dlinder Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Gekko: Vilka händer tror du han betalar av med? Tycker du hans bettande tyder på en kung? Jag håller med om att missat drag är troligt, men det är ju inget argument för värdebet. Har bara väldigt svårt att se en trolig hand som han betalar av med. Citera
dlinder Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Riverbet är givet. Då var det avgjort. Citera
jello Postad 23 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juni , 2006 Det finns ju inte så många drag han kan ha missat. 54 är en stege, back door satt. Det enda som han inte har satt är 56 och då har han ändå träffat paret. Citera
dlinder Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Det finns ju inte så många drag han kan ha missat. 54 är en stege, back door satt. Det enda som han inte har satt är 56 och då har han ändå träffat paret. Sant. Ja, det spelar ju ändå inte jättestor roll för beslutet, hade han missat ett drag spelar det ingen roll om du bettar eller ej. De relevanta händerna Fi kan sitta med är ju ett slowplayat monster (räcker ju med bättre triss här) eller en marginell hand som betalar av värdebetet. Som sagt, personligen har jag väldigt svårt att hitta någon sådan marginell hand som det spelats. Citera
Gekko Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Gekko: Vilka händer tror du han betalar av med? Tycker du hans bettande tyder på en kung? Jag håller med om att missat drag är troligt, men det är ju inget argument för värdebet. Har bara väldigt svårt att se en trolig hand som han betalar av med. Fi i denna hand är uppenbarligen ingen stjärna, om vi tittar på bettingmönster, PF-action och stackdjup. Saker som brukar avslöja enhel del om spelare, där av slutsatsen att han är en tomte. Hans bettande tyder mycket på en marginell hand som han vill ta till showdown med tycker jag. SKulle inte förvåna mig om han har överpar till floppen, ett lägre PP än 77 eller helt enkelt ett par i treor/Kungar. Sådana här tomtar kan hitta syn på rivern med mycket skit, de vägrar helt enkelt folda och tror att alla bluffar dom (eller nått, vet inte riktigt hur fan dom tänker). Därför tycker jag river-value-beten är given, pga att detta IMO troligtvis är en riktig tomte även om Jello inte har sagt något som indikerar på detta. Om det nu skulle vara så att fi sandbagar en floppad kåk eller nått fram med en flush så lär vi bli varse om de på rivern och då är de bara att folda. Man kan fråga sig vad han hittade synen med på turn, men pga tomte-faktorn så ser jag value beten som ett måste. Citera
dlinder Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 analys Köper nog ditt resonemang kring handen ändå. Det är möjligt att jag tänker för mycket i termer av standardspelare, och missar att ta hänsyn till vilken typ just den här spelaren faktiskt verkar vara. Citera
jello Postad 25 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2006 Ja, det verkade som det fanns ganska skilda åsikter om hur handen skulle spelas. I stora drag håller jag med Gekko, även om han argumenterar bättre i skrift än vad jag gjorde i huvudet vid det givna tillfället. I alla fall, så här slutade handen denna gång: niandralades höjer $140.00. P0k3rF1sH synar $140.00. Kortvisning: niandralades visar 5d 7d. niandralades har 6s 7d 7h 7s Ks: Triss P0k3rF1sH visar 3s As. P0k3rF1sH har 3s 6s 7s Ks As: Flush Pott - sammandrag: Hela potten: $550.00 P0k3rF1sH vinner $547.00. Husprovision: $3.00 Jag tror i och för sig inte att jag hade funderat vidare på handen om jag inte förlorat, men håller ändå fast vid att värdebetten var rätt förutsatt att motståndaren är a) dålig b) okänd eller c) medveten om min lösa image och agerar därefter (vilket utesluter a och b, antar jag). Citera
Recommended Posts