Gå till innehåll

Pokerpsyke


The__muse

Recommended Posts

Spelar 0.25-0,50 och 0.5-1 , 8 mån erfarenhet, NL 95%

 

Behöver era medlemmars kloka råd, jag har stora prb med psyket när d gäller mitt spel, även när jag inte spelar.

Har press på mig att misnt vinna 50 dollar per dag vilket jag oftast gör men sen slutar jag rädd för att mitt mål ska spricka.

Jag fattar hur fel detta e och att jag begränsar mina vinster kraftigt.

Jag betar tex inte på river när jag tror jag leder rädd förr en allin bluff.

Höjer knappt innan flopp rädd för att missa med mina connectors tex.

Tar ofta ett par öl för att kunna spela avslappnat vilket åxå resulterar i en hel del missar.

Med andra ord spelar jag som en kratta men lyckas ändå vinna stabilt men inser hur mkt pengar jag slösar bort genom mina missatg.

 

Kanske svårt att ge tips men e säker på att en hel del haft perioder som jag har nu o kanske kan ge tips o råd hur jag ska tänka, då jag inte har råd till mental träning o dylikt så förlitar jag mig helt på er mina vänner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försök sätta mål i antal spelade händer per dag istället för i dollars.

 

jag är också rullefixerad. men sista tiden har jag faktiskt överkommit det delvis iaf. kan gå 500händer mellan att jag kollar hur jag ligger! har en bit kvar till stoxtrader etc som kan gå månader utan att kolla hur rullen går.

 

tror hemligheten ligger i att ha stor bankrulle som ni andra sa. ni hade rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis jag har åxå märktatt ju mindre koll jag har på min rulle ju mer avslappnad är jag när jag spelar. Brukar tex ladda med ett udda tal per bord så jag inte vet hur mkt jag startar med och därmed inte kan ha koll på hur mkt + jag ligger.

Tack för era råd det hjälper mkt att höra andras syn på saken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har press på mig att misnt vinna 50 dollar per dag

 

Varför då? Vad händer om du inte vinner 50 dollar per dag?

 

 

Att spela för ett visst resultat är en dålig idé. Bara spela så bra du kan, så länge du har kul, spelar bra och inte har nåt bättre för dig. Om du har väldigt svårt att sluta spela när du ligger back eller fortsätta när du ligger plus: bestäm i förväg hur länge du ska spela och håll dig till det.

 

INGEN vinner varje dag, poker fungerar helt enkelt inte så. Förbered dig mentalt på att du kommer att ha många förlorande dagar och att det är helt okej.

 

Om du ändå känner dig nervös etc - gå ner i limits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till hans försvar får jag säga att jag också haft dagsmål. $200/dag hade jag och höll det i 10dagar. så fort jag var över $200 slutade jag spela.

 

dock hade jag en ursäkt. när jag nått målet lade jag mig på stranden och solade, drack bärs och tittade på vackra flickor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förefaller att missa många bra chanser pga rädsla att förlora. Så att du börjar att spela Weak poker.Enligt mig beror sådant på personlighetsdrag. Personlighetsdragen är svåra att ändra på enligt psykiatrisk teori.

En viktig faktor här är också din privatekonomi. Om du förlorar ett inköp säg $50 och du tex sitter varje dag och äter pasta pga din privatekonomi så kan det ju kännas tufft. Jag måste även påpeka att den känslan du har är en ganska naturlig reaktion hos människan. Sedan finns det ju galningar som med glädje riskerar allt de har med en coinflipp.

Försöker att sammanfatta mina tankar i en matematisk formel.

Rädsla att förlora= personlighet*storleken på insattsen relativt din privatekonomi. Den sista faktorn är egentligen en egen funktion(så att den ska kunna bli 1 för vissa människor ex galningar och personer som enbart påverkas av om det blir +/- oavsett hur mycket, dessa är nog lite ovanliga men ett värde nära 1 finns det nog vissa som har)

Om man ska försöka ändra något i formeln:

Personligheten kan du bara temporärt ändra på(eg dämpa dess uttryck ekvivalent till smärtlindring mot värk) genom droger. Och gör du det så måste fördelen vara så stor att det balanserar mot de negativa effekter som uppstår(inte minst i ditt privatliv). Du kan försöka med sk lyckopiller, som kan få dig mer maskinmässig, logiska känslor om du så vill. I och för sig försvagas känslorna men de kommer förmodligen att klinga i harmoni med din EV-beräkning.

