Gå till innehåll

Bankrulle frågor med mera, skriv gärna!


tobjoern

Recommended Posts

Jag hade definitivt inte tagit av rullen o köpt pokerböcker när rullen är så liten. Du kan komma extremt långt med att bara lusläsa detta forum. Jag sticker ut hakan lite o säger att du aldrig kommer behöva läsa en enda pokerbok, även om det är lättare än att behöva leta igenom 1miljarder trådar.

 

Jag hade fortsatt grinda NL tills du har rulle att ta del av de lite bättre bonusarna, typ party poker, betfred.

 

Party exempelvis vore otroligt dumt att ta nu när han inte kan maxa den - krävs ju $500 för maxbonus. Däremot så är Primabonusarna mycket bra att börja med om man spelar så lågt som FL 0.5/1. Wild Jack till exempel ger ju $50 efter 250 rejkade, 5x dvs. Ett plus med WJ är att du får pengarna INNAN du mött kravet för raked hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Party exempelvis vore otroligt dumt att ta nu när han inte kan maxa den - krävs ju $500 för maxbonus. Däremot så är Primabonusarna mycket bra att börja med om man spelar så lågt som FL 0.5/1. Wild Jack till exempel ger ju $50 efter 250 rejkade, 5x dvs. Ett plus med WJ är att du får pengarna INNAN du mött kravet för raked hands.

 

Japp, det var därför jag tyckte att han skulle grinda tills han hade BR att klara de bonusarna :) O inte bara för att maxa dem utan oxå för att kunna spela på den nivån som bonusarna kräver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag som sagt runt €70 , är detta för lite för att bonushora eller ?

 

Som jag fattar det kan man ju tjäna en jäkla massa bara genom att utnyttja massa bonusar..

 

Sätter du in $50 på Wild Jack så får du $50 i bonus efter 250 rejkade händer. Du bör spela minst FL 0.5/1 för att cleara bonusen. Man brukar säga att 300BB för FL är rimliga BR-krav och det har du inte i dagsläget så det hela beror på vilken "risk" du är benägen att ta. Jag började med $50 och spelade 0.5/1 och spelade då svintight - ENDAST fullring. Så visst går det, men det beror som sagt på om du är villig att ta en liten risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"sätter du in $50 på Wild Jack så får du $50 i bonus efter 250 rejkade händer. Du bör spela minst FL 0.5/1 för att cleara bonusen. Man brukar säga att 300BB för FL är rimliga BR-krav och det har du inte i dagsläget så det hela beror på vilken "risk" du är benägen att ta. Jag började med $50 och spelade 0.5/1 och spelade då svintight - ENDAST fullring. Så visst går det, men det beror som sagt på om du är villig att ta en liten risk."

 

fattar inte riktigt.. om jag spelar upp till säg €100 och sen sätter in det i $ på wild jack, vad ska jag då göra för att få pengar ? om jag sätter in 100$ ska jag då spela 250 raked hands och sen får jag 100$ till+ det jag gått med vinst? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag som sagt runt €70 , är detta för lite för att bonushora eller ?

 

Som jag fattar det kan man ju tjäna en jäkla massa bara genom att utnyttja massa bonusar..

 

Sätter du in $50 på Wild Jack så får du $50 i bonus efter 250 rejkade händer. Du bör spela minst FL 0.5/1 för att cleara bonusen. Man brukar säga att 300BB för FL är rimliga BR-krav och det har du inte i dagsläget så det hela beror på vilken "risk" du är benägen att ta. Jag började med $50 och spelade 0.5/1 och spelade då svintight - ENDAST fullring. Så visst går det, men det beror som sagt på om du är villig att ta en liten risk.

 

Jo men den rekomendationen om 300BB i rulle bygger på att man har en winrate på 1BB/hr och en std dev på 10BB/hr och är beredd att acceptera 5% risk of ruin. Med effektivt bonushorande kan man höja sin winrate flera BB/hr utan att höja std dev vilket ger DRASTISKT läggre rullekrav för samma RoR.

 

Slulle tro att risken att gula kan hållas fullt acceptabel med bara säg $100 dollar i rullen om man börjar med de små primabonusarna som t.ex. Wild Jack och spelar ett mycket tight preflopspel* på deras full ring FL $0.5/1 bord.

 

/Bjorn

 

Med mycket tight menar jag något i stil med följande:

 

Ohöjd pott

EP: AA-TT, AK, AKs all raise

MP: AA-TT, AK, AKs, AQs all raise

LP: AA-TT, ATs+, AQ+ all raise

Därtil kan du syna med 55-99 & JTs, QJs, KQs från LP mot flera limpers och höja först in från LP med händer som ATo och KQo.

 

Vs Raise

AA-QQ, AKs all reraise

 

vs raise plus reraise

AA-KK all reraise

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta mig björn, men där var en del saker jag inte fattade i det du skrev.

Vad menas med winrate 1BB/hr ?

Vad är std ?

Vad är RoR?

