Gå till innehåll

Problemet Zlatan


Swalling

Recommended Posts

Varför kan du bara inte låta det hela stanna vid att du inte förstår fotboll?

 

1. Jag medger att jag inte ar lika insatt som manga andra har.

 

2. Jag sager som jag sagt hela tiden: Sveriges landslag ar inte sarskilt bra och jag tycker att det ar mycket markligt att alla "experter" har verkar tycka annorlunda. Vad i resultaten ar det som visar pa motsatsen? Nar har Sveriges landslag presterat i klass med topplag? (Och sager nagon VM -94 sa far ni fan i mig lasa pa battre!)

 

"Vi gor en bra match men forlorade tyvarr". Visst, man kan gora en bra match och anda forlora men 0-0 mot Trinidad ar inte acceptabelt. Sverige gjorde en bra match under detta VM och det var mot England. Vantat, rattvist och valdigt forutsagbart fick vi spo av tyskarna.

 

Att sitta vid varje masterskap och bara tro att Sverige tar sig till final eller ens semi ar bara patetiskt. Skarp er for f-n! Och som jag sa i en annan trad: Hoppas ska man gora men att verkligen tro pa stordad fran landslagets sida ar ju bara <insert valfri dumhet>.

 

Sa for att andra asikt vill jag att nagon presenterar det jag efterfragar ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blir så trött..

 

Oddsen på svenskt VM guld var runt 50 gånger pengarna, det visste både vi som hoppades på framgång och ni som verkar hånskratta åt oss alla svenska supporters.

 

Klart man tror på sitt lag, inte fan kan man sitta och heja på ett lag och sen "veta" att det skiter sig så fort motståndet blir svårt. Marginallerna är små i dagens toppfotboll och med lite tur och bättre form på spelarna hade detta VM kunnat slutat annorlunda för svensk del.

 

Nu är det trots allt ett rätt så bra att placera sig topp 16 i världen. Visst vi borde ha slagit T&T, men England bör vara minst lika besvikna över att de inte slog oss och inte har gjort det på 38 år..

 

Det skulle vara sorgligt ifall inga svenskar trodde på laget inför slutspel utan gick in med din inställning att det hur som helst skiter sig förr eller senare. Om det är några som är patetiska är det "fans" som kastar skit på laget, men sen ändå vill vara med och fira när det väl går bra.

 

"Skärp er för fan!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.....

 

Jag hanskrattar inte at nagon och jag hoppas lika mycket som du att det ska ga bra for Sverige. Skillnaden ar att manga sa stenhart tror pa enorma framgangar och besvikelsen nar det inte intraffar blir darefter.

 

Och jag haller med, det ar bra att vara bland topp 16 i varlden och det ar hur bra som helst att halla England kort i 38 ar.

 

Och vad galler att kasta skit pa laget sa plz - give me a break! Vem var det som hade en avatar med texten "YOU SUCK!" och en eller ett par landslagsspelare pa bild efter T&T-matchen? Kravs nog en gnutta mer hat i hjartat for den manovern an det gor att odmjukt peka pa att man inte borde hetsa upp sig sa forbannat bara for att vi far stryk av Tyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Grekland så kan vi. Att hoppas på framgång är något som ligger i människans natur, men om du hellre vill vara konstant negativ så visst, kör på det. Själv så hade jag kvartsfinal som realistiskt mål när lottningen gjordes i vintras, men har under våren mer och mer tappat hoppet då i stort sett alla våra spelare har varit ur form.

 

Dessutom, sverige är en hyffsat bra fotbollsnation. 10 vm slutspel är det inte många som matchar. 4 gånger har vi varit framme i semi-final, låt vara att 3 av dessa var rätt länge sedan. Att hoppas på kvartsfinal är inte, och ska inte vara orealistiskt för oss. Men som sagt, formen har inte varit den bästa hos spelarna, varken i klubblag eller landslag och vi vart utspelade av Tyskland så det sjöng om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan Grekland så kan vi.

Ja, men det var EM, VM är stor skillnad.

Skillnaden är att Argentina och Brasilien plus en massa annat skräp kommer till. EM måste nästan vara minst lika svårt att vinna som VM.

