Dave^ Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 POKERSTARS GAME #5343263748: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2006/06/23 - 18:48:52 (ET) Table 'Hercules IV' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: WinConsult ($52.50 in chips) Seat 2: jrgn_cpl ($37.45 in chips) Seat 3: dave167 ($66.70 in chips) Seat 5: JCT545 ($25.35 in chips) Seat 6: Blinder77 ($11.25 in chips) WinConsult: posts small blind $0.25 jrgn_cpl: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to dave167 [Kc Ks] dave167: raises $1.50 to $2 JCT545: folds Blinder77: folds WinConsult: raises $2 to $4 jrgn_cpl: calls $3.50 dave167: ? Gör en standard raise och blir mini-raisad. En person synar den och nu är det upp till mig att höja eller syna. Vilket tror ni är mest +EV? Read på Fi saknas för övrigt. Citera
Peder.A Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Allt annat än kraftig re-raise är otänkbart här... Jag skulle höjt till totalt 12 eller liknande. Inte kul att se en flopp mot två fi när man har KK. Om du bara synar och floppen faller med ett A måste du ju lägga. Så kör hårt preflop! Citera
mr.asdf Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 vilka händer brukar du reraisa med? om det bara är AA,KK osv så skulle jag synat för å maskera handen men har båda fi sätt dig reraisa med andra händer skulle jag nog testat å reraisat här Citera
MorganSthlm Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Du vill inte se floppen mot två motståndare här så det enda tänkbara spelet här är reraise. Som Peder skrev låter 12$ bra, har de något de vill spela så synar de ändå... Citera
Hjort Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Gah, det heter "+EV" för i helvete! "Pluss. E. V." inte "E. V. Pluss." Hur svårt ska det vara? Resonemangen är ju också helt åt skogen här. Men whatever. Frågan är ju vilka händer får in degen preflopp samt vilka händer får in degen postflopp. Om det är en small HD i första frågan och en vid i andra så är det syn och in med degen på floppen, är den vid i första frågan så smäller man till pre. Citera
Dave^ Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Gah, det heter "+EV" för i helvete! "Pluss. E. V." inte "E. V. Pluss." Hur svårt ska det vara? Resonemangen är ju också helt åt skogen här. Men whatever. Frågan är ju vilka händer får in degen preflopp samt vilka händer får in degen postflopp. Om det är en small HD i första frågan och en vid i andra så är det syn och in med degen på floppen, är den vid i första frågan så smäller man till pre. Whoops, får ta och ändra då . Själv tror jag nog att det är lättare att bli betald om man trycker på floppen. För blir det en låg flopp kan lägre överpar än mitt betala av exempelvis. I handen ifråga så slog jag dock om till $16 och båda foldade. Citera
Nidson Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Gah, det heter "+EV" för i helvete! "Pluss. E. V." inte "E. V. Pluss." Hur svårt ska det vara? Kul kommentar från någon som själv skriver "väntvärde" istället för "väntevärde". Citera
Hjort Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Kul kommentar från någon som själv skriver "väntvärde" istället för "väntevärde". Det är bara en tidsfråga innan "väntvärde" är rätt stavning ändå, det där "e"-t är ju helt ofunktionellt. Citera
Recommended Posts