. Men sedan kom det oundvikliga när jag höjde pre med QKs som bb, fick en syn och när floppen kom hade jag inte träffat, men de fanns låga kort och min motståndare hade varit ganska tight, så dom sista 3 bb gick in i potten och han hade tyvärr träffat toppar, så då fick man en 7e-plats.

 

Men sista ITM-platsen va faktiskt ovanligt generös och jag fick ett pris på 900 kr. Så de får man ju vara nöjd med ändå. Men förstapriset hade varit äckligt nice att få ha tagit hem! 5 900 kr hade suttit fint i mitt konto! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja alla ni som fortfarande är hemma på tisdag längtar säkert dit :P Jag längtar iof också till tisdag men av helt andra orsaker! Drar nämligen till USA på måndag! Den ett år långa väntan är över och nu drar vi på utforskarresa i de mytomspunna landet...

 

SJÄLVKLART drar vi förbi vegas och även reno! Därifrån kan ni vänta er rapporter om pokerspel ett par kvällar runt den 13e och kanske runt den 25e...

 

Det blir även dagboksskrivande på resedagboken.se där vi heter Roadtrips. Kolla gärna in detta!

 

Så till kvällens spelande... Är lite allmänt avdankad från pokerspelet just nu... Har ingen jättelust att spela då jag spelade bra igår men blev mer eller mindre bestulen på min vinst när jag blev abnormt utdragen 2 händer i rad och 1000 kr var borta... Båda gångerna försökte dom spela ur mig handen och jag läste dom som öppna böcker... Det blir liksom extra plågosamt när dom har exakt de händer man har satt dom på och dom ändå vinner...

 

Men turrar kör jag lite då och då, och jag sitter i en turre just nu... En snabbis med 250 pers med... Och ska posta en HH där jag tror jag får den bästa "ROI" jag någonsin fått i en pott på 10-bord :P

 

Hand #93264218 vid bordet: Texas Holdem Snabbis

Startad: Sat Sep 02 23:22:22 2006

 

matekalle sitter på plats 1 med 10665.00

Barny sitter på plats 2 med 5474.00

MotoX sitter på plats 3 med 5810.00

sthu sitter på plats 4 med 3205.00

KraMp sitter på plats 5 med 4520.00

Viken sitter på plats 6 med 2190.00

conartist sitter på plats 7 med 3120.00

Hristo sitter på plats 8 med 9145.00

CasTroy sitter på plats 10 med 17245.00

 

sthu satsar s mörken 700.00

MotoX satsar l mörken 350.00

 

MotoX: :Qd:, :Qh:

sthu: --, --

KraMp: --, --

Viken: --, --

conartist: --, --

Hristo: --, --

CasTroy: --, --

matekalle: --, --

Barny: --, --

 

Pre-flop:

 

KraMp: Lägger mig

Viken: Lägger mig

conartist: All in

Hristo: Lägger mig

CasTroy: Lägger mig

matekalle: Syna 3120.00

Barny: Lägger mig

MotoX: All in

sthu: All in

matekalle: Syna 6160.00

 

Showdown:

 

matekalle visar: :As:, :9d: (högsta kort ess)

MotoX visar: :Qd:, :Qh: (par i damer)

sthu visar: :Ad:, :Qc: (högsta kort ess)

conartist visar: :Jc:, :Js: (par i knektar)

 

Flop (Board: :3c:, :7c:, :7s:):

 

 

Turn (Board: :3c:, :7c:, :7s:, :9c:):

 

 

River (Board: :3c:, :7c:, :7s:, :9c:, :2s:):

 

MotoX visar: :Qd:, :Qh: (två par, damer och sjuor)

 

Sidopott 3:

MotoX vinner potten på 4510 med två par, damer och sjuor

 

 

Sidopott 2:

MotoX vinner potten på 2355 med två par, damer och sjuor

 

 

Huvudpott:

MotoX vinner potten på 12480 med två par, damer och sjuor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doro sitter på plats 1 med 370.12

stoffe83 sitter på plats 2 med 882.30

MotoX sitter på plats 3 med 1547.37

Trytowin sitter på plats 4 med 333.92

KUNGEN sitter på plats 5 med 1048.55

 

Trytowin satsar s mörken 5.00

MotoX satsar l mörken 2.50

 

MotoX: --, --

Trytowin: --, --

KUNGEN: Kc, Ac

Doro: --, --

stoffe83: --, --

 

Pre-flop:

 

