Gå till innehåll

Good/Bad streaks, hur länge har ni haft en?


awa81

Recommended Posts

Hej!

 

Har lirat poker ett par månader. I början gick jag sakta minus. Sedan började jag sakta gå plus och lyckades ta ut alla pengar som jag förlorat, så alla pengar jag har på kontot nu är ren vinst.

 

Men för 10 dagar sen släppte allt. Sen dess har jag plussat ca 80-100e i snitt per dag. Visst, ibland så har man förlorat mycket på badbeats men jag har alltid lyckats komma igen och plussat innan dagen är slut.

 

Men nu är jag lite osäker på varför det har gått så bra den senaste tiden. Kan det vara så att alla böcker jag har läst och börjat sätta sig i rygmärgen eller beror detta på ren tur?

 

Har jag bara haft ovanligt mycket tur den senaste tiden? I såna fall kanske det betyder att jag snart kommer in i en bad streak där jag förlorat allt. Ni som har lirat poker länge och nästan lever på det. Har ni någon gång kommit in i en period där ni bara har förlorat i 10 dagar i sträck?

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 99
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svårt att säga eftersom vi inte vet vilken nivå du spelar på eller hur bra du är.

 

Men om jag skulle gissa så skulle jag säga att du är inne i en liten lyckoperiod. Jag säger det eftersom sannolikheten för det är större än sannolikheten att du över en natt förbättrat ditt spel så mycket att du får en markant ökning i din win rate på så kort tid.

 

Om du är het nu så kommer du i sinom tid ramla tillbaka till din "verkliga" vinstnivå. Det kan gå väldigt fort eller ta lång tid och ske gradvis.

 

Jag tror att det är väldigt ovanligt för en vinnande spelare att gå back tio dagar i rad. däremot är det relativt vanligt att ligga back under en viss tiodagarsperiod. det händer mig minst en gång varannan månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. Det låter troligt det du säger. Att min winrate steg så mycket kan också ha att göra med att jag la ner limit bord och gick in på 0,25-0.5 NL bord, och har även börjar spela lite på 0.5-1 NL bord.

 

Idag har jag börjat med några riktiga badbeats i alla fall.

 

Får A,A och raisar pfl 4e. En kille callar med K,6s och lyckas få in en stege med hjälp av 6:an. Fast egentligen ska man väll vara tacksam över att det finns suckers som callar en pfl 4*BB med K,6s

 

Sen foldar jag några varv när jag bara får rags. Sen kommer K,K jag raisar BB*4, en kille reraisar, jag går all in med mina sista pengar eftersom jag inte hade så mycket kvar sen mitt första miss. Killen har A,Q och floppar A,Q. ... suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en good streak i början. Annars hade jag aldrig börjat poker. Trodde det var lätt och vinna etc. Nu är man nere på jorden. Om det är bad streak eller som det ska va vet jag inte.

 

Hur som helst så spelar det ingen roll hur duktig man är. Man kommer inte vinna alla dagar. Förlora alla dagar är dock möjligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har plussat några dagar i streck. Får jag alltid den paranoida känslan av att jag inte vill sätta mig och lira igen för jag vet att någon dag måste det vända, man kan inte gå plus alla dagar.

Rätt töntig känsla för det finns inget befog för den eftersom det spelar ingen roll hur länge jag väntar minus dagar kommer alltid.

Bara jag som brukar få den känslan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har plussat några dagar i streck. Får jag alltid den paranoida känslan av att jag inte vill sätta mig och lira igen för jag vet att någon dag måste det vända, man kan inte gå plus alla dagar.

Rätt töntig känsla för det finns inget befog för den eftersom det spelar ingen roll hur länge jag väntar minus dagar kommer alltid.

Bara jag som brukar få den känslan? :)

 

Känner verkligen igen det här. Slutet på november och början på december var helt fantastiskt och jag vann massor vad jag än spelade. Var nästan så att jag fick tvinga mig att sätta mig vid bordet för att jag visste att närsomhelst skulle vändningen komma. Kan ju tillägga att jag inte behöver ha ångest längre, har förlorat stort två dar i rad nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har jag en bra period, den har varat i ca 1 månad. Enligt PO så har jag fått AKo 80ggr och J7s 10ggr, det jag menar är att det kunde lika gärna varit tvärtom. Detta är på 7000 händer.

 

AKo=274$

J7s=1,5$

 

Just call me lucky............... :D

 

Nja, AKo är ju tre gånger så trolig att få som J7s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu har jag en bra period, den har varat i ca 1 månad. Enligt PO så har jag fått AKo 80ggr och J7s 10ggr, det jag menar är att det kunde lika gärna varit tvärtom. Detta är på 7000 händer.

 

AKo=274$

J7s=1,5$

 

Just call me lucky............... :D

 

Nja, AKo är ju tre gånger så trolig att få som J7s.

 

Visserligen för att J7 är suited, men nu kollar jag jag långt ner i listan igen på Starting hands och då får det bli K3o som jag visserligen fått 38 ggr.

Dumt av mig att plocka suited hands från början, my mistake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
När jag har plussat några dagar i streck. Får jag alltid den paranoida känslan av att jag inte vill sätta mig och lira igen för jag vet att någon dag måste det vända, man kan inte gå plus alla dagar.

Rätt töntig känsla för det finns inget befog för den eftersom det spelar ingen roll hur länge jag väntar minus dagar kommer alltid.

