Gå till innehåll

NLT - Trn, vad kan man annars göra med KK?


stadac

Recommended Posts

Detta hände mig på en turnering på expekt.

Vi var väll ca 170st kvar och jag låg kring 20e plats.

Vi var 8st vid mitt bord, Jag får till min stora glädje [K :diamond: , K :spade: ] , Jag sitter på button så 4 st callade blindsen och jag höjer.

Alla 4 callar och på flopen kommer

 

[K :club: 4 :heart: K :heart: ] Altså jag prickade fyrtal i Kungar på flopen! Killen som var small blind höjer med ca 5k och 1 callar. så jag höjer 10k och båda callar. På turn kommer [A :spade: ]

Och båda checkar så jag checkar. Eftersom att jag trodde att någon väntade på färg. Och ville få med mig dom till rivern.

På rivern kommer [6 :heart: ] Så jag blev ju glad och trodde att någon eller båda hade färg. Så Jag bettar 15k och båda foldar.

 

Kunde jag ha gjort något annat sätt? Isf hur? :?

 

* RP och flytt till tuneringspoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju tex prova att bara syna floppen, så röjer du inte din styrka redan där. Som det blev nu verkar ju dina motståndare ha blivit rädda (de tror förmoligen att du har en kung). Men det är väldigt situationsberoende så det är svårt att ge generella tips. Om du möter passiva motståndare som inte träffar så är det dock i princip omöjligt att få ut speciellt mycket från den där handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen som var small blind höjer med ca 5k och 1 callar. så jag höjer 10k och båda callar. På turn kommer [A ]

Och båda checkar så jag checkar. Eftersom att jag trodde att någon väntade på färg. Och ville få med mig dom till rivern.

 

På flop betade en, du höjde, och två synade. PÅ turn checkar ni alla - varför? Du säger att du tror/hoppas dom går på färgdrag... om dom då synar på floppen så är dom säkert korkade nog att syna även en liten bet på turn... något som liknar 5-10K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen som var small blind höjer med ca 5k och 1 callar. så jag höjer 10k och båda callar. På turn kommer [A ]

Och båda checkar så jag checkar. Eftersom att jag trodde att någon väntade på färg. Och ville få med mig dom till rivern.

 

På flop betade en, du höjde, och två synade. PÅ turn checkar ni alla - varför? Du säger att du tror/hoppas dom går på färgdrag... om dom då synar på floppen så är dom säkert korkade nog att syna även en liten bet på turn... något som liknar 5-10K.

 

Jag tycker att då man lirar mot tomtar (större tomtar än mig själv då) är det väldigt lätt att få syn på floppen. Men sedan då man bettar ut på turn lägger de sig....de jagar antagligen för att förbättra sin hand och då den missar på turn lägger de sig även för minibet...sedan skulle han ju inte höjt på floppen, det formligen skriker K eller bluff...sedan beror det ju på vilket Fi vill tro på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

ja förstår inte varför du vill sätta dom på en hand? de spelar ju ingen roll ,om inte fi sitter på AA och får runner runner fyrtal som slår dej.

Ser ingen anledning att sätta dom på en hand när ingen avdom har en suck att dra ut dej. Om du inte vet var du står i en hand är de ju bra att raisa för att få information.

 

ja hade callat bettet på floppen och hoppas han fortsätter betta på turn och hoppas han bettar så mycke att han i stort sett är potcommited när ja reraisar all in på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

iofs. men jag fick ändå ut ganska mycket och en godkänd slutplacering.

som jag uppfattade det så var det inga tomtar jag spelade mot, (motsäger allt jag skrivit), men tidigare händer har dom spelat riktigt bra och vunnit minst 70-80% av alla händer dom spelat. därför min stora undran vad dom höll på med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...