KUNGEN: Höj 15.00

Doro: Lägger mig

stoffe83: Lägger mig

MotoX: Syna 15.00

Trytowin: Lägger mig

 

Flop (Board: Kh, Ks, 3s):

 

MotoX: Satsa 20.00

KUNGEN: Syna 20.00

 

Turn (Board: Kh, Ks, 3s, 7c):

 

MotoX: Satsa 85.00

KUNGEN: Syna 85.00

 

River (Board: Kh, Ks, 3s, 7c, 6c):

 

MotoX: Satsa 150.00

KUNGEN: Höj 350.00

MotoX: Syna 350.00

 

Showdown:

 

KUNGEN visar: Kc, Ac (triss i kungar)

MotoX visar: Kd, 9d (triss i kungar)

 

Huvudpott:

KUNGEN vinner potten på 930.00 med triss i kungar, ess sidokort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, och meningen med detta var? :D

 

Detta maste ha varit langesedan btw eftersom jag inte sett stoffe dar uppe pa valdigt valdigt lange?

 

Eftersom det inte är han själv som är "KUNGEN" (namnet är ändrat), förstår jag inte varför han lagt in det i din dagbok, han har läst min pokerblogg på ett annat ställe och kopierat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp... då blev det ytterligare en spelkväll igår då... Började dåligt, jag var trött, tjejen var trött, tjejens unge va skrikig och katterna va jobbiga! Så jag backade en tusenlapp ganska fort... Hade spelat igen 600 dock så jag låg 400 back när tjejen ropade om att hon behövde hjälp i köket... *pust*

 

LOL, såklart liksom :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, och meningen med detta var? :D

 

Detta maste ha varit langesedan btw eftersom jag inte sett stoffe dar uppe pa valdigt valdigt lange?

 

Eftersom det inte är han själv som är "KUNGEN" (namnet är ändrat), förstår jag inte varför han lagt in det i din dagbok, han har läst min pokerblogg på ett annat ställe och kopierat.

 

Later som en kul "Jerry Springer" :P Men men, han far vall ha hur kul han vill at sant dar sa kan vi andra fortsatta se detta lite mer seriost... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[hur ser din spelstil ut? starthandskrav?

 

Jag brukar forsoka variera min spelstil lite med ojamna mellanrum... Men den baserar sig nog mest kring Loose-Aggressive... Skulle nog dock behova ta mig lite at Tight-Aggressive da jag slanger ivag lite val mycke pengar i vissa potter ibland. Jag har borjat fa lite for brattom den senaste tiden, men det kanske ska losa sig med den "lilla" semestern jag ar pa just nu...

 

Starthandskraven ar ocksa lite olika beroende pa hur det gar, vad jag har for motstandare, om jag ar pa halvring eller fullring, om jag har slatt om till loose eller tight, sana grejer... Sa det ar olika fran gang till gang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa... Igar kom vi till vegas ganska tidigt, men kompisen ar inte intresserad av nagot spel alls utan bara tuttbarer och annat :P Sa de blev ingen poker igar, men daremot satte jag mig vid ett roulettebord da han gick a la sig vid 24:00, detta va ratt nice! Borjade med 40 dollar, ar ingen hejare pa roulette men efter sporadiskt spelande och ett herrans massa tjot med fulla amerikaner (glatt tjot altsa) lag jag pa 180 dollar vid 03:00... Helt ok fortjanst och veckan borjar bra! :P

 

Sa idag blir de lite spel, men imorgon checkar vi in pa hooters hotell och spenderar onsdag till fredag dar med massa pokerspel pa hotellet! :P Ska bli coolt!!! Onska mig lycka till har nu da lagsta nivan pa hooters ar 1/2$ NL!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Så, dags att ta tag i den här igen då...

 

Har varit i USA hela September och har därför uteblivit rätt mycke från dagboken... Kom hem för en vecka sedan och har spelat en del men har mestadels varit alldeles för frustrerad för att uppdatera här... Ska bli ändring på det...

 

Så hur har tiden sedan jag kom hem varit då? Förjävlig!!! Det har gått så tokdåligt både på SvS och Prima under denna tiden så jag blir illamående...

 

Igår spelade jag en hand på SvS i vad som blev slutet av kvällen för efter den utdragningen fick jag nog av pokern... Jag hade absolut ingen lust att spela längre och blev helt avtrubbad av den dåliga synen min motspelare gjorde...

