Cyntax Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Studier, Teori eller OT? En mod får flytta dit tråden kanske platsar bättre? Can Music Make you a Better Poker Player? "It seems that nowadays, it is impossible to walk into a card room without witnessing a sea of music devices and headphones. Music plays an integral role in entertaining us throughout our day, and playing poker is no exception. Most people play music simply to pass the time. However, using the principles of psychology, could music be utilized as a much more powerful tool and actually help you become a better poker player?" Det tror jag defenetivt på. Om en skrikande unge eller arg fru kan få dig att bli en sämre spelare, så måste något du tycker om att lyssna på få dig att bli en bättre. Vad har ni för åsikter om det? Vad lyssnar ni på för att bli bättre och komma i rätt stämning? Olika om ni spelar sng, mtt eller cg? Citera
flexnip Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 har själv märkt att jag spelar mycket bättre när jag lyssnar på lite lugnare musik, vaanligtvis lyssnar jag på trance/techno, men blir nog lite för stressad av musiken när jag spelar och gör misstag. först dem senaste veckorna jag själv tänkt på detta och resultatet har blivit att jag sitter lugnare itne stressar upp vid bad beats, som jag har en tendens att göra med dånande techno i bakrunden, bet på naglarna var också något jag gjorde när jag hade techno som musik, det om något tyder väl på stress ;/ Citera
Hjort Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Varför skulle inte något du tycker om kunna få dig till en sämre spelare? Distraherande, etc. Citera
Wiznakh Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Varför skulle inte något du tycker om kunna få dig till en sämre spelare? Distraherande, etc. Sant, jag tror inte man spelar så värst bra om man får en avsugning samtdidigt. Jag vet, det är ett jävligt sjukt exempel, jag vet inte varför jag kom på det men det stämmer troligen iaf. Citera
Ralph247 Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Varför skulle inte något du tycker om kunna få dig till en sämre spelare? Distraherande, etc. Sant, jag tror inte man spelar så värst bra om man får en avsugning samtdidigt. Jag vet, det är ett jävligt sjukt exempel, jag vet inte varför jag kom på det men det stämmer troligen iaf. Citera
The Grand Bark Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Sant, jag tror inte man spelar så värst bra om man får en avsugning samtdidigt. Jag vet, det är ett jävligt sjukt exempel, jag vet inte varför jag kom på det men det stämmer troligen iaf. Det är ju så kort tid det handlar om så det är nog försumbart. Citera
tamtaram Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 du får räkna in avslappningen efteråt i ekvationen. Då blir det EV+ även om koncentrationen släpper under några sekunder Citera
jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Studier, Teori eller OT? En mod får flytta dit tråden kanske platsar bättre? Can Music Make you a Better Poker Player? "It seems that nowadays, it is impossible to walk into a card room without witnessing a sea of music devices and headphones. Music plays an integral role in entertaining us throughout our day, and playing poker is no exception. Most people play music simply to pass the time. However, using the principles of psychology, could music be utilized as a much more powerful tool and actually help you become a better poker player?" Det tror jag defenetivt på. Om en skrikande unge eller arg fru kan få dig att bli en sämre spelare, så måste något du tycker om att lyssna på få dig att bli en bättre. Vad har ni för åsikter om det? Vad lyssnar ni på för att bli bättre och komma i rätt stämning? Olika om ni spelar sng, mtt eller cg? jag tror det gör dig till en sämre spelare. du missar information när du ej hör folk prata. Citera
Cyntax Postad 19 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juni , 2006 Varför skulle inte något du tycker om kunna få dig till en sämre spelare? Distraherande, etc. Om något kan hända så kommer det troligen att hända någon gång. Men i längden måste det vara bättre att lyssna på musik du tycker om än något du inte tycker om?jag tror det gör dig till en sämre spelare. du missar information när du ej hör folk prata.Vilken sajt menar du man kan lyssna på varandra?Nä, jag spelar sällan live. Jo jag vet att artikeln handlade huvudsakligen om live. Citera
nicke.g8 Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Tror det kan vara bra att lyssna på musik medan man väntar in rätt starthänder bara för att inte lägga fokus på hur förbannat långtråkigt poker kan vara. Men när jag får AA så stänger jag av. Citera
rosen Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 ... Men när jag får AA så stänger jag av. när jag får AA hör jag ljuv musik istället. och förresten liet tell om du helt plötsligt tar upp ipoden o stänger av den för att lira en hand... fattar att det var på nätet o tror det bara e positivt o lyssna på lite musik medans man lirar. läste en artikel om bilkörning o musik en gång o de sa ungefär såhär: favvoskivan: inge bra, man vet vilka låtar som kommer o ökar farten (bluffar mer?) blandad musik man känner igen: typ radio, gav ingen negativ påverkan sen kommer jag inte ihåg, men ska ta o leta upp lugnafavoriter.se direkt Citera
fraallan Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Jag tror att music kan vara possitivt för seplare som har lätt att bli nervösa .. lite musik i öronen då kan nog vara lite avslappnande.. sen missar man nog en del med musik i öronen iaf vissa spelare.. Citera
Monkey Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 Alltså jag brukar lyssna på musik samtidigt då jag helt enkelt tycker att det är rätt skön känsla. Dock verkar det ändå som jag är så pass koncentrerad att jag ändå kopplar bort musik helt och att det förmodligen är smått distraherande. Citera
Albert Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 OT: Läste i senaste CP att Marcel Lüske gjort en låt. Någon som hört den? Citera
Hjort Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 jag tror det gör dig till en sämre spelare. du missar information när du ej hör folk prata. Skulle nästan säga att det är en fördel att rensa bort snacket. Större delen av all information vi ger ut kommer ju via ansiktsuttryck och kroppspråk, när det gäller ofrivillig information så borde den siffran vara närmare 100%. Citera
sulla Postad 20 Juni , 2006 Rapport Postad 20 Juni , 2006 Bästa bakgrunden är fotboll. Ingen viktig match utan bara vilken som helst, när du inte har några händer är du avslappnad o kikar matchen med ett halvt öga, när du får kort är det lätt att släppa blicken. Dessutom är det lite snack som gör att du inte blir rastlös om du sitter en stund och inga kort dyker upp Citera
Recommended Posts