Gå till innehåll

Conspiracy tar en liten pokerpaus

Recommended Posts

Postad

Hittade en vanlig $33 turre på Party som börjar om 5 minuter, va rätt många anmälda så över 10k i prispott.

• Svars 927
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Åkte ur Full Tilt efter 30 min, för tidigt helt enkelt. Spelade rätt kasst så jag va inte värd att gå längre, that's it.

Party går bättre däremot, dubblade rätt tidigt när jag turnade nötstegen och Fi tvåpar.

Postad

John Juanda joinar PLO 100/200 på Full Tilt.

Helt okey nivå på spelarna vid bordet: Gus Hansen. John D'Agostino, Erik123, Mike Matusow och durrr.

Juanda sätter sig med 5k och säger:

John Juanda: Dags, i need money

John DAgostino: so do i

Postad

Gus Hansen: Er det du Erik

lynntxh (Observer): uh oh dags talking trash??

cu13anc1gar (Observer): hellmuth is on the surreal

life?

solidturismo (Observer): english only

solidturismo (Observer): Gus!

Erik1223: ja

Postad

Erik1223: brannbollen gar ju bra

coke_lover (Observer): what do you call fulltilt

money

POKERGOD18 (Observer): lol mike

hotCarlito (Observer): haha vad var det för fråga?

klart han säger ja

POKERGOD18 (Observer): hava nagila hava

Nathematics (Observer): niet te roken in de boten

John Juanda: is that mean please take off ur bra, Erik?

Postad

Ett steg på vägen iaf.

NL Texas Hold'em Trny:27154894 Level:6 Blinds(200/400) - Wednesday, August 09, 19:32:31 ET 2006

Table Regular(790936) Table #14 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Frack213 ( 7829 )

Seat 2: str8fA ( 8718 )

Seat 4: Zwetty ( 5384 )

Seat 5: LECOM ( 21372 )

Seat 6: Gyxer01 ( 1930 )

Seat 8: chance1997 ( 10455 )

Seat 9: krman ( 16065 )

Seat 10: Tilt_Me_123 ( 5551 )

Seat 3: TheRagpicker ( 6426 )

Seat 7: l_l________l ( 14449 )

Trny:27154894 Level:6

Blinds(200/400)

** Dealing down cards **

Dealt to Tilt_Me_123 [ Ah Qs ]

LECOM folds.

Gyxer01 folds.

l_l________l folds.

chance1997 folds.

krman folds.

Tilt_Me_123 raises [1000].

Frack213 folds.

str8fA folds.

TheRagpicker folds.

Zwetty calls [600].

** Dealing Flop ** [ 4c, 9h, 9c ]

Zwetty bets [825].

Tilt_Me_123 is all-In [4551]

Zwetty folds.

Tilt_Me_123 does not show cards.

Tilt_Me_123 wins 7576 chips

Postad

Gah, åkte nu. Satt i BB med QTs och knappen och SB limpade, jag checkar.

Floppen kommer T 2 4. SB betar 1k, jag höjer till 3.5k, knappen foldar och SB pushar. Jag synar och han visar upp KT. Surt.

Postad
Jag tror jag ändå kommer byta tillbaks till party när dem fått ordning på torpet igen, mest för at det är rätt dålig action på FT på 36$...

Byt för helvete inte till Party, byt till Stars istället. :P

Varför inte Party? Så länge alla knappar finns där dom ska så älskar jag Party ! :P

Därför att vi som spelar på Party inte vill ha fler bra spelare att slåss med. Folket på Stars däremot verkar inte ogilla att möta bra spelare så där är du nog mer välkommen.

Party må vara onda men Partys SNG är mycket lättare att slå än Stars SNG så valet är ju trots allt ganska självklart. (Jag pratar om $55 respektive $60, övriga nivåer har jag ingen koll på.)

Postad

Ok, detta har hänt sen sist.

Igår: Plussade +$10 (woho) på SNG och backade -$60 på MTT.

Idag: Ligger ca +$60 på SNG och spelar en $11 MTT på Party just nu.

Om jag orkar kommer jag spela 20k oxå. Måste ju lyckas nån gång ;)

Postad

När jag la mig imorse låg jag 4:a på Leaderboarden, men nu e jag bara 8:a. Ska försöka jobba upp mig lite idag.

Här är gårdagens resultat.

- 22 st $22+$2 (NLT) spelade

- 12 st ITM (3 - 2 - 7 ) = 54.5%

- Resultat $165

- ROI 31.3 %

- Bonus = $20

Postad

Ska slänga upp lite stats för gårdagen snart, men jag backade typ $25 och fick en bonus på $20.

Lirar lite satelliter till 1M på Party och 250k på Full Tilt nu. Lägger inte ner några större ansträngningar på det utan hoppas helt enkelt på klonk!

Postad

Men LOL, åkte typ 3:e handen på Full Tilt. HU på floppen träffade jag TP med Q som kicker. Fi sitter på QQ.

Postad

Ute ur den ena 1M satelliten. Den andra är en $11 rebuy, såg tyvärr inte när jag reggade mig att det var en lottoturnering. Hur som helst så har jag lyckats dubbla några ggr och har dubbla average. 43 kvar och typ 7-10 får inträde.

Postad
Hoppas på klonken då :D

Ska lira nån satellit oxå till 250k på full tilt.... :-o

Lycka till

Tack förresten! ;)

Postad

Nehe, ingen klonk tydligen. AK ska ju inte kunna stå mog A5 allin pre.

Inga turneringar ikväll med andra ord, får bli SNG istället.

Postad

Blev en hel del SNG igår och nu tänkte jag att jag skulle sammanfatta veckan som gått. Jag har bland annat kommit fram till att jag inte ska spela några MTT:s i dagsläget då jag inte har tålamodet för det. Hade jag inte slaskat så sjukt mkt så hade rullen varit betydligt större än vad den är. Nu blir det bara SNG hädanefter och kanske kanske någon enstaka MTT. Det återstår att se.

Som ni kankse har sett så har jag börjat spela på Full Tilt istället för Party. De försvinnande knapparna på Party är för tiltande för att jag ska orka spela där. Hur som helst så gillar jag Full Tilt riktigt mycket. I början hade jag lite svårt att anpassa mig till strukturen, men nu går det fint. Den stora nackdelen med FT är dock att det kan vara relativt dåligt med bord vissa tider på dygnet. En annan nackdel är att man inte kan förminska borden, vilket innebär att jag bara kan spela 4 bord utan överlapp. Detta problem löser sig dock när jag inhandlar två ny skärmar inom kort.

En annan rolig sak med Full Tilt är att dom har två st Leaderboards för SNG. En för buy-ins under $24 och en för de som spelar högre. Om man placerar sig bra på någon av dessa så får man x antal inköp på den nivå man spelar mest. Jag har ju som ni kanske läst spelat rättså mycket, vilket har gjort att jag ligger 5:a på den lägre Leaderboarden just nu. Skulle jag lyckas hålla den placeringen månaden ut så får jag 11 inköp. Inte så jättemycket, men det är en kul grej i alla fall.

Så här har det gått resultatmässigt föregående vecka, enbart SNG räknat, MTT för jag inte stats på just nu:

Måndag: +$125

Tisdag: +$226

Onsdag: +$241

Torsdag: +$10

Fredag: +$165

Lördag: -$25

Söndag: +$196

TOTALT: +$938