 

Handen utspelade sig så att jag hade :Kh:, :Jc: och höjde 20 kr i sen position på en fullring 2,5/5kr NL. Fick en syn efter bb och vi var 2 för att se flopp.

 

På floppen kom de :Jh:, :Js:, :2d:

 

Jag fick checkat till mig och höjde halva potten, fick syn och :8s: dyker upp.

 

Jag fick check till mig igen, höjde 3/4 av potten, fick syn och :Qs: kommer på river.

 

Jag får en taskig känsla av SvS-utdragning och höjer 1/5 av potten, får reraise 2/5 till och jag synar för att få se eländet...

 

Visar sig att herr färg har suttit och synat mig med :2s:, :5s:

 

Efter detta blev det inge mer spel igår. Jag har tappat tron för SvS guldgruva. Har backat 4 500 kr på SvS sedan jag kom hem från resan och ingenting har gått vägen...

 

Har spelat på Prima också. När jag kom hem hade jag runt 200$ där, spelade på NL20 och tog mig ganska raskt upp till 470$ Vid de laget bröt jag mot min egen regel och hoppade upp till NL50 alldeles för tidigt och stötte på samma taskiga flyt som på SvS, backade ca ett inköp varje dag tills jag fann mig på 140$

 

Där gick jag ner till NL20 igen, spelade upp till 170$ på en timme, dagen efter (i förrgår) spelade jag upp till 370$ och igår gick jag ner till 350$

 

Förstår inte hur jag kan plussa 10 inköp bara sådär på NL20 men ha såna megaproblem på NL50?

 

Hur som helst... SvS blir de bara sverigerankingen som ska spelas härefter... Kommer altså bränna 3000 kr i månaden på detta och förhoppningsvis åtminstone dra på mig så många prispengar att det går runt... Men detta återstår att se, måste ändå få träning i mitt turneringsspel så jag kan lika gärna göra det där och hamna i en rankinglista.

 

Ska istället sätta in mer pengar på Prima, närmare bestämt Purple Lounge. Detta får bli mitt nytt incasharställe där jag ska köra på för fullt och lära mig köra halvring till fullo!

 

BR på SvS = 49 400 kr

BR på Prima = 350$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska skita i 2,5/5 och köra 5/10 istället. Jag har av ngn anledning haft problem att plussa på 2,5/5 så nu kör jag bara 5/10 till 10/20. Känns som det kryllar av fiskar som skottar på den nivån nu så det kan vara ett (dåligt?) tips, rullen har du ju! Jag kan bjuda på några fisk-nicks om du vill! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppskattar tipset mycke! Dock har jag fortfarande den fasta regeln för mig på SvS att jag ska ha minst 30 inköp på en nivå för att känna mig trygg i min bankrulle... Jag hade inte känt mig trygg att hoppa upp på 5/10NL just nu då flera utdragningar hade trackat ner på min BR väldigt fort!

 

Och hur konstigt det än låter att jag är trött på fisk så är jag de! Alla förbannade utdragningar som har träffat mig de senaste gör mig väldigt omotiverad att sitta kvar vid borden på SvS och bara mata in mer och mer pengar till bordet för att förlora dom till personer som synar med allt möjligt och får runner runner någonting... Pallar inte med det!

 

Jag kanske återkommer till SvS cashgames om ett tag men nu blir de bara sverigerankingenturrar där så får jag koncentrera mig på CG SH vid Prima istället...

 

Jag är fortfarande grymt tacksam för svar och hoppas jag får mycke tips på de händer jag postar här ifrån sverigerankingspelet! Jag behöver all hjälp jag kan få med mitt turrespel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är de första pausen i ranken och jag sitter förmodligen bland dom lägsta spelarna med mina 1815 och medel på 4102... Har fått AK en gång, AQo en gång, KJs en gång och JJ en gång... Annat än det har jag bara fått småpotatis och fått folda...

 

Tänkte dela med mig av de händer jag nämnde...

