Dooken Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Spelade ett homegame med grabbarna idag och då uppstår en situation som jag funderade lite över. Prispott 500 kr 1:a 400 kr 2:a 100 kr Blinds 500-1000 Markerantalet är ungefärligt Seat 1. Pejje (button) 10.000 Seat 2. Calle 90.000 Seat 3. Jalle 20.000 Seat 4. Dooken (BB) 30.000 Pejje går all in direkt och jag sätter honom på en halvdassig hand då jag känner att han vill ha lite mer marker innan det är dags för honom att lägga stora nästkommande runda. Jag vet att Pejje är en tight spelare men lite dåligt tålamod när det går honom emot. Alltså allt från JT till Ax Calle går efter detta också all in med sina resterande 90.000. Anledningen till att han också ställer är givetvis att han vill isolera sig och inte få in fler spelare i potten. Jag tror att detta kan betyda lågt pp eller AJ-AT då jag vet att han är ganska tight av sig. Jag tittar på mina kort på bb och ser AKo.. Hur ska jag resonera här med tanke på hur prisstrukturen ser ut. Om jag låter honom ta sig an Pejje där han antagligen är favorit och vinner blir han sjukt stor och väldigt svår att tampas med. Jag vill vinna denna turneringen och resonerar likt så att jag definitivt är bättre än Pejje med Ax eller annan crap. Vet ej hur pass bra hand Calle kan ha men bör ligga rätt mycket tyngd bakom även om hans push tyder på lite svaghet. Vinner jag denna blir både jag och calle jämnstora och jag har mycket större chans på 1a platsen än att få spela short mot en jättestack. Hur värdera min AK om nu pejje sitter med Ax? Bör jag ta mig till sans och helt enkelt folda denna rakt av eller är jag helt fel ute om jag synar? Citera
aglo Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Med den prisstrukturen och den readen skulle jag ta en syn. Om Calle lyckas med sin isolering och vinner mot Jalle har han 110,000 i marker och ni andra far i stort sett tampas om den patetiska andraplatsen. Edit: Far jag fraga varfor du satter Calle pa AJ-AT och inte AQ-AT? Med vetskapen att du formodligen har Calle dominerad eller mojligen ar uppe mot en coinflip, plus risken att Calle tar en annu storre chiplead kanns synen ganska sjalvklar. Det hade blivit lite klurigare om du och Calle hade suttit pa jamnstora stackar och du tittar ner pa AQ eller 99 istallet for AK. Citera
Dooken Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2006 Edit: Far jag fraga varfor du satter Calle pa AJ-AT och inte AQ-AT? Intuition får jag väl svara här. Det var bara något jag fick för mig att han skulle sitta på en AJ eller AT men inte en AQ och därför beskrivningen. Lite svårt att bedöma Calle eftersom det var första gången vi möttes. Men nu har jag mer information till nästa gång. Citera
aglo Postad 15 Juni , 2006 Rapport Postad 15 Juni , 2006 Edit: Far jag fraga varfor du satter Calle pa AJ-AT och inte AQ-AT? Intuition får jag väl svara här. Det var bara något jag fick för mig att han skulle sitta på en AJ eller AT men inte en AQ och därför beskrivningen. Lite svårt att bedöma Calle eftersom det var första gången vi möttes. Men nu har jag mer information till nästa gång. Sa du tror han hade kallsynat med AQ? Vad gjorde du och vad hade han? Citera
Dooken Postad 15 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2006 Jag synade och fick bekräftat att min intuition suger röv. Pejje hade A5 hjärter Calle hade 99klöver spader Jag hade AK klöver spader Board Q:diamond: 5 4 J 10 Jag vann potten och till slut hela spelet. Angående om han bara synat kallt med AQ så var min mening att han kanske bara hade synat med QQ,KK, AA eller liknande men detta är ju bara vad jag tror. Citera
Recommended Posts