Skillnaden du beskriver är en oerhört stor skillnad. Okej, Grekland kan klonka i EM, men i VM? De kommer stöta på Brasilien eller Argentina nångång före finalen. Jämnför inte EM med VM människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är människa nog att göra det ;)

Om man kollar på hur bra lagen är i genomsnitt tycker jag EM håller högre kvalité. Brazilien och Argentina är bra men de är ju inte överlägsna de bästa europeiska lagen. Kolla på Japan och Sydkorea under förra VMet, nära klonken där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men titta då på vilka lag som är med i EM 2000 kan vi ta. Belgien, Norge, Slovenien, Danmark. De här lagen kan kvala in till EM, men VM, då hela världen är med, är en HELT annan sak. STOR SKILLNAD. Grekland klonkade sig till final i EM. Sydkoreas klonkade till bronsmatch i VM. Det verkar iallafall inte gå att klonka sig till final i VM, säg ETT lag som gjort det. Det förklarar skillnaden mellan EM och VM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 14 europeiska lag med VM. Orkar inte tjafsa med dej, vill bara få dej att inse att det är stor skillnad på EM och VM, men du verkar ha svårt att förstå det, FINNS DET NÅN ANNAN SOM KAN HJÄLPA HONOM MED ATT FÖRSTÅ ATT DET ÄR STOR SKILLNAD MELLAN EM OCH VM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något annat lag kan alltid slå ut Bra

Ingen kunde slå ut Brasilien VM 2002. 1998 gjorde Frankrike det i finalen. 1994 var det ingen som gjorde det. Brasilien har förlorat en VM-slutspelmatch på 3,5 Världsmästerskap. Jag tror inte det är stor chans för att "något annat lag" kan slå ut dem år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuvarande VM-kval håller inte!

 

Enkelt sett skulle jag vilja att man slog ihop ett par världsdelar och körde en liga.

Syd- central - nordamerika

Europa

Afrika

Asien-australien

 

4 bästa lagen går vidare!

 

Sydamerika-syd-nord: Brasilien, Argentina, Mexico, Colombia

Europa: Spanien, Portugal, Holland, Tjeckien

Afrika: Kamerun, Egypten, Nigeria, Elfenbenskusten

Asien etc: Sydkorea, Kina, Japan, NewZeeland

 

Grymt VM

 

Tid? De har 4 år på sig! Slopa EM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ett misstag föresten, visst slog Norge Brasilien under gruppspelet 1998?

 

Ja, tomte.

 

Jag kan spalta upp förutsättningarna för dig:

 

[För VM] Brasilien och Argentina deltar. Sju matcher för att gå hela vägen.

 

[Mot VM] Den generella kvalitén på deltagande lag är lägre, framför allt pga lag från Afrika, Asien och Mellanamerika.

 

Vad man gör med dessa fakta är individuellt, men jag tycker inte att endera perspektivet eller slutsatsen spontant känns rätt att döma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 14 europeiska lag med VM. Orkar inte tjafsa med dej, vill bara få dej att inse att det är stor skillnad på EM och VM, men du verkar ha svårt att förstå det, FINNS DET NÅN ANNAN SOM KAN HJÄLPA HONOM MED ATT FÖRSTÅ ATT DET ÄR STOR SKILLNAD MELLAN EM OCH VM?

 

Ja, EM är svårare än VM då det är svårare att ta sig vidare ifrån gruppen. EM grupperna består av 4 lag som alla har något hopp att ta sig vidare, medans i de flesta grupper finns det minst ett lag som inte har speciellt mycket att hoppas på. Det är bara titta på årets vm (eller vilket vm som hellst sedan det blev 32 lag). Av 14 lag ifrån europa tog sig 10 vidare ifrån gruppen, jämfört i em där bara 8/16 kan göra det samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 14 europeiska lag med VM. Orkar inte tjafsa med dej, vill bara få dej att inse att det är stor skillnad på EM och VM, men du verkar ha svårt att förstå det, FINNS DET NÅN ANNAN SOM KAN HJÄLPA HONOM MED ATT FÖRSTÅ ATT DET ÄR STOR SKILLNAD MELLAN EM OCH VM?

 

Först vill jag bara säga att det första inlägget som skrevs från mig var från min bror och inte mig. Så jag är ingen direkt expert...

Men är det inte ganska självklart att det är högre klass när hela världen är med än bara Europa?! Eftersom världens bästa lag, såsom Brasilien och Argentina är med, så bör det väl vara svårare att ta sig långt när de är med?! Detta kanske bara blir en återupprepning från det som tidigare sagts, men jag tycker du har helt rätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...