 

"Slulle tro att risken att gula kan hållas fullt acceptabel med bara säg $100 dollar i rullen....."

 

Menar du att det är lätt eller svårt att gula ?

 

Och om jag nu ska bonushora rekommenderar ni då att spela fixed limit 0.5/1 $ på 4 bord samitdigt eller ?

Jag är inte så där jättevan vid limit, men jag kan ge det ett försök helt klart :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

martindahl :

 

okej.. :) Jag har lämnat 0.02/0.04, spelade lite 0.05/0.10 på 2-3 bord igår, med mycket bra resultat, ungefär samma nivå på spelarna, men dom har mer pengar! :))

 

Startade för övrigt dagen med : 1004.37 SEK (108.49 EUR) & 70VIP-poäng

 

Vip-poängen är så sega att samla in.. Måste fixa 200 innan jag tar ut pengarna från unibet iallafall. för då får jag €10 extra :D

 

Någon som vet var man ska spela för att få mer poäng ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan, är nere 577.63 SEK (62.31 EUR) efter några "badbeats".

Förlorade €10 på att jag skulle prova fixed limit, spelade 0.25/0.50.. gick inte så bra.. sen körde jag lite 0.25/0.50 NL. Och förlorade €15 två gånger all-in preflop QQ mot A7 off och QQ mot A9 off. Och när jag vet dom har en sån hand kan jag inte folda QQ preflop, borde ju vara ganksa stor favorit, men A dök upp båda gångerna, ska göra något annat nu en stund för att inte tilta bort några pengar :)

Inte kul att ha otur! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar tid att bygga en bankrulle från i princip 0. Du kommer inte att hitta några genvägar som tar dig upp till NL200 över en vecka.

 

Se till att spela mycket och bli bättre på en nivå som du klarar och nästan har rulle till (NL4 alltså) så ska du se att du kommer upp i några hundra euro ganska snabbt.

 

Det känns som att det inte borde vara omöjligt för dig att komma upp långt över 20bb/100 händer. (Alltså 20 big blinds per 100 spelade händer) Så om du spelar två shorthanded NL4 bord samtidigt och gör det tre timmar om dagen så får du väl ihop drygt 400 händer varje dag. Så om du klarar av ett inköp i vinst varje dag så krossar du nivån enligt dagens standard på låglimit. Och om 10 dagar har du €100. 25 dagar till så har du €200. Och är du ännu lite bättre så snittar du två inköp om dagen eller så är du lite flitigare och lirar fler timmar.

 

Då kan du absolut börja spela NL10. Och där kommer VIP-poängen något snabbare. Det finns nog inga enkla sätt för dig att tjäna ihop VIP. SnG kanske kan vara något. Jag vet inte om man får någon VIP för en 3+0,25, men du kan väl testa att spela en och kontrollera din VIP före och efter.

 

Skit i pokerböcker tills vidare och som någon sa innan så ska du nog ha några hundra dollar innan du försöker dig på någon bonus.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det känns som att det inte borde vara omöjligt för dig att komma upp långt över 20bb/100 händer" att jag då vinner 20bb varje timme eller vad menar du ? (20x0.04)? jag var uppe på 100€ ungefär, nu är jag nere på €60. 0.02/0.04 tycker jag är riktigt tråkigt nu , ungefär samma spelare på 0.05/0.10 och där vinner jag lika mycket.. ska försöka att inte gå för fort fram nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte riktigt läst igenom hela tråden så noggrannt, men mitt tips blir följande. Låt bankrullebyggandet ta den tid det tar. Även om du skulle skotta och med flyt få ihop kapital betyder inte det att du har utvecklats tillräckligt som spelare för att slå nivån vi talar om. Ta det bara lugnt och fokusera på att bli bättre och att ta rätt beslut så kommer pengarna automatiskt. 3000bb för NL är ett minimum enligt mig.

 

Själv började jag med $10 för ett år sedan och har följt en egen 4500bb regel. Idag är de $10 en bit över $5000. Så, ta det bara lugnt och fokusera på spelet! Det finns ingen anledning att försöka stressa fram pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja det förstår jag...

 

Hur mycket tycker ni man ska ha om man ska bonushora, dels för att vara säker på att inte gula på sidan man ska bonusen på och dels för att få ut max av bonusen ?

 

Har just nu : 1406.17 SEK (151.61 EUR) på unibet..

 

Man ska nog ha en del.

 

T.ex. så finns ju bonusar på 600€ på B2B som är fina, finns ännu större med och mindre likaså.

 

Men på t.ex. B2B så tar det ju 30 dagar innan man får sin bonus (oftast 30 dagar) och vissa bonusar får man direkt eller efter ett mail.

 

Du ska ha så du kan täcka hela bonusen och sedan efter bonusen har clearats kunna plocka ut direkt och fortsätta på nästa.

 

Det kan ta ett par dar innan man får pengar och då kan det ju vara bra att ha innestående pengar på lämpligtvis NetEller så det inte blir någon flaskhals där.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...