Gå till innehåll

PRG: Allt om Hand History Manager!


Kristoffer

Recommended Posts

En annan person på forumet har också rapporterat att alla hans händer sparas. När han pratar med SS:s kundtjänst säger de "Nej, du har fel" ... ;) Uppenbarligen har de en bugg i klienten på något sätt. Om du klarar dig utan Hand History Manager är det bara att gratulera, du slipper ju ett extra program. :)

 

Kristoffer, klipper Hand History Manager också efter egen fold? ..om inte så behövs ditt program ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

BlueSwe: Ja, jag kan ju inte få ut mer information från klienten än klienten själv. :) HHM är rätt simpelt till sin natur, det ligger bara och lyssnar av SS:s fil och kopierar då och då det som sparas där till en annan fil. Tog bara några timmar att skriva. Att importera till PT är svårare och tar längre tid, men det ska jag fixa i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Litet Windows-tips för att alltid starta handhistory manager och SVS poker samtidigt.

 

Placera en textfil på skrivbordet.

 

I textfilen, skriv:

 

------

start svs

start hhm

------

 

Spara textfilen som namn.bat (mao döp om den)

 

Förutsätter att genvägen till pokern heter "svs" och genvägen till handhistory manager heter hhm.

 

Ovanstående går att göra på en mängd sätt och kommer att starta svenska spel poker tillsammans med handhistory manager.

 

Btw, korrekt att senaste versionen är 0.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet Windows-tips för att alltid starta handhistory manager och SVS poker samtidigt.

 

Placera en textfil på skrivbordet.

 

I textfilen, skriv:

 

------

start svs

start hhm

------

 

Spara textfilen som namn.bat (mao döp om den)

 

Förutsätter att genvägen till pokern heter "svs" och genvägen till handhistory manager heter hhm.

 

Ovanstående går att göra på en mängd sätt och kommer att starta svenska spel poker tillsammans med handhistory manager.

 

Btw, korrekt att senaste versionen är 0.1?

Smart tips. En sådan fil, komplett med info, ska jag inkludera i nästa version.

 

Japp, 0.1 är senaste versionen.

 

Jag har lyckats importera alla mina händer till PT, men dessvärre är det några buggar kvar som gör att det inte alltid blir helt korrekt. Jag jobbar på att lösa dem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja. Nu har jag importerat 2 000+ händer och på ytan verkar allt funka. Ska dock kontrollera närmare och förvissa mig om att så mycket som möjligt fungerar. :)

 

Eftersom det här är mer komplicerat än att bara spara handhistoriken, HHM:s tidigare beteende, kommer det förmodligen att finnas buggar kvar i koden. Ni får därför vara beredda på att statistiken inte blir 100 % korrekt nu i början. Så fort ni hittar en bugg, säg till mig, så ska jag försöka fixa den. Ju fortare ni säger till, desto snabbare kan jag fixa och släppa en ny version. :)

 

Återkommer när Hand History Manager 1.0 är färdigt och ni därmed kan ladda ner den nya versionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En minimal bugg som jag råkade ut för som kanske inte är så stor, men ändå en bugg:

 

Jag skrev sökvägen dit den nya filen skulle sparas, till en mapp som inte finns (i hopp om att programmet skulle skapa en sådan om den inte fanns). Eftersom den inte fanns fastnade programmet vid start i en oändlig loop.

 

Annars ser programmet väldigt lovande ut. Bra att någon styr upp detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att det tar tid med importen till PT är att jag har stora problem med att konvertera händer med sidopotter. Party och SS behandlar dessa på helt olika sätt. Har suttit 3 timmar bara idag och analyserat detta, men inte kommit fram till nån lösning. Och det känns ju inte så kul att släppa en konverterare som inte behandlar dessa potter korrekt ...

 

Just nu vet jag tyvärr inte hur jag ska kunna fixa detta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...