Gå till innehåll

Conspiracy tar en liten pokerpaus

Recommended Posts

Postad

Ni har kanske sett att jag haft en FL dagbok här tidigare men den är nu nedlagd på grund av lite olika orsaker. Känner att jag behöver en omstart för att kunna hitta motivationen och glädjen i spelet igen.

Drar en lite kort presentation om mig...

Vem är jag?

En grabb på snart 21 år boende i Jönköping tillsammans med flickvännen. Ursprungligen kommer jag från Vingåker/Katrineholm men jag flyttade hit två dagar efter studenten. Har jobbat med (telefon)försäljning sedan jag flyttade hit, nu är jag arbetslös i väntan på högskolestudier till hösten.

Pokerkarriär?

Har spelat poker online i ett par år(?) och live med kompisar i ytterligare några år. Har nästan enbart spelat hold'em och det är bara det spelet jag tycker jag behärskar hyfsat. I början av april fick jag lust att börja ta pokern liter mer seriöst. Jag började då med $50 och spelade upp dem till ca $3500 som mest. Spelade enbart FLT SH och hälften av vinsterna bestod av bonuspengar jag spelade in. Därefter cashade jag ut nästan halva rullen då mitt mindre givande arbete som telefonförsäljare inte resulterade i några flersiffriga belopp på lönekontot. Därefter har jag inte riktigt hittat tillbaka till spelet jag hade innan. Ett exempel var igår då jag skulle spela lite FLT SH 1/2 på Absolute och backade 70BB ENBART på grund av megasfiskigt spel från min sida.

Pokerframtid?

Nu har jag analyserat läget och kommit fram till att en radikal förändring krävs, annars kommer jag gula rullen. När det gäller FL är jag övertygad om att jag är en vinnande spelare, dock är jag inte det i nuläget då jag tiltat bara jag hör ordet fixed :shock: Känner heller ingen direkt glädje när jag spelar FL. Därför har jag nu bestämt mig för att utveckla mitt Sit & Go spel istället. Det tycker jag i alla fall är roligt att spela.

Är FL nedlagt för alltid?

Nej, absolut inte. Antagligen kommer jag spela lite FL igen om inte alltför lång tid. I dagsläget fungerar dock inte den spelformen för mig, tyvärr, eftersom FL teori/strategi är den absolut mest intressanta enligt mig. En annan anledning till att jag vill försöka utveckla mitt Sit & Go spel är att det kan vara skönt att ha en "back up" i framtiden om jag skulle ha en downstreak i FL.

Bankrulle?

Jag kommer börja detta projekt med så lite som $600, resterande pengar jag har online cashar jag ut.

Bankrullekrav?

Då jag egentligen inte har något statistiskt underlag för Sit & Go som visar att jag är vinnande så kommer jag vara relativt konservativ vad gäller rullekrav nu till en början. När/om jag hittar flytet så kommer jag specificera lite mer vad jag kommer ha för "krav". Jag kommer börja med att spela elvor på Party dock.

Spelsajt?

Party. Valde mellan Party och Stars men eftersom jag spyr rätt ut på Stars gränssnitt så var valet ganska enkelt.

Multitabla?

Ja, men till en början kommer jag nog bara köra två bord åt gången. Nästa vecka kommer jag (om jag har plusresultat på två bord) gå över till fyra bord åt gången.

Syfte med dagboken?

Den förra dagboken tappade mycket av sitt syfte eftersom jag postade alltför lite HH's. Den här gången kommer jag kanske inte heller posta särskilt mycket HH, däremot kommer jag fråga alla er Sit & Go hajar om lite allmänna strategier och problem som uppstår för mig.

That's it, wish me luck!

• Svars 927
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelat två stycken elvor på Party, 5:a i den ena och 1:a i den andra. Skön start på dagboken :P

Någon som vet var man bör ligga när det gäller ROI, ITM etc?

Postad

Har kört ytterligare två stycken. Första omgången körde jag speed, nu vanliga. Vilka kör ni Sit & Go hajar, och varför?

