Gå till innehåll

Railbird: Söndagsturrar 2/7


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 185
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

usch, en nisse (3k) höjer med A10 suited, jag (4k) reraise pre flop med AK, han synar.

 

dam... spader7 spader 2, jag all in, han tvekar......men callar, jag har 1000 mer i marker......så kommer så klart en till spader upp...

 

1000 marker kvar...

 

all in UTG A8s.... en synar AK, jag träffar 8:an..flyt iaf...

 

2000 marker kvar... AK på knappen, en höjde innan jag all in han syna med QJ.... träffa K43.., gött tänkte jag, dubbelt upp! men icke då... han fick en jävla runner runner J!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligt att vara all in med AQ mot Q4s på AK4 (2 av hans suit såklart) floppen och hans jäkla ruter ska ju såklart komma på turnen..

 

ibland undrar man när man ska vinna mot en möjlig backdoor eller möta ngn sopa som inte klonkar så in i hevlte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligt att vara all in med AQ mot Q4s på AK4 (2 av hans suit såklart) floppen och hans jäkla ruter ska ju såklart komma på turnen..

 

ibland undrar man när man ska vinna mot en möjlig backdoor eller möta ngn sopa som inte klonkar så in i hevlte

 

backdoor var det väl inte han hade, han hade ju ett helt vanligt flsuhdraw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, sjukaste turneringen någonsin

 

Började med att spela grymt bra , allt gick min väg och jag stal och återstal och dubblade min stack, sen återstal jag med AQs mot en som gick all in med AJ. han träffade J på floppen och trots min fyrfärg på flopp var jag nere på det jag började med igen. Handen efter satte sig Gdaily vid bordet och höjde direkt. Vet inte vad jag tänkte men ni har sett honom berätta om handen här tidigare. sorry Ola, får bju på en öl i baren om vi ses där ändå.

Hade riktig tur en gång till sen, men det var bara för en tredjedel av stacken iofs, men där träffade jag en 2 outare på river och slog ut en kille som 6:a

 

vet inte ens vad det är jag vunnit riktigt och Gdaily, nej jag är absolut inget pro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade KQs på bb och hade ca 37K i stack va? Den som gick all in hade 9-10K och jag trodde helt enkelt inte att jag låg under med mer än att det var ett underpar jag hade mot mig. kunde tänka mig att det var en AJ, A10 också ,men var villig att ta den chansen. Kanske var det dumt, kan posta den här om du vill så kan vi analysera den mera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#Game No : 4640204105

***** Hand History for Game 4640204105 *****

NL Texas Hold'em Trny:25488869 Level:8 Blinds-Antes(400/800-25) - Sunday, July 02, 17:33:06 ET 2006

Table Scandinavian Masters Satellite(742483) Table #1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 7

Seat 1: micke_sthlm ( $51051 )

Seat 2: Tiltiana ( $8947 )

Seat 3: zlattee ( $12667 )

Seat 4: surfludde80 ( $38111 )

Seat 8: Poker_lir ( $32726 )

Seat 9: The_Ply ( $20870 )

Seat 10: Tysk_Indian ( $9628 )

Trny:25488869 Level:8

Blinds-Antes(400/800-25)

micke_sthlm posts ante [25].

Tiltiana posts ante [25].

zlattee posts ante [25].

surfludde80 posts ante [25].

Poker_lir posts ante [25].

The_Ply posts ante [25].

Tysk_Indian posts ante [25].

** Dealing down cards **

Dealt to surfludde80 [ Qs Ks ]

Poker_lir folds.

The_Ply folds.

Tysk_Indian is all-In [9603]

micke_sthlm: hmmmmmmm

micke_sthlm folds.

Tiltiana folds.

zlattee folds.

surfludde80 calls [8803].

** Dealing Flop ** [ 5h, Ac, 7c ]

** Dealing Turn ** [ Th ]

** Dealing River ** [ Jd ]

surfludde80 shows [ Qs, Ks ] a straight, ten to ace.

Tysk_Indian shows [ Ts, Td ] three of a kind, tens.

surfludde80 wins 19781 chips from the main pot with a straight, ten to ace.

Player Tysk_Indian finished in 7 place

Game #4640210897 starts.

 

 

Stekte ett tag på den men hade i princip redan bestämt mig, ni får avgöra om det var värdelöst gjort. sen går ju inte turen att ta miste på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade KQs på knappen och hade ca 37K i stack va? Den som gick all in hade 9-10K och jag trodde helt enkelt inte att jag låg under med mer än att det var ett underpar jag hade mot mig. kunde tänka mig att det var en AJ, A10 också ,men var villig att ta den chansen. Kanske var det dumt, kan posta den här om du vill så kan vi analysera den mera

 

Det var mig du slog ut :evil: Jag hade väl strax under 10k och 400/800 blinds. Jag tänkte att du synar med låga par också (såg tex spelet mot gdaily). Sedan var det ju jävligt tråkigt att du träffar rivern för gutshot, när jag har träffat turn :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog erkänna att jag spelat bättre i turneringar, men när man ändå åker med Ak mot A10, KK mot 99 och i de andra 2 stora turneringarna ikväll och dessutom bubblar kryssningen så är det skönt med riggen i ryggen ibland. Du spelade bra, jag spealde dåligt, du hade otur, jag hade tur. Men den handen synade jag inte pga nån tilt eller nån annan konstig anledning, den synade jag för attt jag ville slå ut dig och för att jag trodde att jag hade ett bra läge. Jag lovar dig att folk ställde med mycket sämre tidigare i turneringen

 

mycket off topic nu, åter till railbördandet, en annan ska sova nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog erkänna att jag spelat bättre i turneringar, men när man ändå åker med Ak mot A10, KK mot 99 och i de andra 2 stora turneringarna ikväll och dessutom bubblar kryssningen så är det skönt med riggen i ryggen ibland. Du spelade bra, jag spealde dåligt, du hade otur, jag hade tur. Men den handen synade jag inte pga nån tilt eller nån annan konstig anledning, den synade jag för attt jag ville slå ut dig och för att jag trodde att jag hade ett bra läge. Jag lovar dig att folk ställde med mycket sämre tidigare i turneringen

 

mycket off topic nu, åter till railbördandet, en annan ska sova nu

 

Ok då, men då får du lova mig att spela att spela bra i England :D Bittert att också att det var Lund som slog ut mig. Mitt livs värsta bad beat kom i Lund, och då snackar vi inte om något så oviktigt som poker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du! jag lovar ingenting :) mina liveskills är ungefär lika med 0 så om jag hade tur här så behöver jag tredubbla den i England, kul blir det i alla fall!

 

Damerna i Lund kan va lite bitska :roll: om det var en sån bad beat du syftade på :), sorry att jag slog ut dig, ju fler från pf på plats desto roligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...