Gå till innehåll

NL - Vad är egentligen low, medium och highlimit?


Grymme

Recommended Posts

I olika diskussioner förekommer det att man refererar till highlimitpoker, lowlimit, microlimit osv.... Undrar bara om det finns några väl inarbetade avgränsningar för de olika nivåerna.

 

Så här delar jag upp det mentalt iallafall (utifrån ett svenskt inkomstperspektiv).

 

NL10 och mindre= micro limit

NL25-NL50 = low limit

NL100-NL500 = medium limit

NL600-NL5 000= high limit

NL10 000 och högre = giganto limit (en mkt teknisk term).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jessica: jo jag funderade också över just NL600. Samtidigt så....

 

NL600*30*7,34= så bör du ha en rulle på cirkus 132 000 SEK för att kunna någorlunda spela stabilt där. Ur det perspektivet känns det ganska high stakes. För mig iallafall. Själv spelar jag alltid med 50 inköp.

 

Sedan så har ju amerikanerna mer pengar ($) än oss. Så deras definitioner får en att känna sig fattig :)

 

Men vi får kanske finna oss i Pokerstars definition. Den är ju helt okej egentligen. Men det får det att vända sig lite i magen på mig att säga att man spelar på medelhög nivå när man har

130 000 SEK investerat i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort: finns det folk som vill gagga om det så är det klart att det är värt att gagga om. Till och med du finner ju tydligen det är mödan värt att kommentera. Iofs kanske du tvångsmässigt kommenterar mer eller mindre samtliga trådar på forumet :)

 

Sedan är väl kontextuellt. Men man kan alltid utgå från fasta värden som exempelvis medelinkomsten i SpelvärldenUSA/Sverige, vilka limits som finns, vilka värden medelspelaren spelar om osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontextuellt ju.

 

Oavsett om det finns en 0.01-0.02-nivå så torde det inte semantiskt ha någon betydelse eftersom det finnns så pass höga limits OL såsom 100-200+ osv ... My 5 cents!

 

För övrigt tycker jag att Hjort är den bästa trådskaparen som forumet skådat hittills!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...