 

Hand #127401425 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Mon Oct 16 20:49:47 2006

 

_falken_ sitter på plats 1 med 1880.00

snappa sitter på plats 3 med 680.00

slott1 sitter på plats 4 med 2930.00

kritan1 sitter på plats 5 med 2770.00

grodans sitter på plats 6 med 765.00

ecnia sitter på plats 7 med 2495.00

Fornazar sitter på plats 8 med 665.00

MotoX sitter på plats 9 med 1425.00

Spagaten sitter på plats 10 med 2285.00

 

Spagaten satsar s mörken 30.00

MotoX satsar l mörken 15.00

 

MotoX: :Kd:, :As:

Spagaten: --, --

_falken_: --, --

snappa: --, --

slott1: --, --

kritan1: --, --

grodans: --, --

ecnia: --, --

Fornazar: --, --

 

Pre-flop:

 

_falken_: Lägger mig

snappa: Lägger mig

slott1: Syna 30.00

kritan1: Höj 120.00

grodans: Lägger mig

ecnia: Lägger mig

Fornazar: Lägger mig

MotoX: Syna 120.00

Spagaten: Lägger mig

slott1: Syna 120.00

 

Flop (Board: :7h:, :3d:, :4c:):

 

MotoX: Passa

slott1: Passa

kritan1: Passa

 

Turn (Board: :7h:, :3d:, :4c:, :8h:):

 

MotoX: Passa

slott1: Satsa 210.00

kritan1: Syna 210.00

MotoX: Lägger mig

 

Jag satt först här, därför vågade jag inte höja något då jag inte hade träffat... Rätt/fel?

 

-------------------------------------------------

 

Hand #127442654 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Mon Oct 16 21:20:16 2006

 

ostpaj sitter på plats 1 med 3545.00

MotoX sitter på plats 2 med 1245.00

Schill sitter på plats 3 med 2545.00

zakir sitter på plats 4 med 12200.00

Laring sitter på plats 5 med 1410.00

gozan sitter på plats 6 med 2895.00

Mr_Good sitter på plats 7 med 1735.00

sallo sitter på plats 8 med 1575.00

kevin14 sitter på plats 9 med 400.00

 

kevin14 satsar s mörken 150.00

sallo satsar l mörken 75.00

 

sallo: --, --

kevin14: --, --

ostpaj: --, --

MotoX: :Js:, :Ks:

Schill: --, --

zakir: --, --

Laring: --, --

gozan: --, --

Mr_Good: --, --

 

Pre-flop:

 

ostpaj: Lägger mig

MotoX: Höj 300.00

Schill: Syna 300.00

zakir: Lägger mig

Laring: Lägger mig

gozan: Lägger mig

Mr_Good: Lägger mig

sallo: Lägger mig

kevin14: Lägger mig

 

Flop (Board: :2d:, :Ah:, :3d:):

 

MotoX: Passa

Schill: Satsa 300.00

MotoX: Lägger mig

 

Lång korttorka gjorde att jag ville försöka träffa denna eller möjligen få andra att lägga sig... Ville inte röra potten när jag såg esset.

 

---------------------------------------

 

Hand #127443621 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Mon Oct 16 21:20:59 2006

 

ostpaj sitter på plats 1 med 3395.00

MotoX sitter på plats 2 med 945.00

Schill sitter på plats 3 med 3070.00

zakir sitter på plats 4 med 12200.00

Laring sitter på plats 5 med 1410.00

gozan sitter på plats 6 med 2895.00

Mr_Good sitter på plats 7 med 1735.00

sallo sitter på plats 8 med 1575.00

kevin14 sitter på plats 9 med 325.00

 

ostpaj satsar s mörken 150.00

kevin14 satsar l mörken 75.00

 

kevin14: --, --

ostpaj: --, --

MotoX: :Jh:, :Jc:

Schill: --, --

zakir: --, --

Laring: --, --

gozan: --, --

Mr_Good: --, --

sallo: --, --

 

Pre-flop:

 

MotoX: All in

Schill: Lägger mig

zakir: Lägger mig

Laring: Lägger mig

gozan: Lägger mig

Mr_Good: Lägger mig

sallo: Lägger mig

kevin14: Lägger mig

ostpaj: Lägger mig

 

MotoX vinner potten på 375.00

 

Händer precis efter JK så jag får kalla fötter och kastar in degen... Dock fick jag förklarat för mig efteråt att det förmodligen va bäst med tanke på min låga stack.