Gick bra första dagen för mig, nu blir det nog inget mer spel förrän imorgon.

Dagens Resultat:

1: 1

2: 1

3: 0

4-10: 2

+$36

-----

Nuvarande Bankrulle: $636

Postad
4 SnG på en dag?! Akta så du inte får musarm :D

haha, nä men jag började spela rätt sent, hade några saker jag var tvungen att styra upp på mitt gamla jobb ;)

Postad

Har inte hittat det där flytet idag. Torskade nyligen med AQ allin mot KQ när vi var tre kvar men men.

Dagens Resultat:

1: 0

2: 0

3: 2

4-10: 3

-$15

Postad

Fortfarande inte hittat flytet, torskar många coinflips men men, bara att hänga i!

Dagens Resultat:

3: 3

4-10: 7

-$50

Postad

Gick EXAKT break even idag :P Är nöjd, med lite flyt HU så hade det blivit gröööna siffror.

Dagens Resultat:

2: 4

3: 5

4-10: 11

+-0

Förmodligen inget mer spel idag.

-----

Nuvarande Bankrulle: $636

Postad
Skriv gärna upp hur många 4:e placeringar du har också, viktigt de med..

Yepp, de har du rätt i, ska göra det i fortsättningen. Jag VET dock att jag inte har någon 4:e placering idag. Däremot många 5-6 placeringar.

Postad

Hade inte tänkt spela något i helgen, men det blev 3 elvor, samtliga utanför pengarna.

Här kommer dagens siffror, minibreak sen blir det mer spel.

Dagens Resultat:

1: 1

3: 2

4: 1

5-10: 6

-$20

Postad

Skulle regga mig för en $11 turre på Party, såg dock inte att det var en FL turnering :evil:

Aja, gick rätt bra iaf. Sitter vid finalbordet nu med lite mindre än average.

:P

Postad

Slutade 5:a och $90 rikare :P Sista handen satt jag på JTs och floppade J och två låga kort. Bombar på då jag är relativt short, Fi sitter på QQ.

Kul ändå att lyckas knipa ett finalbord i min första FL turnering!

Postad

Fick förresten Small Stakes Holdem på posten idag! Skönt, men nu blir det mer SNG grind!

Postad

Precis som alla SNG hajar så försöker jag spela snortight Level1 och Level2.

Problemet jag har är när jag sitter på AK och inte träffar floppen, här tryckte jag på rätt bra men vad ska jag göra om Fi slår om?

***** Hand History for Game 4596460284 *****

NL Texas Hold'em $11 Buy-in Trny:25240988 Level:1 Blinds(20/40) - Monday, June 26, 09:52:58 ET 2006

Table Speed Hazard A Guess (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 5: Nepomuk27 ( $1760 )

Seat 6: Poozy32 ( $2160 )

Seat 7: KBog8411 ( $1800 )

Seat 9: PrayForPrey ( $1960 )

Seat 10: DJWLegal ( $1835 )

Seat 4: Tilt_Me_123 ( $1760 )

Seat 3: greatkiki ( $2185 )

Seat 1: FerranR ( $2600 )

Seat 2: tdbug58 ( $2000 )

Seat 8: auagman ( $1940 )

Trny:25240988 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Tilt_Me_123 [ Ks Ac ]

FerranR folds.

>You have options at Speed Dark Turquoise Table!.

tdbug58 folds.

greatkiki raises [100].

Tilt_Me_123 raises [400].

Nepomuk27 folds.

Poozy32 folds.

KBog8411 folds.

auagman folds.

PrayForPrey folds.

DJWLegal folds.

greatkiki calls [300].

** Dealing Flop ** [ 3d, 3s, 7h ]

>You have options at Speed Dark Turquoise Table!.

>You have options at Speed Young at Heart Table!.

greatkiki checks.

Tilt_Me_123 bets [300].

greatkiki folds.

Tilt_Me_123 does not show cards.

Tilt_Me_123 wins 1160 chips