Rent teoretiskt kan man ju ändra sin privatekonomi också för att minska räddslan att förlora.

Råd

1) Gå ned i limit så att du inte hämmas att göra rätt move. Du kommer förmodligen att tjäna mer och må bättre.

2) Du kan hämma rädslan med farmaka/droger men EV resultatet är lite osäkert. Och de dagar då variansen talar och du vaknar på morgonen kan du må dåligt. Som biverkan kan ditt ickepokerliv drabbas negativt. Och din privatekonomi kan försämras av icke pokerreleterade biverkningar.

Och glöm aldrig att EV-beräkningen(om den är riktig :) )=resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt innte minst till brut.

Känns som ni verkligen vet vad ni pratar om. jag har problem med min privata ekonomi eftersom jag för tillfllet bara har a-kassa=10500kr/mån och känner att jag e beroende av att vinna. Har helt enkelt så svårt att lägga mig på minus, dom få dagar jag gått minus har jag haft svårt att sova och nästa morgon kastar jag mig över datan för att få bort ångesten av att losat dagen innan.

Men efter att ha läst era råd så har jag en liten plan.

1. bara kontrollera rullen per vecka.

2. ha tids eller antal händer per dag som mål

3. Leva snålare och inte röra pokerpengarna som jag gjort innan.

 

Tror som ni sa att mitt största problem är att jag har dålig privatekonomi, får väl sluta pressa mig sj och va nöjd med det jag vinner. Men så läser man om alla er som verkar leka hem borden varje dag.

 

Så tack alla för er visdom inga böcker hade kunnat hjälpa mig bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du ha svårt att leva på full a-kassa? Har du villa fru och barn eller? Jag har a-kassa och lever som en gud, hyra, mat och internetuppkoppling är ju allt man behöver.

 

Känns förresten rätt stört att börja prata om att ta droger för att spela bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du ha svårt att leva på full a-kassa? Har du villa fru och barn eller? Jag har a-kassa och lever som en gud, hyra, mat och internetuppkoppling är ju allt man behöver.

 

Känns förresten rätt stört att börja prata om att ta droger för att spela bättre.

waz har jag sagt att jag tar droger?? Sa att jag ibland tog nån öl för att slappna av
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns det bra att ha a-kassa och lira poker hela dagarna? Ska man inte söka jobb :roll:
Du förstärker verkligen dom fördomar jag har mot livsmedelsarbetare. Vad vet du om något förutom mejeriprodukter? Har jag sagt att jag spelar poker hela dagarna? Jag har gått på a-kassa i 2 mån första gången i mitt 26åriga liv.

Men snacka gärna med dina ica polare, pokervärlden behöver alla lågbegåvade spelare den kan få! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är så beroende på av $50 per dag så bör du bara skaffa dig ett jobb. Det är inte svårt att få ett jobb som betalar mer än 10.500:- om du nu behöver det, och det är väl lika bra att ta ett sånt tillfälligt jobb tills du hittar nåt du vill arbeta med längre?

 

Som andra har sagt så är det ju inte särskilt vettigt att sätta upp ett mål som man har väldigt liten makt att själv påverka, som du säkert förstår. Jag har satt upp mål för hur många händer jag ska spela per månad. Om jag ska spela 30.000 händer per månad så har jag alltid ett fast mål att söka mig till. Det har du mer eller mindre full kontroll över ifall du lyckas med eller ej. Men du kan ju inte säga vad ditt slutliga resultat kommer att bli. Ännu mindre så på en enstaka dag! Jag hoppas du inser hur absurt ett sånt mål egentligen är.

 

Ha det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå på a-kassa och spela poker hela dagarna.. låter som en riktig vinnare... lol

 

Ryck upp dig skaffa en ett roligt jobb så rullar cashen in stablilt varje dag resten av ditt liv. Så kanske du utvecklas lite som människa också. Ta pokern grindandet som extra bonuspengar att flasha med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...