Gå till innehåll

NL - Limp-in, synlig triss, slowspela?


laban333

Recommended Posts

Tjabba alla tomtar!

Limpar in från SB med 67s, två motståndare limpar. Flop 6h6c3s rainbow således. Rundcheck på floppen, turn Jh jag potbettar syn av BB. River 8h, jag potbettar igen, får miniraise mot mig, synar. Killen Har AhQh

 

Väldigt loose-passive spel på bordet i övrigt.

Borde jag ha bettat ut redan på floppen?

Lyckas aldrig undvika dessa situationer känns det som. Ifall han hade höjt mer hade jag lagt mig på river men jag tycker inte synen var så dum, placerade han på J med hög kicker, hade inte en tanke på färgdraget efter turn eftersom han synade potbet. Efter river hade jag ingen aning vad han hade...

 

Vad går fel för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland får du beta ut på floppen, omöjligt att svara på i ett vakuum

 

som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast

 

 

Ja du mr perfect jacobmal. Du har svar på allt. Är du miljonär på poker än? Haha...

 

Kan tillägga det var 0,25-0,50 cg...

Synen var inte dum enligt mig. Men instamuck var det nog inte, isåfall om du instamuckar alla såna händer lär du inte vinna mycket på poker...Spela du ditt glimne-solid-matematisk-poker du---det vinner du inte heller med i längden med topp 10 starthänder....No chance...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland får du beta ut på floppen, omöjligt att svara på i ett vakuum

 

som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast

 

 

Ja du mr perfect jacobmal. Du har svar på allt. Är du miljonär på poker än? Haha...

 

Kan tillägga det var 0,25-0,50 cg...

Synen var inte dum enligt mig. Men instamuck var det nog inte, isåfall om du instamuckar alla såna händer lär du inte vinna mycket på poker...Spela du ditt glimne-solid-matematisk-poker du---det vinner du inte heller med i längden med topp 10 starthänder....No chance...

 

Jacobmal är ganska tyst av sig men även ganska duktig på sin högstäjkspoker.

 

Om du bara ska kritisera svar med en negativ ton till folk som försöker hjälpa dig så kanske du inte ska skapa trådar.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland får du beta ut på floppen, omöjligt att svara på i ett vakuum

 

som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast

 

 

Ja du mr perfect jacobmal. Du har svar på allt. Är du miljonär på poker än? Haha...

 

Kan tillägga det var 0,25-0,50 cg...

Synen var inte dum enligt mig. Men instamuck var det nog inte, isåfall om du instamuckar alla såna händer lär du inte vinna mycket på poker...Spela du ditt glimne-solid-matematisk-poker du---det vinner du inte heller med i längden med topp 10 starthänder....No chance...

 

Jacobmal är ganska tyst av sig men även ganska duktig på sin högstäjkspoker.

 

Om du bara ska kritisera svar med en negativ ton till folk som försöker hjälpa dig så kanske du inte ska skapa trådar.

 

MVH

//KF

 

Jag kritiserar väl vem jag vill då jag får dåliga råd...Om han spelar high-stakespoker lär han väl inte ha så bra råd om lowstakes? Killen har ju alltid en negativ ton, och dessutom har jag inte sett han nånstans, menar du kanske 1/2 dollar BB = high stakes? LOOOOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland får du beta ut på floppen, omöjligt att svara på i ett vakuum

 

som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast

 

 

Ja du mr perfect jacobmal. Du har svar på allt. Är du miljonär på poker än? Haha...

 

Kan tillägga det var 0,25-0,50 cg...

Synen var inte dum enligt mig. Men instamuck var det nog inte, isåfall om du instamuckar alla såna händer lär du inte vinna mycket på poker...Spela du ditt glimne-solid-matematisk-poker du---det vinner du inte heller med i längden med topp 10 starthänder....No chance...

 

Jacobmal är ganska tyst av sig men även ganska duktig på sin högstäjkspoker.

 

Om du bara ska kritisera svar med en negativ ton till folk som försöker hjälpa dig så kanske du inte ska skapa trådar.

 

MVH

//KF

 

Jag kritiserar väl vem jag vill då jag får dåliga råd...Om han spelar high-stakespoker lär han väl inte ha så bra råd om lowstakes? Killen har ju alltid en negativ ton, och dessutom har jag inte sett han nånstans, menar du kanske 1/2 dollar BB = high stakes? LOOOOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland får du beta ut på floppen, omöjligt att svara på i ett vakuum

 

som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast

 

 

Ja du mr perfect jacobmal. Du har svar på allt. Är du miljonär på poker än? Haha...

 

Kan tillägga det var 0,25-0,50 cg...

Synen var inte dum enligt mig. Men instamuck var det nog inte, isåfall om du instamuckar alla såna händer lär du inte vinna mycket på poker...Spela du ditt glimne-solid-matematisk-poker du---det vinner du inte heller med i längden med topp 10 starthänder....No chance...

 

Jacobmal är ganska tyst av sig men även ganska duktig på sin högstäjkspoker.

 

Om du bara ska kritisera svar med en negativ ton till folk som försöker hjälpa dig så kanske du inte ska skapa trådar.

 

MVH

//KF

 

Jag kritiserar väl vem jag vill då jag får dåliga råd...Om han spelar high-stakespoker lär han väl inte ha så bra råd om lowstakes? Killen har ju alltid en negativ ton, och dessutom har jag inte sett han nånstans, menar du kanske 1/2 dollar BB = high stakes? LOOOOL

 

 

Jacobmal skrev:

ibland får du beta ut på floppen, omöjligt att svara på i ett vakuum

 

som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast

 

"ibland får du beta ut på floppen"

Han säger att du ska beta ut på floppen. Negativt?

