Gå till innehåll

NLT - 94o på BB blir två par på flopp och jag spelar muppigt

Recommended Posts

Postad

POKERSTARS GAME #5343008984: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2006/06/23 - 18:23:30 (ET)

Table 'Triton' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: dave167 ($50 in chips)

Seat 2: MachoDin ($14.80 in chips)

Seat 3: Hicks19 ($57.85 in chips)

Seat 4: cudsta ($3.30 in chips)

Seat 5: alkasar ($33.85 in chips)

Seat 6: daverockNo20 ($49 in chips)

daverockNo20: posts small blind $0.25

dave167: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to dave167 [4s 9d]

MachoDin: calls $0.50

Hicks19: folds

cudsta: folds

alkasar: calls $0.50

daverockNo20: calls $0.25

dave167: checks

*** FLOP *** [4d 9s 3h]

daverockNo20: bets $2

dave167: calls $2

MachoDin: raises $2 to $4

alkasar: folds

daverockNo20: calls $2

dave167: calls $2

*** TURN *** [4d 9s 3h] [Qd]

daverockNo20: checks

dave167: checks

MachoDin: bets $1

daverockNo20: calls $1

dave167: raises $5 to $6

MachoDin: calls $5

daverockNo20: calls $5

*** RIVER *** [4d 9s 3h Qd] [Ts]

daverockNo20: checks

dave167: bets $5

MachoDin: calls $4.30 and is all-in

daverockNo20: folds

Det känns som att jag spelar denna hand konstigt på alla gator. Enda spelet som var bra var PF ;). Får skylla på att det var mycket action på andra bord (hehe). Kan nämnas att "daverockNo20" klassas som TAG av PT och "MachoDin" som Calling Station. Hur tycker ni jag skulle spelat på de olika gatorna?

Postad

Jag tycker att du skulle raisat någon gång av de två möjligheterna du har på floppen. Jag brukar vilja spela tvåpar hårt på floppen, då är det en strark hand. Ett taskigt tvåpar (taskigt när överkorten kommer på 4e och 5e) är inte någon slowplay-hand, jag tycker att du ska beta starkt på floppen. Om du raisar och machodin re-raisar skulle jag nog ha ställt in på NL50, som jag spelar.

Postad
Jag tycker att du skulle raisat någon gång av de två möjligheterna du har på floppen. Jag brukar vilja spela tvåpar hårt på floppen, då är det en strark hand. Ett taskigt tvåpar (taskigt när överkorten kommer på 4e och 5e) är inte någon slowplay-hand, jag tycker att du ska beta starkt på floppen. Om du raisar och machodin re-raisar skulle jag nog ha ställt in på NL50, som jag spelar.

Sant, hade jag bara raisat på floppen hade det hela blivit mycket lättare. Aggressivitet is the shit ;).

Postad
You got it!

Det verkar som att jag är ganska grym på poker, dödade diskussionen med ett inlägg, sa tydligen allt värt att sägas! hoho

grattis :D

ja tycker du gör rätt som synar först på floppen, men sen när MachoDin gayraisar så tycker ja att du ska re-raisa till ~12$ ungefär..eventuellt skulle du kunna höja direkt men de kan döda en del action, turn spelar du helt rätt och sen på river så synar du hans all-in