Gå till innehåll

Problemet Zlatan


Swalling

Recommended Posts

Jag har funderat på Zlatan, alla vet vi vilken stor spelare han är, NÄR HAN ÄR I FORM. Okej, nu har han inte varit i form på mer än ett halvår, visst, alla spelare har svackor, men när ska det lossna för Zlatan? Personligen tycker jag att de ska peta honom inför England. Han kommer inte komma iform i detta VM. Men problemet är att Lagerbäck inte vågar peta Zlatan. Lagerbäck kan inte acceptera att Zlatan är fullkomligt kass för ögonblicket. Fansen på läktaren på Paraguaymatchen trodde att Lagerbäck äntligen vågade chansa och ta ut Zlatan, vi framför Tvn visste att han gjorde det för att Zlatan hade känningar i ljumskarna. Allbäck kom in och skapade mer än Zlatan gjort på, jag vet inte hur länge. Ge Allbäck chans från start mot England, det är min åsikt. Nån mer som tycker som jag här? Eller tvärtemot mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äntilgen ett ämne som passar mig. Jag håller med dig till viss del, Zlatan är inte i form, eller hans självförtroende är på daning. Vem vet. Personligen tycker jag att man skall matcha spelare efter dagsform och inte efter historiska prestationer. En Zlatan i toppform är oväderlig, ingen tvekan, han kan ju göra det omöjliga. Jag tycker personligen att Zlatan skall börja på bänken mot England och bytas in i andra halvlek. Han känns som en het inbytare för tillfället. Jag tycker att Elmander skall starta och likaså Källström.

Jag har rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily: Kort sagt; Va?

 

quote]

 

Refräng:

Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag sa Zlatan

Svensken som vår superman, Zlatan, jag sa Zlatan

I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic

 

Vers 1

Ja vägen du startade ditt liv på var inte lätt.

I Rosengård lever man inte så fett.

Tänk att det fanns människor som sa att Zlatan var trams.

Dom hade fel, vi hade rätt. Du är den bästa vi nånsin’ sett.

 

Refräng

 

Vers 2

Du leker med bollen, du har värsta kollen likt ingen ann’.

Klacka i mål, släng dig i väggen Zidane.

Ge aldrig upp, flaggan i topp för vårt fosterland.

Visst é jag ung, men du é min kung.

Kom hela Sverige var med och sjung.

 

 

Refräng

 

Who’s da man, Zlatan, Zlatan

Who’s da man, Zlatan, Zlatan

Who’s da man, Zlatan, Zlatan

Who’s da man, Zlatan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Zlatan ur form är väl likvärdig med en Allbäck i superform. Allbäck må vara hetare och skapar fler chanser, men eftersom han inte verkar villja sätta dem sammtidigt som Zlatan bara behöver lyckas med en enda sak under en hel match för att avgöra den - se Sverige vs Ungern - så skulle jag helt klart föredra ett prioriterande av Z före A. Dock inte om han fortfarande känner skadan, då kan han nog få komma in i andra rundan iställe.

Tycker annars att Elmander borde vara ett klart mckt bättre väl än Jonsson som "förste man in" när Chippen sprungit sönder sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror allvarligt talat att han inte är skadad. Jag tror man försöker rädda lite heder åt Zlatan. Killen har varit ur form riktigt länge. Att peta en superstjärna som Zlatan är känsligt. Det kanske förstör en flytt till ett nytt kanon lag – om det nu blir så att Juve åker ner så är det inte på tal att han kommer att stanna. Larsson, han har knappt spelat i Barca. Stora förväntningar har jag inte på honom. Det jag, hmmm, har skakat mitt huvud mycket åt innan VM är att folk runt laget har uttryckt att man tror på stor framgång i VM – det var ju mycket guld snack ifrån vissa i media vill jag minnas. Pajas snack säger jag. Sverige har problem att föra en match hur ska man då nå framgång ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer ihåg förra EM mot Italien då försvararna inte våga gå upp i rygg på Zlatan, utan gav honom ett par meter för att de var rädda att bli bortgjorda redan i bollmottagningen. Känns väldigt avlägset just nu.

 

Håller med om att Zlatan skulle kunna användas som inhoppare. Får han komma in med pigga ben mot ett slitet försvar kan han nog fortfanrande ändra en matchbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill minnas att även Lagerbäck och några till trodde att guld var möjligt

Lagerbäck tippade väl 6-0 mot Trinidad & Tobago?

Nope, det var gamle Söderberg. För övrigt kostade mig T&T-matchen förmodligen en vinst i vår drömelvan-turnering.

 

Starta med Allbäck mot England, släpp in en hel och ilsken Zlatan i 58:e matchminuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite fel. Menade att säga; det var ju mycket guld snack i media ifrån vissa...

Jag vill minnas att även Lagerbäck och några till trodde att guld var möjligt

Hade du varit nöjd ifall Lagerbäck sagt att Sverige inte kan ta guld och en åttondelsfinal är max?

 

Jag tycker man inte ska uttala sig om sådant när man inte är av den digniteten (helt ok dock att göra det för att peppa spelarna, ska vara för deras öron enbart). Visst England tror alltid att dom ska vinna VM. Men det tycker jag hör till. England är fotbollens moder. Det klär dom om man säger som så. Vi framstår som ett gäng pajasar. Om vi tar England som exempel så har dom fler spelare av högre kvalite - Bo Hansson uttryckte det bra i SVT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite fel. Menade att säga; det var ju mycket guld snack i media ifrån vissa...

Jag vill minnas att även Lagerbäck och några till trodde att guld var möjligt

Hade du varit nöjd ifall Lagerbäck sagt att Sverige inte kan ta guld och en åttondelsfinal är max?

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet Zlatan är precis samma problem som ett lag som Frankrike har med Zidane. Dessa spelare behöver inte vara i form, dom är självskrivna ändå. En förbundskapten för dessa länder vågar inte ta mer ställning till det problemet. Pressen är alldeles för stor i ett VM, och skulle man då peta en så stor stjärna så skulle man bli sjukt kritiserad. Ett misslyckande med Zidane/Zlatan, är inte på långa vägar så kritiserat som utan dessa två. Det handlar helt enkelt om mod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni tycker Zlatan gjorde en bättre insats än Allbäck i de båda matcherna?
Allbäck har missat minst 3 klara lägen, ifall han inte lyckas sätta dem när ska han då lyckas sätta någon. Och speciellt när försvaren/målvakterna blir bättre. Allbäck har aldrig lyckats bra mot kvalificerat motstånd utan endast sprutat in mål mot danska och holländska bottenlag.. Zlatan har gjort bra mycket mer än Henke hittils trots att han fått spela mindre än Henke. Sluta hacka på Zlatan tack.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...