Gå till innehåll

NLT - Värdebeta triss eller inte, NL1000?

Recommended Posts

Postad

Tja, frågan är enkel. HH:n talar för sig själv. Om värdebet, hur mycket?

Bordsplacering:

honi sitter på stol 1 med $100.00.

P0k3rF1sH sitter på stol 2 med $563.20.

newananas69 sitter på stol 3 med $990.00.

Maydo sitter på stol 4 med $1061.62.

alienauta sitter på stol 5 med $389.00.

_cc_ sitter på stol 6 med $418.00.

Urrang sitter på stol 7 med $78.80.

niandralades sitter på stol 8 med $1187.60.

hichamdu71 sitter på stol 9 med $925.37.

CorsicaViva sitter på stol 10 med $147.00.

honi nekar att lägga blinden.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 10.

P0k3rF1sH lägger den lilla blinden på $5.00.

newananas69 lägger den stora blinden på $10.00.

Ge hålkorten:

P0k3rF1sH: -- --

newananas69: -- --

Maydo: -- --

alienauta: -- --

_cc_: -- --

Urrang: -- --

niandralades: 5d 7d

hichamdu71: -- --

CorsicaViva: -- --

Före floppen:

alienauta säger ":)"

Maydo lägger sig.

alienauta lägger sig.

_cc_ lägger sig.

Urrang lägger sig.

niandralades synar $10.00.

hichamdu71 synar $10.00.

CorsicaViva synar $10.00.

P0k3rF1sH synar $5.00.

newananas69 checkar.

Floppen (7h 7s 3c):

P0k3rF1sH höjer $10.00.

newananas69 lägger sig.

niandralades synar $10.00.

hichamdu71 lägger sig.

CorsicaViva lägger sig.

Turnkortet (7h 7s 3c Ks):

P0k3rF1sH höjer $10.00.

niandralades höjer $100.00.

P0k3rF1sH synar $90.00.

Riverkortet (7h 7s 3c Ks 6s):

P0k3rF1sH checkar.

niandralades ?????????

Postad

Jag tycker faktiskt att du ska checka bakom här. Vad betalar av liksom? I hans ögon har du en sjua eller kung. Har svårt att se att han skulle ha en kung som han kan betala ditt värdebet med.

För övrigt gillar jag inte din openlimp med 57s :)

Postad

Hade även checkat. Han limpade in från SB, vilket inte tyder på några höga pockets. Han kan möjligen ha synat din höjning med ett färgdrag som han isåfall satte på river, uselt, men inte otroligt.

Om du värdebetar och får omslag så sitter du i en tråkig sits så därför är detta en solklar check i mina ögon.

Postad

Ni tycker inte att hans minibettar möjligen indikerar att han har en hand han vill ta till showdown då?

EDIT: tänker på händer som AK, KQ eller pp som inte träffat eller kanske, kanske en 3

Postad
ujujuj,, jag är verkligen sjukt slaskig i cashgame.

Jag hade troligen betat ut $150 och synat alla omslag :oops:

Jag är verkligen..... OTIGHT!!!

Slaskig och dålig är inte samma sak. Vad slår du på river efter c/r? Betet, runt 150 är gjutet.
Postad
ujujuj,, jag är verkligen sjukt slaskig i cashgame.

Jag hade troligen betat ut $150 och synat alla omslag :oops:

Jag är verkligen..... OTIGHT!!!

Slaskig och dålig är inte samma sak. Vad slår du på river efter c/r? Betet, runt 150 är gjutet.

Hmm.. slår väl typ inget men "ofta man lägger triss när man inte kan ha färg" ;) lol.

Tycker iaf att det är sjukt tight,vekt och dåligt att checka.

Är ju inte så bra på CG utan spelar nästan bara turneringar.

Postad
Hmm.. slår väl typ inget men "ofta man lägger triss när man inte kan ha färg" lol

Det ligger tre i samma färg på bordet.

:oops: Fan vad jag borde skämmas.

Skyller på trötthet!!

Men det var ju iaf en runnner-runner isf.. ;)

När jag "fick reda" på det så skulle jag beta ut $130 och syna omslag ibland men inte ofta.

Postad

nisca: Du behöver inte låta så säker på din sak. Jag har ingen read på den här killen. Det enda jag har att gå på är att han minibettade, vilket inte talar till hans fördel när jag funderar på om han är bra eller inte. En vanliga apa betalar av med kungen här, inget snack. En tiltad vanlig apa kan betala av med ett pp också. Vi snackar med defintivt inte om Phil Ivey här. Med största sannolikhet snackar vi inte ens om en duktig tänkande spelare.

Postad
nisca: Du behöver inte låta så säker på din sak. Jag har ingen read på den här killen. Det enda jag har att gå på är att han minibettade, vilket inte talar till hans fördel när jag funderar på om han är bra eller inte. En vanliga apa betalar av med kungen här, inget snack. En tiltad vanlig apa kan betala av med ett pp också. Vi snackar med defintivt inte om Phil Ivey här. Med största sannolikhet snackar vi inte ens om en duktig tänkande spelare.

PLUS att jag har läst i din DB att du är väldigt lös och aggressiv, vilket gör att han faktist inte spelar så dåligt om han synar ned med Kx.

Postad

Hey, jag är inte så säker på min sak. Min frågeställning tidigare var uppriktig och inte det minsta humoriserande.

Inget större fan av smileys så jag förstår att vissa inlägg missuppfattas.

Postad

Betta 2/3-3/4 dels pot och folda för alla omslag.

Mans mini-bettande kan betyda tre saker:

1. Han har en halvpissig hand som han vill ta till SD eller en post-oak-bluff.

2. Han har något halvtaskigt drag, så som inside och backdoor, och vill se ifall han sätter draget billigt.

3. Han har floppat monster och vill ha omslag från en aggresiv spelare.

För att avgöra vilken av de här tre sakerna som stämmer in på honom krävs de att man har någon uppfattning om spelaren sedan tidigare. Därför är de jätte svårt att komma med någon guide-line vad du skall göra i detta fall. Jag skulle nog iaf gå på 1 eller 2, mot en okänd fi.

Postad
Betta 2/3-3/4 dels pot och folda för alla omslag.

Mans mini-bettande kan betyda tre saker:

1. Han har en halvpissig hand som han vill ta till SD eller en post-oak-bluff.

2. Han har något halvtaskigt drag, så som inside och backdoor, och vill se ifall han sätter draget billigt.

3. Han har floppat monster och vill ha omslag från en aggresiv spelare.

För att avgöra vilken av de här tre sakerna som stämmer in på honom krävs de att man har någon uppfattning om spelaren sedan tidigare. Därför är de jätte svårt att komma med någon guide-line vad du skall göra i detta fall. Jag skulle nog iaf gå på 1 eller 2, mot en okänd fi.

Nu är inte jag någon NL1000 spelare men det här tycker jag lät vettigt... Men varför inte betta halv pot och vika för omslag? Då kanske han synar med med sina tvåpar och slår förmodligen om med en starkare hand..