 

-------------------------------------------

 

Hand #127446230 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Mon Oct 16 21:22:57 2006

 

ostpaj sitter på plats 1 med 3320.00

MotoX sitter på plats 2 med 945.00

Schill sitter på plats 3 med 2845.00

zakir sitter på plats 4 med 11900.00

Laring sitter på plats 5 med 1085.00

gozan sitter på plats 6 med 2895.00

Mr_Good sitter på plats 7 med 3685.00

kevin14 sitter på plats 9 med 875.00

jonny puma sitter på plats 10 med 1490.00

 

zakir satsar s mörken 150.00

Schill satsar l mörken 75.00

 

Schill: --, --

zakir: --, --

Laring: --, --

gozan: --, --

Mr_Good: --, --

kevin14: --, --

jonny puma: --, --

ostpaj: --, --

MotoX: :Ad:, :Qc:

 

Pre-flop:

 

Laring: Lägger mig

gozan: Lägger mig

Mr_Good: Lägger mig

kevin14: Lägger mig

jonny puma: Lägger mig

ostpaj: Lägger mig

MotoX: Höj 450.00

Schill: Lägger mig

zakir: Syna 450.00

 

Flop (Board: :3h:, :Qd:, :Jh:):

 

zakir: Satsa 150.00

MotoX: All in

zakir: Syna 495.00

 

Showdown:

 

MotoX visar: :Ad:, :Qc: (par i damer)

zakir visar: :9s:, :Tc: (högsta kort dam)

 

Turn (Board: :3h:, :Qd:, :Jh:, :4s:):

 

 

River (Board: :3h:, :Qd:, :Jh:, :4s:, :9c:):

 

 

Huvudpott:

MotoX vinner potten på 1965 med par i damer

 

Det var dags att försöka stjäla igen och träffade som skönt var flopen! Finns det anledning att trycka in allt i de här läget preflop?

 

----------------------------------------------

 

Hand #127469070 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Mon Oct 16 21:39:47 2006

 

ostpaj sitter på plats 1 med 4270.00

MotoX sitter på plats 2 med 1715.00

Schill sitter på plats 3 med 1695.00

zakir sitter på plats 4 med 9240.00

Laring sitter på plats 5 med 560.00

gozan sitter på plats 6 med 2895.00

Mr_Good sitter på plats 7 med 5480.00

kritan1 sitter på plats 9 med 3775.00

jonny puma sitter på plats 10 med 3130.00

 

kritan1 satsar s mörken 200.00

Mr_Good satsar l mörken 100.00

 

Mr_Good: --, --

kritan1: --, --

jonny puma: --, --

ostpaj: --, --

MotoX: :9h:, :As:

Schill: --, --

zakir: --, --

Laring: --, --

gozan: --, --

 

Pre-flop:

 

jonny puma: Lägger mig

ostpaj: Lägger mig

MotoX: Höj 600.00

Schill: Lägger mig

zakir: Syna 600.00

Laring: Lägger mig

gozan: Lägger mig

Mr_Good: Lägger mig

kritan1: Lägger mig

 

Flop (Board: :Tc:, :7s:, :2c:):

 

MotoX: Passa

zakir: Satsa 1200.00

MotoX: Lägger mig

 

Eftersom stacken under hela turren var låg så försökte jag mig på en fuling här, missade dock floppen helt och ville inte förlora mera till en storstack som har råd att chansa...

 

-----------------------------------

 

Hand #127472542 vid bordet: Sverigerankingen

Startad: Mon Oct 16 21:42:21 2006

 

ostpaj sitter på plats 1 med 4970.00

MotoX sitter på plats 2 med 915.00

Schill sitter på plats 3 med 1695.00

zakir sitter på plats 4 med 10140.00

Laring sitter på plats 5 med 560.00

gozan sitter på plats 6 med 2895.00

Mr_Good sitter på plats 7 med 4680.00

kritan1 sitter på plats 9 med 6905.00

 

MotoX satsar s mörken 200.00

ostpaj satsar l mörken 100.00

 

ostpaj: --, --

MotoX: :6c:, :Kc:

Schill: --, --

zakir: --, --

Laring: --, --

gozan: --, --

Mr_Good: --, --

kritan1: --, --

 

Pre-flop:

 

Schill: Lägger mig

zakir: Lägger mig

Laring: All in

gozan: Lägger mig

Mr_Good: Lägger mig

kritan1: Syna 560.00

ostpaj: Lägger mig

MotoX: Lägger mig

 

Funderade väldigt länge på om jag skulle pusha här, det är väll kanske ingen toppenhand, men i försök att stjäla... Dock såg man senare hur jag hade haft sämst starthand, men de kom 696 på just denna floppen. Men generellt? Är det läge att trycka in här?

 

---------------------------------------

 

I handen efter ovanstående fick jag QQ på sb, gick självklart AI och fick syn av knappen... Han har JJ och sätter färg så jag åkte ur på plats 42. Bättre lycka nästa gång antar jag...

 

Flöda gärna med kommentarer nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...