Bara jag som brukar få den känslan? :)

 

Haha känner igen mig också +ade kanske 300 per dag i en vecka i slutet visste man ju att snart kommer det en dag då jag går minus. Nästan skönt när den kom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den senaste veckan har sett ut som de flesta.

Måndag - Bad

Tisdag - Bad

Onsdag - Ok

Torsdag - Ok

Fredag - Nyår (Ok, inte de flesta veckor)

Lördag - Monster-good

Söndag - Good

 

-Bad-Bad+OK+OK+Monstergood+Good = +600BB.

 

Tack till alla som är geniuint pantade för att jag inte backade mer under måndag/tisdag :P

 

 

För att svara något på frågan skulle jag tippa på att min längsta tydliga streak vara i ca 1 vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara inne i nån riktig lyckoperiod nu.

Efter att jag tömde kontot så kände jag att jag vill ha nåt att göra då jag ändå hade semester under mellandagarna.

satte då in 200 sek ~$30 förra måndagen... och nu en vecka och 1 dag senare är jag uppe i $810.. tilläggas kan att jag vann 370 av dom i en turnering...

Men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu -200bb på 17h... tidigare gick jag runt +0,5-1bb/h... men nu blir utdragen hela tiden... exempelvis min sista spelade hand: Floppar TT i mellanposition, Raise first in. Alla foldar förutom Button som synar med J5s... han får in triss i femmor på floppen... andra höjdare är AKs förlorar mot 67o(tidigare idag), eller AQo mot T8o(får in stege på river).

 

Blir riktigt djälva lack.. Hoppas det vänder snart, min BR börjar ta lite väl mkt stryk nu.. Kanske dags att ta en paus nu o se över spelet, men frågan är om jag klarar av att inte spela på några dagar ;-)

 

//Mjonasson

 

(under tiden jag skrev denna tråd förlorade jag med Ah2h på floppen 3h, 5h, 7s.. fick inte in vare sig par i A eller färg eller stege.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina goda/dåliga streaks verkar inte vara någon längre tid, snarare avlöser de varann var tjugefjärde timme. Är för tillfälligt helt ledig så jag spenderar säkerligen en 7-8 timmar på FL-borden på expekt varje dag. Till exempel, i söndags gick jag +60 BB, i måndags -70, tisdags +150 och idag ner 100. Finns ingen hejd på svängningarna, och det gör mig tokig. När jag förlorade dagens sista hand med AA med floppat set utdraget mot stege-rivrad T3o var jag nära att ta ut hela rullen och köpa mig en resa till vart det nu är solen migrerat. Det hade iallafall gett ett garanterat lyckligt slut på pokerlirandet/-eländet...

 

Hur vanligt är det egentligen att gå upp 150 BB ena dan och ner 100 den andra? Känns som jag har ett väldigt instabilt spel, och börjar lätt gnaga på skrivbordet under sådana här perioder och undra om jag borde ägna min tid åt nåt nervstillande istället. Skulle vara lugnande att höra hur illa eller normalt det är med sådana här fluktuationer. Tilläggas kan att jag har bara spelat i nån månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag har lärt mig är att hamna i en "badstreak" när man är lika duktig (läs tomtig) som jag. Så tenderar man att spela sämre och sämre ju längre tiden går. Jag får svårt att vinna dom där små tvivelakriga potterna. Jag tänker inte ens efter. Jag tänker bara det är inte lönt och så lägger jag mig.

 

Det medför att för att jag ska börja plussa igen så måste jag få en riktigt god med vind med AA o liknande händer. Får jag inte det så är bollarna för små för att jag ska kunna spela marginella händer så bra som det går.

 

Som tur är så vet jag om min svaghet och kan förhoppningsvis göra något åt det.

 

Men går det åt skogen är det väl bara att sälja o trycka :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en badstreak nu i 3 veckor kanske, första två veckorna spelade jag nog hyffsat iaf, nu senaste veckan har jag tiltat loss som ett får.

 

Har bestämt mig för att ta ett break. Ska invänta nästa reload-bouns på party och maxa den, när den sedan är fixat öppnar jag ett konto på multipoker och fixa deras sign-up bonus och sen plocka ut varena krona och inte spela poker på ett bra tag.

 

Så känns det iaf nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att ta ett break. Ska invänta nästa reload-bouns på party och maxa den, när den sedan är fixat öppnar jag ett konto på multipoker och fixa deras sign-up bonus och sen plocka ut varena krona och inte spela poker på ett bra tag.

 

Så känns det iaf nu

 

Inte för att vara någon glädje dödare. men tror inte du kan plocka ut bonusen dirket... har för mig att du måste omsätta den 3 gånger eller något sådan... men det kan vara jag som är ute och cyklar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att ta ett break. Ska invänta nästa reload-bouns på party och maxa den, när den sedan är fixat öppnar jag ett konto på multipoker och fixa deras sign-up bonus och sen plocka ut varena krona och inte spela poker på ett bra tag.

 

Så känns det iaf nu

 

Inte för att vara någon glädje dödare. men tror inte du kan plocka ut bonusen dirket... har för mig att du måste omsätta den 3 gånger eller något sådan... men det kan vara jag som är ute och cyklar

 

Vet om att jag måste spela hem den, och det ligger i min planering :) Så jag kan glädja dig med att du inte var nån glädjedödare denna gången!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...