jaha Postad 19 Juni , 2006 Rapport Postad 19 Juni , 2006 vad ligger er % nådda finalbord på och % top3 och % top1? för 50pers turrar, 200pers turrar och sen megaturrar(500+deltagare)? Citera
Plox Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 Nog ganska låga procent, ska kolla när jag kommer hem. Vad har du själv? Citera
Joeduck Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 för ingen statistik, men jag har jävligt låga siffror på alla du nämner, kanske 0.3%medel Citera
MJ Postad 28 Juni , 2006 Rapport Postad 28 Juni , 2006 Här kommer rätt så meningslös statistik från december (då jag senast spelade en del mtt): obs! egentligen löjligt urval (och självklart en del skryt) 50 pers turrar: (40-95 deltagare) Finalbord: 35% Förstapl: 4.3% Andrapl: 13% Tredjepl: 4.3% De flesta turneringarna hade runt 70 deltagare Men ehh det rör sig bara om 23 st Jag kan väl få var stolt ändå?? Tycker det också skulle vara intressant att se "riktiga siffror" Citera
Xovelono Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 50 pers turrar: (40-95 deltagare) Finalbord: 35% Förstapl: 4.3% Andrapl: 13% Tredjepl: 4.3% Väldigt bra statistik tycker jag det verkar som, dock öva lite på HU spelet? Att komma till finalbord 1/3 av gånger är ju annars en enastående prestation. Dessutom om man kommer top 3 20% av gångerna så är det ju lysande. Citera
Macroman Postad 1 Juli , 2006 Rapport Postad 1 Juli , 2006 Att komma till finalbord 1/3 av gånger är ju annars en enastående prestation. Dessutom om man kommer top 3 20% av gångerna så är det ju lysande. Ja, men antagligen har han mest haft tur... Citera
Paterik Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 Vet någon något bra sätt att föra statistiken på? Citera
icehole Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 skriva upp vilka turrar du e med i och vad du placerar? svårare än så lär det inte vara =) Citera
psykologen Postad 2 Juli , 2006 Rapport Postad 2 Juli , 2006 he he % top 1. Den var bra. Vill du ha något jämförelsemått sä är väl ITM % och ROI de enda man kan jämföra. Man kan väl även dra ett medelvärde på placering kontra medelvärde på antal deltagare och göra ett konfidentintervall. Inspelade pengar är trots allt det viktigaste, $/h. Jämför man alla dessa värden så kan man få en bild i alla fall. Tyvärr är det så få som ens har någon MTT statistik på ett någorlunda antal turrar. Citera
Paterik Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 skriva upp vilka turrar du e med i och vad du placerar? svårare än så lär det inte vara =) Självklart, men när du kommer upp i ett xxx antal turneringar kan det ju bli j*kligt drygt att hålla reda på all fakta. Det jag menar och söker efter är något mer utvecklat och "sofistikerat" sätt att föra statistiken på. he heTyvärr är det så få som ens har någon MTT statistik på ett någorlunda antal turrar. Precis. Citera
zener Postad 3 Juli , 2006 Rapport Postad 3 Juli , 2006 Du kan ju annars göra ett sött excel dokument som sköter det åt dig. Så bara för du in vad du har spelat, när och vilken placering Citera
Recommended Posts