 

"omöjligt att svara på i ett vakuum"

Han säger ungefär "Det skiljer sig från Situation till Situation"

 

"som spelat e ju river instamuck jesus wtf omg lol kast"

Han säger att du ska slänga handen på "dataspråk". Tycker jag inte heller var så värst negativt.

 

Jacobmal säger egentligen inte saker så negativt utan är mer väldigt kortfattad.

 

Vet ej exakt vilken nivå han lirar på men har för mig att det är NL1000, kanske t.o.m. NL2000.

 

Jag kritiserar väl vem jag vill då jag får dåliga råd

Vad var det som var så dåligt med att folda? På en 3-färgad bräda så är det väl inte helt omöjligt att trycka på Fold-knappen istället för Syn-knappen om man tror man är slagen? Eller? Är du en sån där Callingstation?

 

Det är skillnad om du hade försökt ta upp en diskussion istället om handen eller dy. men nu kritiserar ju du bara och säger att du "spelar rätt". Då känns ju tråden som onödig om du redan vet det. Eller hur?

 

MVH

//KF

- "LOOOOL"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr allvetare, sluta tjafsa o bry dej om nåt som du vet lite om istället, låt killen svara själv..NL 2000= high stakes???? sen när då....isåfall e ju jag emellanåt oxå highstakare...nästan...

Gillar inte folk som tror att dom vet nåt, vore skoj o möta dej HU...torde ju bli enkel match

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr allvetare, sluta tjafsa o bry dej om nåt som du vet lite om istället, låt killen svara själv..NL 2000= high stakes???? sen när då....isåfall e ju jag emellanåt oxå highstakare...nästan...

Gillar inte folk som tror att dom vet nåt, vore skoj o möta dej HU...torde ju bli enkel match

 

Noterbart är att jag aldrig påstått att jag är bra.

 

 

Ang. HU-matchen så torde det bli en enkel match för mig då din Intelligensnivå inte verkar sträcka sig längre än fram till näsan samt så är det olagaligt att spela om pengar om man är under 18.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då känns ju tråden som onödig om du redan vet det. Eller hur?

 

Inte om syftet var att få bekräftelse på att man lirat rätt, sen snea om någon inte höll med... i så fall har tråden verkligen fyllt sin funktion. :)

 

Är gnälltråden (gråt ut, bad beat) borttagen? Verkar ju finnas ett klart behov av en sån iaf, klaganden över saker som inte en jävel bryr sej om, och då menar jag inte enbart den här, men när det osökt dyker upp gnäll i normala trådar blir man lite trött.

 

Den här tråden däremot är just nu helt klart den mest underhållande tråden på PF, imo. Gillar när folk inte kan ta att någon är av en annan åsikt på en given situation... och glirningarna fram och tillbaka är ju knivskarpa. ASG! <- det svenska lol som jag ska promota stenhårt här på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att trådskaparen här är en mupp av hög kaliber och sådana här trådar faktiskt fyller ett underhållningsvärde, så tro på fan om jag inte hade betalt för medlemskap i PF om det kunde garanteras att ingen under 18 år kunde bli medlem. Vi hade inte fått bort ALLA tomtar, men andelen hade sjunkit avsevärt tror jag. Tänk så många meningsfulla trådar som skulle kunna finnas...det hade varit ett paradis.

 

Hmm...undrar om jag nu tagit den här tråden tillräckligt OT eller om jag ska följa upp med lite mer dravel om ingenting? Får ta en kaffe och tänka över saken. :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte bra på poker, men av vad jag har förstått så verkar det som att du inte vill vara en vinnande spelare, i och med att du inte bettar hårt när du med störst sannolikhet leder och låter honom få dra och sedan synar när du låtit honom få en bättre hand. :D Skämt och sido tycker jag att du ska betta hårt på floppen och antingen köra ett check/raise på turnen om du är först att agera. Checkar han och färgen kommer ut på rivern kör du ett 2/3 pots bet och antar att om han re-raisar så sitter han på färgen.

Men som sagt så är jag en fisk. En liten sådan :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru Laban. Du kan ju inte posta en hand där du spelar tokfel på rivern och sedan lacka ur totalt när någon påpekar det. Ännu roligare blir det när du får det till weak/tight Glimne-spel att folda rivern - "han kan ju bluffa, ha Jx eller vad som helst". Motståndaren kan liksom inte ha Jx. 1 gång på 100 är det kanske ett mupp med KJ men i de andra 99 fallen har FI färg, bättre 6:a/kåk eller en osannolik 45. Hursomhelst får du inte odds att syna.

Däremot tycker jag att flopp + turn är helt okej spelat såvida du inte spelar likadant varje gång. Att syna ett bet på rivern kan också vara aktuellt men inte efter att du pottar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sitter en 0.25/0.5 lirare och "lollar" åt folk som spelar 10/20 och 25/50 och säger att det inte är highstakes?

 

Upp ur micro-träsket innan du yttrar dig.

 

menar du kanske 1/2 dollar BB = high stakes? LOOOOL

Än en gång, även om det inte är highstakes så är det ju mycket högre än vad du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sitter en 0.25/0.5 lirare och "lollar" åt folk som spelar 10/20 och 25/50 och säger att det inte är highstakes?

 

Upp ur micro-träsket innan du yttrar dig.

 

menar du kanske 1/2 dollar BB = high stakes? LOOOOL

 

Än en gång, även om det inte är highstakes så är det ju mycket högre än vad du spelar.

 

 

Han är en liten omogen person som hade hoppats att alla hade sagt "Ja, bra slowspelat, bara otur", "Du gjorde inget fel i handen alls!" men så började folk kritisera, som en Normal person hade velat, och då passar det inte.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...